ردکردن این

تحلیل اکوسیستم کارآفرینی مادران و دانش‌آموزان در زاهدان ٢ بهمن ماه ١۴٠٢

صندوق قرض الحسنه

کارآفرینی

 

 

دومین جلسه کارگروه مادران دانا و کارآفرین در محل دفتر موسسه خیریه دارالاکرامِ زاهدان برگزار شد.
این جلسه در روز پنجشنبه دوم بهمن ماه و با حضور دکتر غلامرضا دشتی‌منش، مدیر واحد کارآفرینی موسسه دارالاکرام، برپا شد.
دومین جلسه کارگروه کارآفرینی مادران و دانش‌آموزان در زاهدان که با استقبال خوبی از سوی مادرانِ دانش‌آموزان بورسیه‌شده در دارالاکرام مواجه شد، ذیل طرح یکپارچه و سراسری اکوسیستم کارآفرینی مادران دانا و توانا در کشور برگزار شد.
طرح اکوسیستم کارآفرینی مادران و دانش‌آموزان از سوی موسسه دارالاکرام و با هدف توانمندسازی مادران دانش‌آموزان فاقد سرپرست موثر اجرا می‌شود تا از این طریق مادران این کودکان و نوجوانان را به خودکفایی اقتصادی و استقلال مالی برساند؛ امری که به اعتماد به نفس مادر منجر خواهد شد و در ادامه فرزندان در آغوش مادرانی متکی به نفس رشد خواهند یافت که این رویداد منجر به تبدیل شدن دانش‌آموزان به شهروندانی موثر خواهد شد.
این طرح که یک سال از اجرایی شدن آن می‌گذرد، به طور موفق در تمامی شعب ٢۵ گانه موسسه دارالاکرام در دست اجراست.
همزمان با دوم بهمن ماه دومین جلسه کارگروه طرح کارآفرینی مادران در زاهدان و با حضور ٣٠ مادر برگزار شد.
در این جلسه ثبت‌نام اولیه مادران دانا به همراه مشخصات کامل، ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانایی‌های ایشان صورت گرفت و در ادامه از ایده‌های ایشان نیز استقبال شد.
این طرح با تکیه بر توانایی‌ها مادران در صدد است ضمن بهینه‌سازی این توانایی‌ها و ظرفیت‌ها برای ارتقای آنها و رساندن آن به مرحله‌ی تولید و بازاریابی با حمایت‌های بانیان نیکوکار در کنار ایشان باشد.
این طرح شامل ارائه‌ی آموزش‌های لازم و مهارت‌آموزی به مادران نیز می‌شود.
دومین جلسه کارگروه کارآفرینی مادران در زاهدان با تبادل نظر بین اعضای شرکت‌کننده پایان یافت و قرار شد دو گروه کارآفرینی و فرهنگی با حضور مادران تشکیل شود و جلسات کارآفرینی مادران و دانش‌آموزان هر هفته روزهای پنجشنبه با حضور اعضا در محل دفتر موسسه برگزار شود.
هم‌اکنون نمایشگاهی از آثار دستی و سنتی مادران دارالاکرامِ زاهدان در محل موسسه تشکیل شده است.
دارالاکرام حامی آموزشِ کودکان و نوجوانانِ در معرض خطرِ ترک تحصیل است که علاوه بر ارائه‌ی بورسیه تحصیلی از افراد عضو خود در حوزه‌های سلامت و درمان؛ معیشت؛ مشاوره و روانشناسی؛ کارآفرینی و فرهنگ و هنر و ورزش نیز از ایشان و خانواده‌هایشان حمایت می‌کند.

 

نمایشگاه هنرهای سنتی