ردکردن این

کارآفرینی و توانمندسازی در موسسه دارالاکرام

همه چیز درباره کارآفرینی برای نیازمندان

ایجاد شغل موثر و درآمدزا برای نیازمندان می‌تواند بخش زیادی از نیازهای آنان را برآورده کند. بسیاری از نیازمندان برای تامین هزینه‌های حداقلی زندگی با مشکلات زیادی مواجه هستند. مسلماً بهترین راه توانمندسازی این افراد، فراهم کردن شغل مناسب برای آن‌ها خواهد بود. در نتیجه اجرای طرح‌های کارآفرینی برای نیازمندان بسیار مفید و موثر خواهد بود. در ادامه قصد داریم تا اهمیت کارآفرینی و تاثیرات آن در زندگی نیازمندان را به‌صورت ویژه بررسی کنیم. پس تا انتها حتماً با دارالاکرام همراه باشید.

بهترین راه‌های کارآفرینی برای نیازمندان جامعه

کارآفرینی Entrepreneurship یک مفهوم جدید در اقتصاد است که فرصت‌های شغلی جدیدی را برای افراد به‌وجود می‌آورد. به‌طور کلی کارآفرینی سبب شکوفایی اقتصادی در جامعه شده و امکان تامین مالی خانواده‌های زیادی را فراهم می‌کند. در حال حاضر راه‌های کارآفرینی بسیار متعدد هستند و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این بین کارآفرینی کردن برای اقشار ضعیف جامعه از اهمیت بیشتری برخوردار است. ایجاد کارگاه‌های مختلف در مناطق محروم یک راهکار بسیار مناسب برای کارآفرینی است که بسیاری از خیرین آن را دنبال می‌کنند.

متاسفانه در مناطق محروم زیرساخت‌های لازم برای اشتغال‌زایی وجود ندارند و همین امر مشکل فقر را بدتر می‌کند. البته کارآفرینی فقط مربوط به احداث کارگاه و کارخانه نیست بلکه می‌توان با ایده‌های کسب‌وکار خانگی نیز این کار را به‌خوبی انجام داد. مزیت ایجاد کسب‌وکار خانگی این است که با کمترین امکانات هم می‌توان آن را راه‌اندازی کرد و به درآمد رسید.

از دیگر روش‌های کارآفرینی برای نیازمندان ایجاد دوره‌های مهارت‌آموزی است که باعث افزایش توانمندی افراد می‌شود. به یاد داشته باشید که بهترین کمک برای اقشار نیازمند ایجاد شغل برای آن‌ها است. اگر حمایت‌های اجتماعی و شغلی درستی از این اقشار صورت بگیرد، مسلماً بخش زیادی از نیاز آن‌ها برطرف خواهد شد. از طرفی با به‌کارگیری نیروهای جدید، جامعه را در مسیر شکوفایی و رشد قرار می‌دهد که از این نظر بسیار ارزشمند است.

لیست اقدامات موسسه‌های خیریه در جهت توسعه کسب و کار نیازمندان

موسسه “به مهربانی” همواره بر اهمیت بالای کارآفرینی برای نیازمندان تاکید داشته است. به‌همین علت این مجموعه از هر فرصتی استفاده می‌کند تا توسعه کسب‌وکارها را با سرعت بالاتری پیش ببرد. اکنون برای این‌که بهتر با فعا‌لیت‌های انجام شده در این بخش آشنایی پیدا کنید، آن‌ها را به‌صورت لیست شده در اختیار شما قرار می‌دهیم که شامل موارد ذیل است:

  • ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی
  • برگزاری دوره‌های ویژه کارآفرینی
  • اعطای وام برای ایجاد کسب‌وکار
  • ارجاع افراد محروم به مراکز فنی حرفه‌ای برای کسب مهارت
  • استخدام افراد کم‌توان در کارگاه‌ها

همان‌طور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید فعالیت‌های زیادی برای بهبود روند کسب‌وکار صورت می‌گیرد. این روند مثبت سبب می‌شود تا افراد بیشتری بتوانند با استفاده از طرح‌های کارآفرینی به شغل و درآمد دست پیدا کنند. حتی در برخی از خانواده‌ها چند نفر به‌صورت همزمان مشغول به کار شده‌اند که در نتیجه آن توانسته‌اند شرایط خوبی را برای خود رقم بزنند. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مناطق محروم سبب می‌شود تا افراد بیشتری آگاهی لازم برای شروع کسب‌وکار را پیدا کنند. در چنین شرایطی مسلماً افراد بیشتری می‌توانند به زندگی عادی خود برگردند و از طریق راه‌های مختلف کسب درآمد کنند.

