دانش‌آموزان جهرم ۱,۱۰۰,۰۰۰ بسته‌ی معیشتی در دو نوبت دریافت کردند

دارالاکرام جهرم، حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، علاوه بر واریز عیدانه‌ی نقدی برای ۵۵۰ دانش‌آموز بورسیه‌شده در این موسسه، به خانواده‌های این دانش‌آموزان نیز بسته‌های معیشتی تقدیم کرد. این بسته‌های معیشتی که در ۲ مرحله تهیه و توزیع شد، شامل برنج ، عسل ،گوشت وانواع حبوبات باکیفیت است. مرحله‌ی اول توزیع بسته‌های معیشتی در اسفندماه ۱۴۰۲ انجام شد که هزینه هربسته تهیه‌شده در این مرحله ۷۵۰ هزار تومان شده است . در مرحله‌ی دوم که در فروردین ماه اجرا شد، به هر خانواده بسته‌ای به هزینه ۵۵۰ هزار تومان اهدا شده است. دارالاکرام جهرم تهیه و توزیع این بسته‌های معیشتی در میان خانواده‌ها و نیز واریز عیدانه‌ی نقدی برای دانش‌آموزان را با همکاری ستاد مرکزی و مشارکت نیکوکاران داخل و خارج ایران و از طریق کمپین ما حافظان بهاریم اجرا کرده است.

دانش‌آموزان زاهدان دارای پرونده‌ی سلامت شدند

پرونده سلامت

 

دارالاکرام زاهدان، حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، برای ۳۸۹ دانش‌آموز بورسیه‌شده در این شعبه پرونده‌ی سلامت تشکیل داد.
دارالاکرام زاهدان با اعلام این خبر، گفت: با توجه به برگزاری جلسه‌ای از سوی مدیر این شعبه از دارالاکرام، علی زارعی با دبیر بسیج جامع پزشکی و علوم پزشکی زاهدان، دکتر نادر میری، مقرر شد برای تمامی دانش‌آموزان دارالاکرام زاهدان پرونده‌ی سلامت تشکیل شود و همه‌ی دانش‌آموزان بورسیه‌شده در دارالاکرام زاهدان با حضور در کلینیک دندانپزشکی قائم، از خدمات رایگان این مرکز بهره‌مند شوند.
بر اساس این توافق، دانش‌آموزان به مدت یک سال، می‌توانند از تمامی خدمات سلامت این مرکز به طور رایگان استفاده کنند.
اعتبار این تفاهمنامه‌ی یک ساله قابل تمدید از سوی طرفین است.

دارالاکرام مُهر در جشنواره بومیِ مٌهر ماندگار شرکت کرد

دارالاکرام مهر، حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، در راستای اجرای طرح یکپارچه‌ و سراسری کارآفرینی مادران دانا و توانا، در جشنواره‌ی بومی مٌهر ماندگار شرکت کرد. دارالاکرام مهر با اعلام این خبر، گفت: مادران و دانش‌آموزان توانمند در دارالاکرامِ مهر با شرکت در این جشنواره، محصولات خود را به فروش رساندند.
در این بازارچه که به مدت ٣ روز در پارک‌شهر مهر برگزار شد، ۲ نفر از مادران و دانش‌آموزان کسب و کار برای عرضه و فروش محصولات خود از قبیل صنایع دستی، حصیربافی، سبدبافی عروسک‌سازی، جاکلیدی عروسکی و … حضور داشتند.
این جشنواره تا ساعات پایانی شب ادامه داشت و تعدادی از همیاران، مددکاران و عموم مردم و برخی مسئولان در آن حاضر شدند و از محصولات عرضه‌شده در این جشنواره دیدن و خریداری کردند.

دارالاکرام بیش از ۷ میلیارد تومان عیدانه به دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل اختصاص داد

دارالاکرام، حامی آموزش بیش از ۷۳۰۰ دانش‌آموز در معرض خطر ترک تحصیل، در آستانه‌ی عید نوروز، بیش از ۷ میلیارد تومان به دانش‌آموزان عضو این موسسه اختصاص داد.

