ردکردن این

هامون‌سازه سیستان همراه دارالاکرامِ زابل شد

بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی کارشناسان دارالاکرامِ زابل، مقرر شده است به منظور حمایت از مشاغل خرد و خانگی و نیز ایجاد اشتغال پایدار برای مادران دانش‌آموزان بورسیه‌شده، کارگاه خیاطی با امکانات لازم در شهر زابل راه‌اندازی شود.

در همین راستا پس از رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مدیریت دارالاکرام زابل، سعید افسری، با مدیرعامل شرکت هامون‌سازه سیستان، توافق شد تا یک قطعه زمین متعلق به این شرکت به ارزش ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال، جهت تحقق این مهم، در اختیار دارالاکرام زابل قرار گیرد.
پس از انجام هماهنگی‌های لازم و ثبت سند این قطعه زمین به نام موسسه دارالاکرام، عملیات ساخت ۱۴۰ متر بنا برای ساخت یک کارگاه خیاطی از سوی خیرین آغاز شد.
تمامی اقدامات لازم جهت راه‌اندازی این کارگاه خیاطی اعم از ساخت بنا، تجهیز کارگاه و تهیه‌ی کلیه ملزومات توسط خیر انجام شده و قرارداد آن نیز به امضای طرفین رسیده است.
در حال حاضر، با توجه به زمان‌بر بودن اجرای این پروژه، حامی و خیر این پروژه اقدام به اجاره‌ی ساختمانی با متراژ ۳۰۰ و پیش‌پرداخت ۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومان کرده و برای راه‌اندازی کارگاه، تجهیزات لازم را خریداری و به موسسه تحویل داده‌اند.

دارالاکرام زابل در کنار ماموریت اصلی خود که حمایت آموزشی و ارائه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی به کودکان و نوجوانان در معرض خطر ترک تحصیل است، بسته‌های خدماتی حمایتی پنجگانه در حوزه‌های معیشت؛ سلامت؛ روانشناسی؛ کارآفرینی و فرهنگ، هنر و ورزش را نیز به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها ارائه می‌دهد.
علاوه بر این دارالاکرام زابل با مشارکت در طرح یکپارچه و سراسری اکوسیستم توانمندسازی مادران دانا که از سوی دارالاکرام در سراسر کشور اجرا می‌شود، به مهارت‌آموزی مادران دانش‌آموزان کمک می‌کند تا ایشان بتوانند با تکیه بر دانش و مهارت خود به توانمندی اجتماعی و اقتصادی خود و فرزندانشان کمک کنند.