ردکردن این

انجام آزمون استعدادیابی تحصیلی و شغلی به منظور انتخاب رشته

با توجه به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی و طیف اثرگذاری گسترده این انتخاب بر ابعاد مختلف زندگی فرد (فرآیند آموزش، انتخاب رشته و گرایش تحصیلی، شغل، سطح درآمد، جایگاه اجتماعی، سلامت روانی و…)، استفاده از ابزارهای روانشناختی (تست‌های شخصیت و جلسات مشاوره تخصصی) و ابزارهای روانسنجی (تست های هوش ـ تست های استعدادیابی و رغبت سنجی تحصیلی و شغلی) ضروری است.

جهت تحقق این هدف (انتخاب رشته تحصیلی مناسب)، دو آزمون هوش های چندگانه گاردنر و آزمون رغبت سنج تحصیلی و شغلی به همراه ارائه پروفایل و تفسیر تخصصی نتایج برای دانش آموزان بورسیه مؤسسه فرهنگی دارالاکرام در شعبه مشهد انجام شد.

آزمون استعدادیابی تحصیلی و شغلی برای دانش آموزان دارالاکرام شعبه مشهد
انجام آزمون استعدادیابی تحصیلی و شغلی برای دانش آموزان دارالاکرام شعبه مشهد
آزمون استعدادیابی
انجام آزمون استعدادیابی تحصیلی و شغلی برای دانش آموزان دارالاکرام شعبه مشهد

انواع هوش و وضعیت استعداد برای اینده شغلی و تحصیلی

بر اساس نظریه هوش‌های چندگانه، انسان دارای هشت نوع هوش است که از دامنه کمتر تا بیشتر متغیر بوده و بر همین اساس هرکدام از ما پروفایل هوش متفاوتی داریم. این پروفایل و مشخصه بر اساس ژنتیک و تجربه بوده و لذا هوش هر کس منحصربه‌ فرد است. در نتایج بسته‌های استعدادیابی پروفایل‌سنتر (پروفایل °۳۶۰) هوش غالب افراد بصورت نمایی از تصویر زیر نمایش داده شده است. طبق نظریه گاردنر، برای به دست آوردن تمام قابلیت‌ها و استعدادهای یک فرد، نباید تنها به بررسی ضریب هوشی پرداخت بلکه انواع هوش‌های دیگر او از جمله هوش موسیقیایی، هوش درون فردی، هوش تصویری ـ فضایی و هوش کلامی ـ زبانی نیز باید در نظر گرفته شوند.

آزمون هوش گاردنر
آزمون هوش گاردنر

آزمون تیپ شخصیتی و شغل مناسب

آزمون رغبت سنج هالندیک آزمون رغبت سنج شغلی است که با انجام آن می‌توان تیپ شخصیتی و شغل و حرفه متناسب با آن را شناسایی کرد.

آزمون رغبت سنج هالندیک
آزمون رغبت سنج هالندیک