ردکردن این

یادداشت خیریه‌ها چگونه به برقراری عدالت کمک می‌کنند؟ محمدرضا ریگی مدیر دارالاکرام خاش

یادداشت

خیریه‌ها چگونه به برقراری عدالت کمک می‌کنند؟

محمدرضا ریگی
مدیر دارالاکرام خاش

سازمان‌ها و انجمن‌های خیریه نقش مهمی‌ در ایجاد عدالت و برابری اجتماعی دارند. با این حال، نباید منتظر این سازمان‌ها باشیم تا همه مسائل اجتماعی را حل کنند. هر فردی می‌تواند در حفظ عدالت و برابری اجتماعی نقش مهمی داشته باشد. با انجام کارهایی مانند اهدای زمان و سرمایه به موسسات خیریه، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، پشتیبانی از کسانی که به کمک نیاز دارند، ترویج آگاهی درباره مسائل اجتماعی، فرد می‌تواند به ایجاد عدالت و برابری اجتماعی کمک کند.

علاوه بر این، سازمان‌های خیریه نقش مهمی در حمایت از زنان، کودکان و افراد محروم دارند. این سازمان‌ها می‌توانند در کمک به زنان و کودکان در زمینه‌هایی مانند تحصیل، بهداشت و درمان، حمایت از حقوق زنان، مبارزه با خشونت علیه زنان و کودکان و دستیابی به آب، خوراک و مسکن کمک کنند.
همراه با بسیاری از سمن‌ها و خیریه‌ها که در حوزه آموزش مشغول به فعالیت هستند، دارالاکرام نیز برای ساختن آینده‌ای بهتر و سرمایه‌گذاری در این زمینه مشغول به فعالیت است.

خیریه‌ها و سمن‌ها بهتر می‌دانند که در کدام نقطه از جغرافیای توسعه این سرزمین قرار گرفته‌اند. دولتمردان نباید گمان کنند که با عدم رعایت عدالت توزیعی و رویه‌ای همیشه این سازمان‌های خیریه هستند که باید جهت جبران این کاستی‌ها وارد میدان شوند. به بیان دیگر، ورود خیریه‌ها در این امر نباید مانع برنامه‌ریزی‌های کلان و درست، و رعایت عدالت توزیعی و رویه‌ای شود.

موسسه خیریه دارالاکرام با جدیت تمام بر آن است تا تهدید موجود را به فرصت تبدیل کند. لذا در همین راستا با نظارت مددکاران، تهیه لوازم آموزشی برای دانش‌آموزان واجد شرایط را جهت استفاده از فضاهای دیجیتال و آنلاین در دستور کار خویش قرار داده است.