دارالاکرام، مطابق آیین هر ساله‌ی خود، در آستانه‌ی عید نوروز، کمپین تهیه‌ی عیدانه برای جامعه‌ی هدف خود را برگزار کرد؛ این کمپین که در آستانه‌ی بهار ۱۴۰۳ با عنوان «ما حافظان بهاریم» برگزار شد، از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ تا پایان ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا شد و از طریق سامانه‌ی آنلاین به مهربانی و سایر شبکه‌های اجتماعی این موسسه، امکان مشارکت همگانی را فراهم کرد؛ به طوری که علاوه بر حامیان، بانیان و همیاران دارالاکرام، سایر نیکوکاران نیز امکان حضور در این کمپین را یافتند.

با توجه به بازه زمانی برگزاری این کمپین و همزمانی آن با بهار طبیعت و بهار معنویت (نوروز ایرانی و ماه مبارک رمضان) و نیز عید سعید فطر، برخی نیکوکاران با واریز زکات فطره همراه کمپین ما حافظان بهاریم شدند.

کمپین ما حافظان بهاریم تخمین زده شده بود در بخش نقدی ۵ میلیارد تومان و در بخش غیرنقدی نیز معادل ۵ میلیارد تومان جذب کمک داشته باشد اما مجموع مشارکت‌های مردمی به کمیپن ما حافظان بهاریم ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت مشاکت نقدی و ۵ میلیارد تومان به صورت مشارکت غیر نقدی بوده است که این بخش از مشارکت نیکوکاران خارج ایران حاصل شد.

در بخش غیرنقدی ۶۶۰۰ خانواده‌ از خانواده‌های دانش‌آموزان دارالاکرام در شعب ۲۳گانه و در سراسر ایران، بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار تومان را دریافت کردند که این بسته‌ها شامل اقلام مصرفی و ضروری مثل برنج و حبوبات و … است. بسته‌های معیشتی توزیع‌شده بر اساس تعداد خانواده‌های دانش‌آموزان بوده است و نه تعداد دانش‌آموزان.

کمک‌های نقدی نیز به صورت عیدانه‌ی نقدی، به حساب دانش‌آموزان بورسیه‌شده واریز شده و به هر دانش‌آموز حدود ۳۰۰ هزار تومان اختصاص یافته است.

روند پیشرفت کمپین ما حافظان بهاریم از آغاز تا پایان و شرح گزارش‌های تمام مراحل اجرایی آن به صورت هفتگی از طریق سامانه آنلاین به مهربانی در دسترس و قابل مشاهده است.

دارالاکرام، حامی آموزش دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، با دارا بودن ۲۳ شعبه فیزیکی در سراسر ایران و نیز از طریق شعب مجازی و نمایندگی‌های فعال، بیش از ۲۳ سال است که در حوزه خیر عمومی و آموزشی فعالیت می‌کند و با واریز بورسیه‌ی تحصیلی برای دانش‌آموزان عضو و نیز ارائه‌ی خدمات پنجگانه درحوزه‌های آموزش؛ معیشت؛ سلامت؛ روانشناسی؛ کارآفرینی و فرهنگ، هنر و ورزش در کنار دانش‌آموزان فاقد سرپرست موثر و خانواده‌های ایشان است تا هیچ مانعی پیش روی تحصیل آنان نباشد و بتوانند از طریق آموزش، به شهروندانی دانا و توانا تبدیل شوند.

دانش‌آموزان شوش به همراه مادران خود به ضیافت افطار دعوت شدند

دارلاکرام شوش، حامی آموزش دانش‌آموزان در خطر ترک تحصیل، روز شنبه، هجدهم فروردین ۱۴۰۳، میزبان ضیافت افطار شد.
در این ضیافت دانش‌آموزان شوش به همراه مادران خود حاضر شدند و مجموعا ۲۵۰ نفر در این برنامه شرکت کردند.

همیاران و اعضای شورای راهبردی در دارالاکرام شوش از بانیان این مراسم بودند و برای اجرای این مراسم ۸۰ میلیون تومان هزینه شد.

