ردکردن این

تحلیل اکوسیستم کارآفرینی مادران و دانش‌آموزان در زاهدان ١٨ آذر ١۴٠٢

کارآفرینی زاهدان

کارآفرینی زاهدان

 

 

اولین جلسه کارگروه کارآفرینی مادران دانا و توانا در زاهدان برگزار شد

مادران دارالاکرامِ زاهدان در اولین دوره‌ی کارآفرینی شعبه زاهدان شرکت کردند.
این جلسه در پی صدور فراخوانی از سوی مدیریت دارالاکرامِ زاهدن و به منظور کسب و کار و اشتغالزایی در هجدهم آذر ماه و در محل مسجد امام زمان (عج) واقع در جنب دفتر موسسه برگزار شد.
در این مراسم تمامی مادران دانش‌آموزان دارالاکرام زاهدان حضور یافتند و در مورد مهارت‌آموزی، ایده‌های خود را ارائه دادند و نیز آمادگی خود را در جهت پیشبرد اشتغالزایی و درآمدزایی اعلام کردند که خود کمک بزرگی در اداره‌ی معیشت خانواده تلقی می‌شود.
در پی این جلسه مقرر شد تا هر مادر بتواند در کلاس‌های آموزشی دیگر مادران شرکت کند.
در اولین جلسه کارگروه کارآفرینی مادران دانا و توانا در زاهدان از بانوی کارآفرین نمونه استان، خانم جعفری دعوت شد تا در حیطه کارآفرینی توضیحاتی ارائه دهد و مادران را به فعالیت در این زمینه تشویق کند.
همچنین به منظور کسب‌وکار و اشتغالزایی فراخوانی از سوی مدیر شعبه ارائه و از مادران خواسته شد تا در اولین دوره‌های کارآفرینی دارالاکرام زاهدان شرکت کنند.
طرح کارآفرینی مادران دانا از سوی دارالاکرام، حامی آموزش کودکان و نوجوانان در معرض خطرِ ترکِ تحصیل، برگزار می‌شود و در صدد توانمندسازی اقتصادی مادران دانش‌آموزانِ بورسیه‌شده است.
عینی شدن این طرح به صورت پایدار و یکپارچه که دکتر غلامرضا دشتی‌منش از سوی دارالاکرام مدیریت اجرای آن را در تمامی شعب ٢۵ گانه‌ی این موسسه در سراسر کشور برعهده دارد، در کنار ارائه‌ی بسته‌های حمایتی به دانش‌آموزان، نقش اثرگذاری در رشد و بالندگی آنها در عرصه‌های علمی دارد.
در اجرای این طرح مادران به چهار گروه مادران ناتوان، مادران توانمند بدون مهارت، مادران دارای مهارت اما بدون کسب‌وکار، مادران دارای کسب‌وکار اما با درآمد پایین تقسیم می‌شوند. پس از شناسایی این ۴ گروه از مادران، آزمون‌های خودشناسی میان آنها برگزار و ویژگی‌های آنها شناسایی می‌شود تا مشخص شود برای چه کسب‌وکار و پیشه‌ای مناسب هستند.
جلسات مشاوره‌ «دانایی توانایی است» و نیز کمیته‌های کارآفرینی در این طرح درصدد هستند تا یک مادر را از فاز آزمون‌های خودشناسی تا مهارت‌آموزی، راه‌اندازی کسب‌وکار، تامین مالی و پیدا کردن‌ بانی خاص، اشتغال و کارآفرینی و تامین مالی، مارکتینگ، پرایسینگ و برندینگ همراهی کنند.
گام بعدی در توسعه این اکوسیستم برقراری تعامل بین شعب و نهادهای حامی کسب‌وکار یعنی مراکز رشد، پارک‌های علم‌وفن‌آوری، بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، متخصصان دانشگاهی و موسسات بازاریابی است.