ردکردن این

مشارکت دارالاکرام با کمیسیون حقوق بشر ایران در برگزاری کارگاه آموزشی

مشارکت موسسه دارالاکرام با کمیسیون حقوق بشر ایران در برگزاری کارگاه آموزشی

موسسه دارالاکرام در ادامه فعالیت های و راستای تقویت ابزارها و آموزشهای لازم جهت خدمت به دانش آموزان مستعد و طی تفاهم نامه با کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران، در تاریخ 98.3.29 دو کارگاه آموزشی با موضوع حقوق کودک و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی، روز چهارشنبه  مورخ بیست و نهم خردادماه سال 98، پیرو تفاهم نامه مشترک با کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران، اولین کارگاه با موضوع زنان سرپرست خانوار و حقوق کودک با حضور اساتید برجسته و مجرب در دفتر ستاد برگزار گردید.
در بخش اول سرکار خانم شریعت پناهی رئیس اداره مشاوره و مدیریت خانواده اداره کل بانوان شهرداری تهران و دانش پژوه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس، توضیحاتی درخصوص خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار از جانب کمیسیون و شهرداری در مناطق 22 گانه تهران عنوان نمودند.
در بخش دوم آقای دکتر هدایتی، دکترای حقوق بین الملل، با درنظر گرفتن مفاد اعلامیه اصول حقوقی و اجتماعی مربوط به حمایت و رفاه کودکان و با توجه به اینکه در تمام کشورهای جهان کودکانی هستند که تحت شرایط دشوار زندگی می کنند به تشریح 40 ماده کنوانسیون حقوق کودک پرداختند ( از نظر كنوانسيون‌ منظور از كودك‌ افراد زير سن‌ 18 سال‌ است‌) و در ادامه جناب آقای دکتر سیدعلی کاظمی دارای سابقه ارزنده در زمینه پژوهش و تدریس حقوق کودک، درخصوص تعریف و تقسیم بندی وضعیت زندگی کودک، پشتیبانی و حمایت از کودکان توضیحات جامعی را تشریح نمودند.
پیرو تفاهم نامه با کنوانسیون حقوق بشر اسلامی ایران از اطلاعات و دانش اساتید برجسته در زمینه های فوق الذکر در کارگاه های آتی در ستاد و سایر شعب به صورت دوره ای و مستمر نیز بهره مند خواهیم شد.

سرکار خانم شریعت پناهی رئیس اداره مشاوره و مدیریت خانواده اداره کل بانوان شهرداری تهران

آقای دکتر هدایتی، دکترای حقوق بین الملل

آقای دکتر سیدعلی کاظمی دارای سابقه ارزنده در زمینه پژوهش و تدریس حقوق کودک

همیاران ارزنده دارالاکرام در حوزه حقوق کودک، جناب آقای دکتر کاظمی و جناب آقای دکتر هدایتی