ردکردن این

سیل ۵ هزار دانش آموزان لرستانی را بی مدرسه کرد

سیل 5 هزار دانش آموزان لرستانی را بی مدرسه کرد

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی همه دانش آموزان در سراسر کشور بر سر کلاس های درس خود حاضر شدند تا بار دیگر درس علم و زندگی بگیرند . اما دانش آموزان در برخی استان ها مانند لرستان وضعیت دیگری دارند

دانش آموزان مناطق سیل زده این استان درشهرهای پلدختر و معمولان بویژه روستاهای اطراف این دوشهر بیشتر خانه هایشان همچنان مملو از گل و لای سیل است تا چه برسد به مدارس شان !

اگر در مناطقی از لرستان که سیل اجازه تردد به شما می دهد گشتی بزنید می بینید که وسعت خسارت سیل به حدی بوده که امدادگران تازه توانسته اند مردم را از تهدید جدی سیل نجات داده و بسیاری از آنها را اسکان اضطراری دهند، اما هنوز بسیاری از روستاییان در مناطق صعب العبور برای اسکان و تامین مایحتاج اولیه زندگی چشم انتظار کمک هستند . در چنین شرایطی نمی توان توقع داشت مدارس این مناطق سرپا بوده و بتوانند بزودی پذیرای دانش آموزانی باشند که خانه و کاشانه شان در معرض سیل قرار گرفته است  .

هر چند با اعلام ستاد بحران لرستان مدارس پلدختر و معمولان و روستاهای درگیر سیل قرار است تا آخر هفته کماکان تعطیل باشند اما به نظر می رسد این تعطیلی تمدید و دانش آموزان مناطق سیل زده لرستان به این زودیها نتوانند سر کلاس درس بنشینند .

«رضا زینی وند مقدم »مدیرکل آموزش و پرورش لرستان می گوید : به هر جهت بسیاری از مدارس استان به دلیل بروز سیل دچار خسارت شده اند و حتی در برخی نقاط دیگر قابلیت استفاده ندارند اما تصمیم به ادامه تعطیلی مدارس استان با ستاد مدیریت بحران استان است .

وی می افزاید  : از آنجا که وقوع سیلاب از قبل پیش بینی شده بود به تمامی مدارس استان که احتمال می رفت در خطر سیلاب باشند ، اعلام شد که تجهیزات و بویژه مدارک شان را به طبقات بالایی مدارس یا مکان ها امن منتقل کنند اما متاسفانه عمق فاجعه در پلدختر و معمولان زیاد است .

به گفته وی در جریان سیل لرستان متاسفانه مدارس این دوشهر و روستاهای اطراف به طور کامل به زیر آب رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح می کند : برآوردهای اولیه نشان می دهد ۸۵ مدرسه با ۲۶۴کلاس درس به حدی آسیب دیده اند که باید تخریب‌ و بازسازی کامل شوند .در این مدارس ۵ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل بوده اند . به گفته وی بیش از  ۵۲۰ مدرسه نیز نیاز به تعمیر دارند .

وی در پاسخ به این پرسش که چه فکری شده که خللی در روند  تحصیل دانش آموزان مناطق سیل زده لرستان وارد نشود تاکید می کند : با کمک گروه های جهادی در تلاش هستیم تا مدارس آسیب دیده را مرمت و شرایط را برای حضور دانش آموزان فراهم کنیم ولی در نهایت بنا داریم مدارسی را که کمتر آسیب دیده اند دو شیفته کنیم تا دانش آموزان از تحصیل عقب نیفتند .

به مهر، بانی مهربانی شویم تا از تحصیل باز نمانند…