سفیر به مهربانی میزبان افطارِ دانش‌آموزانِ شوش شد

دارالاکرام شوش، حامى آموزش کودکان و نوجوانان در معرض خطر ترک تحصیل، برای دانش‌آموزان بورسیه‌شده‌ی خود مراسم افطاری برگزار کرد.
این شعبه از دارالاکرام برای برگزاری این ضیافت الهی با کمک سفیر به مهربانی ۳ راس گوسفند به مبلغ ۲۷ میلیون تومان با کمک خیرین تهیه کرد تا با اجرای مراسم افطاری یک شب به یاد ماندنی را برای دانش‌آموزان خود رقم بزند.

در این ضیافت الهی۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان دارالاکرام شوش حضور یافتند.

مریم به ابدیت پیوست

دارالاکرام شوش در غم از دست دادن یکی از دانش‌آموزان خود به سوگ نشست.
مریم پس از ماه‌ها مبارزه با سرطان، در حالی که تنها ۱۸ سال داشت، به سفر ابدی رفت.
دارالاکرام شوش در تمام روزهای مبارزه‌ی مریم با سرطان و انجام مداوا، در کنار او و خانواده‌اش بود.
دکتر محمد کوشکی، از حامیان موسسه نیز در این میان از هیچ کمکی به مریم دریغ نکرد ولی اجل به مریم مهلت نداد و دارالاکرام را به سوگ این نوگل خندان نشاند.

دانش‌آموزان شوش از کتاب‌های کمک‌آموزشی قلمچی بهره‌مند شدند

دارالاکرام شوش، حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، در آستانه‌ی نوروز ۱۴۰۳ کتاب‌های کمک‌آموزشی را در اختیار دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته‌های علوم انسانی و علوم تجربی قرار داد.

این کتاب‌ها از سوی مؤسسه‌ی قلمچی، طبق روال سابق، برای حمایت از دانش‌آموزان دارالاکرام در اختیار آنها قرار گرفته است.

مجموعا ۴۲جلد کتاب کمک‌آموزشی به مبلغ ۵ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان از سوی قلمچی در ۲ مرحله در اختیار دانش‌آموزان دارالاکرام شوش قرار گرفته است.

دارالاکرام ۱۳۱ بسته‌‌ی معیشتی را به دانش‌آموزان ورامین اختصاص داد

دارالاکرام ورامین، حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، در راستای تامین نیازهای اساسی دانش‌آموزان، در کنار حمایت‌های آموزشی، همزمان با فرا رسیدن سال نو، با همکاری ستاد مرکزی، ۱۳۱ بسته معیشتی عیدانه را به دانش‌آموزان بورسیه‌شده‌ی خود اختصاص داد.
این بسته‌ها شامل برنج، عدس، نخود، لپه و سویاست که تهیه و به دانش‌آموزان اهدا شد تا دانش‌آموزان دارالاکرام در کنار خانواده‌ی خود سال نو را با آرامش خاطر بیشتری سپری کنند.
ارزش ریالی هر یک از بسته‌های عیدانه‌ی تهیه‌شده ۵۰۰ هزار تومان است.
دارالاکرام ورامین علاوه بر واریز بورسیه‌ی تحصیلی با ارائه‌ی خدمات پنجگانه در حوزه‌های معیشت؛ سلامت؛ کارآفرینی؛ روانشناسی و ورزش، فرهنگ و هنر در کنار دانش‌آموزان بورسیه‌شده و خانواده‌های ایشان است‌.

دانش‌آموزان دارالاکرام مهر از کتاب‌های کمک‌آموزشی برخوردار شدند

دارالاکرام مهر، حامی آموزش دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، در آستانه‌ی نوروز ۱۴۰۳ با همیاری کانون فرهنگی آموزش قلمچی، بار دیگر کتاب‌های کمک‌آموزشی را در اختیار دانش‌آموزان خود قرار داد.
در این طرح تعداد ۲۱۵ جلد کتاب کمک‌آموزشی با همکاری و رایزنی موسسه قلمچی و بانیان در اختیار دانش‌آموزان بورسیه‌شده در دارالاکرام مهر قرار گرفت.

این کتاب‌ها به صورت امانت در اختیار دانش‌آموزان موسسه قرار می‌گیرد تا آنها آمادگی خوبی برای شرکت در امتحانات پایان سال پیدا کنند.
ارزش این کتاب‌های اهدایی حدود سی و هفت میلیون و دویست و چهل و پنچ هزار تومان است.