چه مشاغلی برای نیازمندان مناسب است؟

وقتی که یک فرد نیازمند شغل پیدا می‌کند، راحت‌تر قادر به مدیریت امور خود است. همچنین این فرایند نقش بسیار مهمی در بازسازی شخصیت فرد دارد و عزت نفس را به او برمی‌گرداند. نیازمندان می‌توانند مشاغل مختلفی را انجام دهند که این مورد بر اساس امکانات موجود در هر منطقه متفاوت خواهد بود. با توجه به این‌که معمولاً در مناطق محروم امکانات زیادی وجود ندارد، مشاغل خانگی همچون قالیبافی، خیاطی، آرایشگری و عروسک‌سازی گزینه‌های خوبی هستند. البته این مشاغل بیشتر توسط خانم‌ها انجام می‌شود.

ایجاد شغل برای نیازمندان

تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار با همین کارها توانسته‌اند شرایط شغلی خوبی را برای خود مهیا کنند. مشاغل مربوط به آقایان نیز بیشتر مربوط به کار کردن در محیط‌های صنعتی مختلف است که می‌تواند بسیاری از مردان را شاغل کند. چنانچه بستر شغلی لازم برای نیازمندان فراهم شود، به خودکفایی لازم می‌رسند و هزینه‌هایشان را به بهترین شکل ممکن تامین خواهند کرد. بسیاری از مشاغل هستند که نیاز به سرمایه خاصی برای شروع کار نخواهند داشت. در صورتی که این نوع از کارها به نیازمندان آموزش داده شود  بخش زیادی از نیاز آنان را تامین خواهد کرد.

اهمیت برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی برای نیازمندان

یکی از بهترین اقداماتی که می‌توان برای اشتغال نیازمندان انجام داد، برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی است.  یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در بین بیشتر نیازمندان مشاهده می‌شود، نداشتن مهارت شغلی است. وقتی کسی مهارت خاصی برای کسب درآمد ندارد، مسلماً نمی‌تواند هزینه‌های خود را تامین کند. بر همین اساس توانمندسازی نیازمندان می‌تواند شاه کلید رفع محرومیت باشد. درست است که کمک کردن مالی مستقیم از ارزش والایی برخوردار است، ولی بهترین کار شاغل کردن افراد نیازمند خواهد بود. کلاس‌های مهارت‌آموزی یک اقدام مثبت در این زمینه است که باعث گسترش مهارت‌های افراد خواهد شد. در این جلسات مهارت‌های مختلفی آموزش داده می‌شود تا افراد بتوانند در پایان جلسات یک مهارت پولساز یاد بگیرند.

بخوانید درباره: کمپین همه حاضریم؛ غایب نداریم

نوع شغلی که در جلسات ارائه می‌شود با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه مشخص خواهد شد. مطمئناً این شیوه می‌تواند نتایج مثبت زیادی را به همراه داشته باشد و افراد کم‌توان را به شغل برساند. همچنین می‌توان این جلسات را به کارگاه‌های عملی نیز تبدیل کرد تا افراد بتوانند مهارت‌های خود را به‌طور ویژه گسترش دهند. دوره‌های آموزشی را می‌توان به‌صورت دسته‌بندی‌شده برگزار کرد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. به‌طور مثال کارگاه‌های آموزشی قالیبافی را برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد تا بتوانند از طریق این مهارت به کسب درآمد مطلوب بپردازند.

اعطای وام برای ایجاد کسب‌وکار در مناطق محروم

محرومیت‌زدایی نیازمند تلاش و همت زیادی است و باید اقدامات متنوعی در این راستا صورت بگیرد. نرخ بیکاری در مناطق محروم تا ۲ برابر بیشتر از مناطق عادی است. در چنین شرایطی باید بستر لازم برای کسب‌وکار مناطق محروم را فراهم کرد. دادن وام به نیازمندان برای ایجاد شغل یکی از روش‌های عالی برای کسب‌ درآمد است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. همچنین می‌توان به برخی‌ از کارآفرینان نیز وام اعطا کرد تا کارگاه یا کارخانه خود را در این مناطق احداث کند. برخی از کسب‌وکارها برای شروع روند خود نیاز به سرمایه اولیه دارند.

