ردکردن این

دومین نشست سراسری مدیران استانی دارالاکرام برگزار شد

دومین نشست سراسری مدیران استانی دارالاکرام در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به مدت ۳ روز در شهر شیراز برگزار شد.
در این نشست که مدیران تمامی شعب ۲۳ گانه دارالاکرام حضور داشتند به بحث و تبادل نظر درباره فعالیت‌‌های موسسه پرداختند و ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود در چارچوب اساسنامه درالاکرام، این مجموعه را در پیشبرد اهداف خود برای حمایت از آموزش فرزندان ایران یاری کردند.
دکتر مصطفی میراحمدی‌زاده، مدیرعامل موسسه دارالاکرام درباره اهمیت این نشست گفت که این سلسله نشست‌ها با هدف کمک به بازطراحی ساختار سازمانی، بازتعریف مفاهیم سازمانی، اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت، سازماندهی بخش داوطلبین و نیز معرفی دارالاکرام به افراد جدید برگزار می‌شود.
میراحمدی‌زاده با اشاره به منابع و امکانات فراوان در کشور و مقایسه آن با گردش مالی سالانه در دارالاکرام، گفت: شاید گردش مالی سالانه‌ی دارالاکرام در مقایسه با خیریه‌های مشابه گردش مالی خوبی باشد اما این گردش مالی عددی نیست که از نظر اقتصادی مشکل‌ساز بشود.


در این نشست مدیرعامل دارالاکرام بااشاره به تغییر برخی اعضای هیات مدیره و هیات امنا و نیز انتصاب افراد جدید که عملگراتر هستند این رویداد را خوشایند تلقی نمود و اظهار امیدواری کرد که با همکاری تمامی شعب و ارتباط موثر با کنشگران حقیقی و حقوقی برنامه‌ها به خوبی پیش برود.
در این نشست برخی مدیران با اشاره به تجربه‌ی خود در جذب مخاطبان خارجی به اهمیت یکسان‌سازی الگوی پرزنتِ موسسه تاکید کردند؛ چراکه به شناسایی بهترِ دارالاکرام کمک می‌کند.
همچنین توسعه نشست‌های خیروخرد را راهی برای توسعه‌ی برند موسسه دانستند و معتقد بودند که نشست‌های خیروخرد وجه تمایزیست که دارالاکرام را به خوبی معرفی می‌کند و فعالیت موسسه را در سطح دانشگاه‌ها، مدارس و امور آموزشی به خوبی تبیین می‌کنند و به عنوان نقطه قوت موسسه به شمار می‌آید.
میراحمدی‌زاده به اهمیت ظرفیت‌های نیکوکاران خارج کشور تاکید کرد و گفت: اگر فعالیت‌های دارالاکرام به خوبی پیش برود و گزارشِ کارها مستندسازی شود، منابع مالی پاکی از طریق نیکوکاران خارج از کشور جذب خواهد شد.
او گفت: یک مدیر شعبه باید کلیت نقشه موسسه را با تمام زوایای آن در ذهن داشته باشد و بتواند تمام امور را مدیریت و برنامه‌ریزی کند و نباید انتظار یک برنامه‌ریزی یکپارچه و یکسان از سوی ستاد وجود داشته باشد چراکه ظرفیت‌ها متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه دارالاکرام به افزایش دانش‌آموز نیازمند است و یکی از معیارهای مورد اهمیت در جذب منابع مالی پراکندگی جغرافیایی است، از مدیران شعب خواست که فعالیت شعب مجازی در محدوده خود را به عهده بگیرند به این صورت که شعب اصلی می‌توانند شعب مجازی و اقماری در شهرهای اطراف خود داشته باشند مثل شعبه مشهد که شهرهای قوچان و تربت جام را به صورت مجازی زیر نظر گرفته است.
میراحمدی‌زاده از اهمیت ارائه گزارش‌های تفصیلی و تحلیلی با توجه به هزینه‌های حقوقی و اداری گفت که از طریق ترجمه و ارسال آنها به مجامع بین‌المللی می‌توان کمک‌های خوب و یا یک مقام مشورتی جذب کرد. شایسته است که دارالاکرام با وجود دقت بالا دارای یک مقام مشورتی از یونیسف و … باشد.
مدیرعامل دارالاکرام تاکید کرد که دارالاکرام به سالانه به ۲ گزارش برای هر دانش‌آموز نیاز دارد تا به حامیان ارائه کند و افزود: کارآفرینی و مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان یکی از موضوعات مد نظر در اساسنامه دارالاکرام است؛ هدف گذاری‌ها و پیشنهادات و کسب‌وکارهایی که از سوی شعب مطرح می‌شود.
میراحمدی زاده در پایان تاکید کرد برای اینکه به سوی یک سمن موفق پیش برویم، باید دو وجه خیریه و توانمندسازی از نظر کارآفرینی و مهارت آموزی را در کنار هم پیش ببریم.