ردکردن این

۱۵ روانشناس موسسه خیریه دارالاکرام به زلزله زدگان گناوه خدمت رسانی می‌کنند

 ۱۵ روانشناس سمن دارالاکرام به زلزله زدگان گناوه خدمت رسانی می‌کنند

بوشهر-ایرنا- مدیر شعبه موسسه خیریه و مردم نهاد دارالاکرام در استان بوشهر گفت: این موسسه با ۱۵ دکترای روانشناسی آماده است به آسیب دیدگان از زلزله۲۹ فروردین ماه گناوه به صورت رایگان و تلفنی خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای ارائه دهد.

غلامحسین کروبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر ۴۰ روانشناس و مددکار اجتماعی داوطلب با این موسسه مردم نهاد همکاری دارند و به دانش‌آموزان فاقد سرپرست موثر خدمات بالینی، تربیتی، مشاوره‌ای و هدایت تحصیلی خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این موسسه خیریه و مردم نهاد در سراسر کشور ۶ هزار دانش‌آموز و خانواده آنها را مورد حمایت‌ قرار داده است، گفت: در سطح استان بوشهر ۲۰۰ دانش‌آموز در زمینه‌های بورسیه تحصیلی، خدمات روانشناسی، بهداشتی و درمانی و معیشتی مورد حمایت این موسسه قرار دارند و علاوه بر  این برای به آموزش مهارت‌های فنی به سرپرست دانش‌آموز و خود او پس از اتمام دوره تحصیلی کمک می‌شود.

کروبی اضافه کرد: در این راستا دانش‌آموزان بر پایه شرایط و پایه تحصیلی به صورت ماهیانه از سوی حامیان کمک‌های مالی دریافت می‌کنند.

مدیر این موسسه خیریه در استان بوشهر گفت: در پی وقوع زلزله در گناوه و آسیب مالی به خانواده‌های روستایی این شهرستان، با اعزام تیمی از سوی این موسسه اقدام به شناسایی دانش آموزان فاقد سرپرست موثر در روستاهای این منطقه شد و در مرحله اول پنج خانواده با ۱۰ دانش‌آموز که سرپرستی بر عهده مادر است در روستای زلزله زده شول گناوه مورد حمایت و بورسیه تحصیلی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: این روند برای تماس و هماهنگی با دهیاران و شورای اسلامی سایر روستاهای شهرستان گناوه به منظور حمایت دانش‌آموزان در جریان است.

کروبی عنوان کرد: موسسه خیریه دارالاکرام  بخاطر  وضعیت قرمز کرونایی آماده دریافت مدارک و اطلاعات دانش آموزان واجد شرایط از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۷۲۳۹۱۴۰۰ است.