اعطای وام برای ایجاد کسب‌وکار در مناطق محروم

بسیاری از نیازمندان قدرت تامین این موارد اولیه را ندارند که به‌همین علت قادر به شروع کار نیستند. حال اگر وام بلاعوض یا با سود پایین به آن‌ها تعلق بگیرد، بخش مهمی از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد. کارآفرینی و کمک به اشتغال نیازمندان کار بسیار ارزشمندی است زیرا بسیاری از زندگی‌ها را از نابودی نجات خواهد داد. وام‌دهی به نیازمندان باید بدون بروکراسی اداری باشد زیرا این افراد توان تامین ضامن یا چک را دارند. خوشبختانه فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی در این راستا صورت گرفته است که باعث ایجاد شغل‌های جدیدی برای نیازمندان شده است.

ایجاد کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال نیازمندان

یکی از برترین شیوه‌هایی که می‌توان نیازمندان را مشغول به کار کرد، ایجاد و گسترش کارگاه‌های تولیدی محصولات مختلف است. در این کارگاه‌ها می‌توان انواع مختلف محصولات را  تولید کرده و سپس به بازار عرضه نمود. در هر کدام از این کارگاه‌ها می‌توان ده‌ها نفر را مشغول به کار کرد. بازاریابی درست و حرفه‌ای محصولات امر بسیار مهمی است که باید  با دقت هر چه تمام پیگیری شود.

برخی از خیریه‌ها این کارگا‌ه‌ها را ایجاد کرده و روند بازاریابی آن را هم انجام می‌دهند. بهتر است که مشتری نهایی اطلاع داشته باشد که محصول مورد نظر نتیجه کار نیازمندان است. به‌طور قطع افراد زیادی هستند که می‌خواهند از کسب‌وکار نیازمندان حمایت کنند. هر چقدر که میزان فروش محصولات این کارگاه‌ها بیشتر شود، به نیروی بیشتری برای کار نیاز خواهد بود که موجب کاهش محرومیت می‌شود.

خدمات مشاوره شغلی برای اقشار نیازمند

یکی از بهترین خدماتی که می‌توان برای قشر نیازمند اجرا کرد مشاوره شغلی است. چنانچه واحدهای مشاوره شغلی در مناطق محروم فعال شوند، مسلماً بهتر می‌توانند ظرفیت‌های موجود در منطقه را شناسایی کنند. از طرفی هر انسانی دارای استعداد و مهارت در یک زمینه خاص است. در نتیجه اگر راهنمایی دقیق به  او برسد می‌تواند مراحل موفقیت را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد. انجام مشاوره شغلی و تحصیلی در کنار هم می‌تواند بسیاری از توانایی‌های محرومان و نیازمندان را شکوفا کند.

ایجاد کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال نیازمندان

به‌همین علت بهتر است که در مناطق مدنظر خدمات مشاوره نیز به‌طور حرفه‌ای ارائه شود تا تعداد شاغلین افزایش پیدا کند. کسانی که در رشته مشاوره تحصیل کرده و مدرک آکادمیک دارند می‌توانند این خدمت ارزشمند را برای نیازمندان در نظر بگیرند. چنانچه کارآفرینی به شیوه درست و حرفه‌ای برای نیازمندان انجام شود، بسیاری از آن‌ها به خودکفایی مالی می‌رسند و دیگر نیازی به کمک مستقیم نخواهند داشت.

تاثیر کارآفرینی در زندگی نیازمندان

داشتن رفاه و امکانات زندگی سالم حق هر انسانی است و باید این شرایط برای همه انسان‌ها فراهم باشد. بدون شک کارآفرینی یکی از مبانی اصلی توسعه پایدار است که می‌تواند آثار ناشی از فقر و محرومیت را کاهش دهد. خوشبختانه کارآفرینی تاثیرات مثبت زیادی روی همه ابعاد زندگی نیازمندان دارد که به‌هیچ‌وجه نباید آن را نادیده گرفت. برای این‌که بتوان رشد اقتصادی پایدار را در هر جامعه‌ای به‌وجود آورد، باید طرح‌های کارآفرینی را با جدیت هر چه تمام دنبال کرد. زمانی که پروژه‌های کارآفرینی به مرحله اجرا می‌رسند، تعداد زیادی از افراد از جمله نیازمندان به‌کار گرفته می‌شوند.

