ردکردن این

تبلیغات در هر حوزه ای برای موسسه خوب است

گفت و گوی خبرگزاری ایسنا با فاطمه لیاقتی مدیر شعبه البرز دارالاکرام

 

موسسات خیریه از جمله مشاغلی هستند که اغلب پشتوانه مردمی دارند و برای رسیدگی به مشکلات افراد جامعه فعالیت می کنند. به عبارتی دیگر، این موسسات، از جمله بنیادهایی هستند که به صورت خصوصی یا دولتی به مردم کمک می کنند. این موسسات اغلب در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند. کارهای خیرخواهانه و آموزش، نمونه هایی از فعالیت های این موسسات هستند. همچنین یک موسسه خیریه ممکن است به فعالیت های مذهبی، آموزشی و یا سایر فعالیت های مرتبط با منافع عمومی و بشر دوستانه بپردازد. به همین دلیل گفت و گویی با  فاطمه لیاقتی مدیر شعبه استان البرز موسسه خیریه دارالاکرام داشته ایم که در ادامه می خوانید:

 

امکان دارد قدری از شیوه فعالیت شعبه البرز موسسه خیریه دارالاکرام بفرمایید.

شعبه البرز در سال 1394 افتتاح شده و پنجمین شعبه ای است که در این موسسه تاسیس گشته است. کاری که ما انجام می دهیم پذیرش دانش آموزان مستعد و نیازمند طبق قوانین و ضوابط موسسه است. در ابتدا ما اطلاعات کامل دانش آموزان را در سامانه به مهربانی وارد می کنیم سپس قرار دادن آنها در لیست بورسیه تحصیلی است. بعد از قرار گرفتن در لیست دانش آموزان موسسه مبلغ بورسیه به حساب آنها واریز می گردد و این اتفاق از طریق حامی برای دانش آموزان رخ می دهد. در کنار بورسیه تحصیلی مشاوره درسی ، امور مشاوره ، برگزاری برنامه های فرهنگی از قبیل اردو، جلسات روانشناسی  و تخصیص مددکار به دانش آموزان صورت می گیرد. ما به صورت ماهانه گزارش این دانش آموزان را نوشته و ثبت می کنیم و در اختیار حامیان و نیکوکاران قرار می دهیم.

 

خانم لیاقتی شما از چه طرقی دانش آموزان را جذب و بورسیه تحصیلی می کنید؟

ما از طریق از همیارانی که داریم در سطح استان البرز دانش آموزان را جذب می کنیم. قبل از کرونا خود ما کار شناسایی دانش آموزان را انجام می دهیم و شناسایی از طرف خود ما صورت می گرفت. گزارشاتی که مددکاران از شناسایی افراد به دست ما می دهند را بررسی و مورد تحقیق برای بورسیه دانش آموزان قرار می دهیم.

 

تامین مالی و جذب نیکوکار در شعبه شما چگونه و به چه شکل می گیرد؟

از طریق آشنایی پیشین و یا تبلیغاتی که صورت می گیرد ما با خیرین و نیکوکاران آشنا شده ایم. همیاران و دوستان ما از طریق تبلیغاتی که انجام می دهند جذب موسسه دارالاکرام شده اند. بخش دیگری از این آشنایی از طریق ستاد موسسه دارالاکرام صورت می گیرد.

 

جذب مددکاران به چه صورت است آیا داشتن آموزش آکادمیک برای این کار واجب است و یا داشتن تجربه کافی نیز می تواند برای مددکاران کافی ست؟

بیشتر تلاش ما این است که مددکاران مان تخصص دانشگاهی و آکادمیک و سابقه کار داشته باشند البته هستند افرادی که تنها سابقه کار داشته باشند و ما کارگاه های آموزشی برای آنها برگزار کرده ایم که در کار خود متخصص و توانمند شوند.

 

متوسط بورسیه تحصیلی شما چقدر است؟

متوسط بورسیه ماهیانه دریافتی دانش آموزان به طور میانگین حدود 150 هزار تومان به بالا است.

 

استقبال و همراهی خیرین با موسسه تا به امروز چطور بوده است؟

حقیقتا همراهی با ما بسیار کم بوده است و این همراهی بیشتر با شعبه تهران صورت گرفته است. بیشتر این آشنایی از طریق سایت و تبلیغات در فضای دیجیتال صورت گرفته است و بیشتر دوستان خود ما ما را همراهی می کنند.

 

خانم لیاقتی یکی از مباحثی که خیلی باعث چشمگیرتر شدن موسسه دارالاکرام می شود بحث تبلیغات است. شما در صحبت های خود به استفاده از فضای دیجیتال اشاره کردید، غیر از این به نظر شما چه تبلیغاتی اگر وجود داشته باشد مخاطبان هدف بیشتر و بهتر جذب موسسه می شوند؟

هر گونه تبلیغات چه در فضای دیجیتال و چه فضای شهری بسیار خوب و موثر است. ما تلاشمان این است که این کار را انجام دهیم و قرار است موسسه برای ما یک سری تبلیغات را بفرستد تا ما بتوانیم مانور بیشتری روی این موضوع بدهیم. در حال حاضر ما بسته ویژه تبلیغاتی نداریم. شاید تبلیغاتی پیش از این صورت گرفته باشد اما باید بیشتر و با تاثیر گذاری بیشتری این اتفاق رخ دهد.

 

شما به غیر از بورسیه تحصیلی که پایه و اساس کار موسسه خیریه دارالاکرام هست چه خدماتی دیگری را به دانش آموزان و خانواده های آنها ارائه می دهید؟

از جمله کارهایی که ما انجام می دهیم تحویل سبد کالا، لباس، خدمات پزشکی و دندانپزشکی و مشاوره در موضوعات گوناگون است. تا آنجایی که بتوانیم تلاش می کنیم با بچه ها در ارتباط باشیم. ما پیش از این کلاس های زیادی برای مادران دانش آموزان برگزار می کردیم تا آنها کاری داشته و به آن اشتغال داشته باشند. اما در حال حاضر تعداد این کلاس ها کاهش پیدا کرده ولی هم اکنون هم هر کدام مایل باشند کلاس های اشتغال زایی برای آنها برگزار خواهیم کرد.

 

https://www.isna.ir/news/99111309608/