ردکردن این

دارالاکرام بیش از ۷ میلیارد تومان عیدانه به دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل اختصاص داد

دارالاکرام، حامی آموزش بیش از ۷۳۰۰ دانش‌آموز در معرض خطر ترک تحصیل، در آستانه‌ی عید نوروز، بیش از ۷ میلیارد تومان به دانش‌آموزان عضو این موسسه اختصاص داد.

دارالاکرام، مطابق آیین هر ساله‌ی خود، در آستانه‌ی عید نوروز، کمپین تهیه‌ی عیدانه برای جامعه‌ی هدف خود را برگزار کرد؛ این کمپین که در آستانه‌ی بهار ۱۴۰۳ با عنوان «ما حافظان بهاریم» برگزار شد، از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ تا پایان ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا شد و از طریق سامانه‌ی آنلاین به مهربانی و سایر شبکه‌های اجتماعی این موسسه، امکان مشارکت همگانی را فراهم کرد؛ به طوری که علاوه بر حامیان، بانیان و همیاران دارالاکرام، سایر نیکوکاران نیز امکان حضور در این کمپین را یافتند.

با توجه به بازه زمانی برگزاری این کمپین و همزمانی آن با بهار طبیعت و بهار معنویت (نوروز ایرانی و ماه مبارک رمضان) و نیز عید سعید فطر، برخی نیکوکاران با واریز زکات فطره همراه کمپین ما حافظان بهاریم شدند.

کمپین ما حافظان بهاریم تخمین زده شده بود در بخش نقدی ۵ میلیارد تومان و در بخش غیرنقدی نیز معادل ۵ میلیارد تومان جذب کمک داشته باشد اما مجموع مشارکت‌های مردمی به کمیپن ما حافظان بهاریم ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت مشاکت نقدی و ۵ میلیارد تومان به صورت مشارکت غیر نقدی بوده است که این بخش از مشارکت نیکوکاران خارج ایران حاصل شد.

در بخش غیرنقدی ۶۶۰۰ خانواده‌ از خانواده‌های دانش‌آموزان دارالاکرام در شعب ۲۳گانه و در سراسر ایران، بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار تومان را دریافت کردند که این بسته‌ها شامل اقلام مصرفی و ضروری مثل برنج و حبوبات و … است. بسته‌های معیشتی توزیع‌شده بر اساس تعداد خانواده‌های دانش‌آموزان بوده است و نه تعداد دانش‌آموزان.

کمک‌های نقدی نیز به صورت عیدانه‌ی نقدی، به حساب دانش‌آموزان بورسیه‌شده واریز شده و به هر دانش‌آموز حدود ۳۰۰ هزار تومان اختصاص یافته است.

روند پیشرفت کمپین ما حافظان بهاریم از آغاز تا پایان و شرح گزارش‌های تمام مراحل اجرایی آن به صورت هفتگی از طریق سامانه آنلاین به مهربانی در دسترس و قابل مشاهده است.

دارالاکرام، حامی آموزش دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، با دارا بودن ۲۳ شعبه فیزیکی در سراسر ایران و نیز از طریق شعب مجازی و نمایندگی‌های فعال، بیش از ۲۳ سال است که در حوزه خیر عمومی و آموزشی فعالیت می‌کند و با واریز بورسیه‌ی تحصیلی برای دانش‌آموزان عضو و نیز ارائه‌ی خدمات پنجگانه درحوزه‌های آموزش؛ معیشت؛ سلامت؛ روانشناسی؛ کارآفرینی و فرهنگ، هنر و ورزش در کنار دانش‌آموزان فاقد سرپرست موثر و خانواده‌های ایشان است تا هیچ مانعی پیش روی تحصیل آنان نباشد و بتوانند از طریق آموزش، به شهروندانی دانا و توانا تبدیل شوند.