اگر یک بررسی کلی داشته باشید متوجه خواهید شد که علت اصلی فقر و نیازمندی در ایران بیکاری است. قطعاً اگر شخصی برای مدت زیادی بیکار باشد، توان تامین هزینه‌های زندگی خود را نخواهد داشت، درنتیجه حتی ممکن است این فرد به‌سمت اعمال غیرقانونی برود و درگیر ناهنجاری‌های اجتماعی مختلفی شود. خوشبختانه کارآفرینی برای نیازمندان بسیار مفید است و آن‌ها را به عناصر مفید اقتصادی تبدیل می‌کند. در این حالت نه‌تنها خود فرد توانا می‌شود، بلکه جامعه نیز از‌نظر اقتصادی و فرهنگی رشد می‌کند.

چرا لازم است برای نیازمندان کارآفرینی کنیم؟

نیازمندی و فقر همیشه یکی از دلایل اصلی فروپاشی خانواده‌ها هستند و جامعه را با یک بحران جدی روبه‌رو می‌کنند. به‌طور‌کلی فقر سبب ایجاد آسیب‌های فردی و اجتماعی زیادی می‌شود که هر کدام از آن‌ها زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. امروزه خیرین عزیز از روش‌های مختلفی برای کمک کردن به نیازمندان استفاده می‌کنند. کمک‌های مستقیم مانند تهیه بسته‌های غذایی یک راه موقت است زیرا در ادامه نیز دوباره افراد با مشکل تامین مواد غذایی مواجه می‌شوند. درنتیجه بهتر است که به سراغ روش‌های توانمندسازی نیازمندان برویم.

درصورتی‌که این هدف محقق شود، فرد می‌تواند همراه با حفظ کرامت شخصی خود زندگی مناسبی را اداره کند. فراموش نکنید که بخش زیادی از معضلات اجتماعی دقیقاً به‌دلیل وجود فقر در جامعه ایجاد می‌شوند. در‌نتیجه با اجرای طرح‌های کارآفرینی برای نیازمندان این مشکلات به حداقل ممکن خواهد رسید. ناگفته نماند که در طول سالیان اخیر بیشتر سیاست‌های خیریه‌ها نیز به‌سمت اهداف کارآفرینی حرکت کرده است. در صورتی که این مسیر درست ادامه پیدا کند، شاهد کاهش آمار نیازمندان در سطح اجتماع خواهیم بود. ایجاد درآمد پایدار و مناسب سبب خودکفایی نیازمندان می‌شود و به‌همین علت، هزینه‌های اجتماعی ناشی از حمایت از آنان نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

برگزاری جلسات کارآفرینی در مناطق محروم

نبود امکانات مناسب در مناطق محروم باعث شده است که بسیاری از افراد مهارت‌های لازم برای کار کردن را نداشته باشند. در چنین شرایطی هیچ کس نمی‌تواند توانایی‌های فنی و شغلی خود را نشان دهد. خوشبختانه برنامه‌هایی همچون جلسات کارآفرینی می‌تواند فواید زیادی به‌همراه داشته باشد. هر منطقه از کشور دارای ظرفیت‌های شغلی مخصوص به خود است و امکانات خاصی در آن قرار دارد. به‌همین علت جلسات کارآفرینی بر اساس شرایط بومی هر منطقه برگزار می‌شود تا نیازمندان بتوانند در سریع‌ترین بازه زمانی به درآمد مناسب دست پیدا کنند.

برای این کار معمولاً در ابتدا ظرفیت‌سنجی مربوط به هر منطقه صورت گرفته و سپس بر اساس آن، جلسات آموزشی کارآفرینی شکل می‌گیرند. به‌طور مثال اگر یک منطقه ظرفیت کشاورزی مناسبی داشته باشد، آموزش‌های مربوط به کشاورزی به‌صورت ویژه ارائه می‌شود. نکته مهم این است که در سالیان اخیر برگزاری این جلسات نقش موثری در فرآیند کارآفرینی برای نیازمندان داشته است. به‌همین علت چنین طرح‌هایی باید با قدرت هر چه تمام ادامه پیدا کنند تا بهترین نتایج ممکن کسب شود.

ارجاع مادران سرپرست خانوار به مراکز فنی و حرفه‌ای

ارجاع مادران سرپرست خانوار به مراکز فنی و حرفه‌ای

مادران سرپرست خانوار همواره از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند که با مشکلات زیادی دست‌وپنچه نرم می‌کنند. معمولاً این افراد به‌دلایلی همچون فوت، بیماری و ازکارافتادگی همسر سرپرستی خانواده خود را برعهده گرفته‌اند. با توجه به این‌که هزینه‌های مربوط به خانواده به‌شدت افزایش پیدا کرده است، تامین همه هزینه‌ها برای زنان سرپرست خانوار بسیار سخت شده است. در این وضعیت، ارجاع دادن مادران سرپرست خانوار به مراکز فنی و حرفه‌ای یک راهکار عالی خواهد بود. در این حالت شخص می‌تواند یک مهارت پولساز را آموزش دیده و کار خود را با آن پیش ببرد.

