ردکردن این

برگزاری چهارمین سالگرد افتتاح شعبه دارالاکرام در شهر شیراز

برگزاری چهارمین سالگرد افتتاح شعبه دارالاکرام در شهر شیراز

موسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه گل نرگس شیراز به مناسبت چهارمین سالگرد تاسیس خود چهارشنبه یکم اسفند مــاه در سالن آمفی تئاتر مخابرات،  همایشی باعنوان (مــا و مسولیت اجتماعی) با حضور حامیان و بانیان این موسسه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی در این مراسم که با حضور حامیان وبانیان موسسه در شهر شیراز و استان فارس  برگزار گردید. مهمانان شاخص استانی این همایش جناب آقای دکتر بذرافشان مدیر کل کمیته امداد استان فارس، سرکارخانم دکتر دودمان عضوشورای شهرشیراز، آقای مهندس جعفری مسول ورزشهای همگانی شهرستان شیراز، استادمحمدمهدی جعفری همراز وهمراه آیت الله طالقانی ومدرس نهج البلاغه  و هنرمند محبوب کشورمان جناب آقای مهدی فقیه و… حضور داشتند.

برگزاری چهارمین سالگرد افتتاح شعبه دارالاکرام در شهر شیراز

برگزاری چهارمین سالگرد افتتاح شعبه دارالاکرام در شهر شیراز

شفافیت،اولویت خیریه ها باشد
جناب آقای دکتر میراحمدی زاده معاونت محترم شعب و عضو هیئت مدیره دارالاکرام،  در این آیین با تاکید بر لزوم گسترش حس مسولیت پذیری اجتماعی در جامعه ،گفت: شفافیت و تاثیرگذاری باید اولویت کار خیریه ها باشد.
مصطفی میراحمدی زاده افزود: در حال حاضر موسسه فرهنگی دارالاکرام دارای ۱۳ شعبه فیزیکی فعال در سطح کشور است که دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز مستعد فاقد سرپرست موثر را تحت پوشش قرار داده است.
وی ادامه دادند: این موسسه بدون واسطه با شخص دانش آموز حتی اگر کلاس اول دبستان باشد قرارداد منعقد و کمک‌ها را نیز به حساب شخصی هر دانش آموز واریز می‌کند.
و در حال حاضر تمام دانش آموزان تحت پوشش این موسسه از وجود مددکار بهره‌مند هستند و همچنین تمام گزارشات دانش آموزان در حوزه‌های مختلف نظیر آموزش، بهداشت و معیشت در سامانه با نام مهربانی ثبت می شود.
وی اعطای بورسیه تحصیلی به بچه های نیازمند را بهانه‌ای دانست که به واسطه آن این موسسه وارد زندگی آنها می شود که تا حد توان آنها را توانمند سازد و افزود: در کشورهایی با استانداردهای بالا نیز خیریه ها می توانند بهتر از بخش های دولتی در حوزه کمک رسانی به نیازمندان عمل کنند.
مدیر موسسه فرهنگی دارالاکرام اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصادی به همه اقشار جامعه فشار مالی وارد شده ولی این وضعیت در میان قشر ضعیف بیشتر ملموس است که اگر همه ما بخشی از هزینه های اضافی خود در زندگی را حذف کرده و آن را صرف نیازمندان کنیم قطعا اتفاق خوبی رخ خواهد داد.
وی با تاکید بر این مساله که دولت به تنهایی نمی تواند همه نیازمندان را تحت پوشش قرار دهد گفت: در موسسه فرهنگی دارالاکرام صد در صد مبالغ دریافتی از سمت حامیان برای دانش آموزان تحت پوشش هزینه می شود و مخارج مراسمات و همایش‌ها از جانب بانیان این مجموعه تامین خواهد شد.
میر احمدی زاده با اشاره به این مساله که بزودی تمام درآمدها و هزینه های این موسسه در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده ثبت خواهد شد گفت: سعی کرده‌ایم شفاف عمل کنیم تا کمک‌های خارجی را نیز جلب کنیم

**دچار فقر فرهنگی شدیم
بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه این همایش گفت: سیستم و بنیاد این موسسه فرهنگی درست بنا نهاده شده است و در شرایط اقتصادی کنونی نیاز است که توجه خیرین و نیک اندیشان به سمت حمایت از اقشار آسیب پذیر و فعالیت در این نوع موسسات بیش از گذشته جلب شود.
مهدی فقیه ادامه داد: انجام کار خیر روحیه انسان را به سمت نشاط سوق می دهد و با نگاه به سابقه ملی و مذهبی کشور ما در می یابیم که به این جهت کاستی وجود ندارد اما متاسفانه اکنون جامعه ما دچار نوعی فقر فرهنگی شده است.

خیریه ها به سمت تخصصی شدن سوق داده شوند
مدیر کل کمیته امداد استان جناب آقای دکترمحمد بذرافشان در همایش ‘ما و مسئولیت اجتماعی’ از موسسه فرهنگی دارالاکرام بعنوان خیریه‌ای که به صورت تخصصی فعالیت می کند یاد کرد و افزود: یکی از چالش های اساسی که در حوزه فعالیت خیریه ها وجود دارد این مساله است که اکثر این مراکز بصورت تخصصی فعالیت نمی کنند اما خوشبختانه موسسه دارالاکرام بصورت تخصصی در حوزه تحصیل دانش آموزان فعالیت می کند و به دستاوردهای خوبی نیز رسیده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به هدایت فعالیت خیریه ها به سمت تخصصی کار کردن با داشتن حس مسئولیت پذیری اجتماعی،در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار داشت: خیرین و حامیان استان فارسی احسان را به خوبی مشق کرده‌اند.
بذرافشان ادامه داد: اهالی خطه فارس در کمک کردن و نیک اندیشی در قله قرار دارند و کارهای زیادی با کمک خیرین در این استان در مسیر کمک رسانی به نیازمندان انجام شده است.

برگزاری چهارمین سالگرد افتتاح شعبه دارالاکرام در شهر شیراز

برگزاری چهارمین سالگرد افتتاح شعبه دارالاکرام در شهر شیراز

**فعالیت ۴ ساله و دعوت به استفاده از نرم افزاز در شیراز
مدیریت موسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه گل نرگس شیرازسرکارخانم مظلومی در ادامه این همایش گفت: موسسه فرهنگی دارالاکرام با هدف حمایت از دانش آموزان مستعد نیازمند از سال ۹۴ فعالیت خود را در شیراز آغاز کرده است.
وی ادامه داد: شعبه شیراز این موسسه نیز از چهار سال پیش در این شهر فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون ۳۱۲ دانش آموز در سطح این شهر از حمایت‌های این موسسه بهرمند می شوند.
با هدف تسهیل در روند کمک‌های حامیان نرم افزاری با نام (به مهربانی( طراحی و از امروز در استان فارس قابلیت استفاده دارد تا حامیان و نیک اندیشان به راحتی بتوانند کمک های خود را به دست دانش آموزان نیازمند برسانند.
مدیر موسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه شیراز گفت: عموم مردم می توانند با ورود به این سامانه به آدرس bemehrbani.ir کمک های خود را با انتخاب خود به دست دانش آموز مورد نظرشان در هر نقطه از کشور که مدنظر داشته باشند برسانند.

ودر پایان برنامه ازپانزده نفرحامیان با لوح ویک جلد حافظ نفیس از زحمات آنان قدردانی گردید.

برگزاری چهارمین سالگرد افتتاح شعبه دارالاکرام در شهر شیراز