در این حالت زن سرپرست خانوار با یادگیری یک مهارت و کسب درآمد از آن می‌تواند خانواده خود را بهتر مدیریت می‌کند. در حال حاضر مشاغلی همچون خیاطی، سوزن‌دوزی، قالیبافی و گلیم‌بافی در این دسته قرار می‌گیرند. البته مراکز فنی و حرفه‌ای در هر منطقه بر اساس ظرفیت‌های موجود، آموزش‌های مختلفی را برگزار می‌کنند. توانمندسازی مادران سرپرست خانوار سبب می‌‌شود تا کودکان آن‌ها نیز آینده بهتری داشته باشند. در این حالت فرزندان با خیال راحت به تحصیل خود ادامه داده و از فرصت‌های شغلی مطلوب برخوردار می‌شوند.

تامین لوازم اشتغال و کارآفرینی برای نیازمندان

کارآفرینی برای نیازمندان به لوازم خاصی نیاز دارد که باید با توجه به نوع شغل، آن‌ها را آماده کرد. تهیه وسایل و تجهیزات هر شغل قدم اولیه برای شروع یک کسب‌وکار است که باید به‌درستی برداشته شود. متاسفانه بسیاری از نیازمندان توان مالی خرید تجهیزات و لوازم اشتغال را ندارند. درنتیجه تعداد زیادی از آن‌ها نمی‌توانند از توانمندی‌های خود به‌نحو احسن استفاده کنند.

یکی از کارهای ارزشمندی که می‌توان برای نیازمندان انجام داد، تامین لوازم اشتغال و کارآفرینی برای آن‌ها است. به‌طور مثال خرید چرخ خیاطی برای زنان سرپرست خانوار یک نمونه واضح از این کمک‌ها است. بسیاری از مشاغل خانگی که برای نیازمندان در نظر گرفته شده است نیز به تجهیزات مختلف نیاز خواهتد داشت. خیرین عزیز می‌توانند با خرید این ابزارها و اهدای آن‌ها به نیازمندان زمینه خودکفایی را برای ایشان فراهم کنند. برای مثال صنایع‌دستی می‌تواند یک زمینه اشتغال مناسب برای زنان سرپرست خانوار باشد.

به‌همین علت باید مواد اولیه لازم همچون پارچه و تجهیزات دوخت در اختیار این افراد قرار بگیرد. با کمک‌های انجام شده در این بخش بسیاری از خانواده‌های نیازمند به توانمندی می‌رسند و  از شرایط بحران در زندگی خود عبور می‌کنند. به‌همین علت باید این طرح‌ها با قدرت هر چه تمام‌تر دنبال شود تا افراد بیشتری از آن بهره‌مند شوند.

اهدای وام اشتغال‌زایی و کارآفرینی به نیازمندان

ایجاد هر کسب‌وکاری نیازمند هزینه‌های مختلف است که تامین آن باید در دستور کار قرار بگیرد. بسیاری از نیازمندان به‌دلیل شرایط مالی قادر به ایجاد کسب‌وکار جدید نیستند و از این نظر با آسیب‌های زیادی مواجه می‌شوند. تامین هزینه راه‌اندازی شغل همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی خیرین عزیز بوده است. به‌همین جهت وام‌های کارآفرینی برای نیازمندان عرضه می‌شود که سرمایه اولیه برای راه‌اندازی کسب‌وکار را برای آنان فراهم خواهد کرد. این وام‌ها در برخی از مواقع نیز به شکل بلاعوض پرداخت می‌شوند تا وام‌گیرنده نگرانی بابت بازپرداخت آن نداشته باشد.

همچنین وام‌های کم‌بهره با اقساط طولانی‌مدت نیز در برخی از طرح‌ها در نظر گرفته شده است که افراد زیادی در مناطق محروم از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. قطعاً راه‌اندازی کسب‌وکار برای خانواده‌های نیازمند سبب توانمند شدن آن‌ها خواهد شد. در نتیجه این خانواده‌ها در آینده نیز از کمک‌های مستقیم خیریه بی‌نیاز شده و تمام نیازهای خود را تامین خواهند کرد. مبالغ وام‌ها با توجه به میزان بودجه و نوع مشاغل متفاوت خواهد بود. به‌طور کلی مشاغلی که هزینه راه‌اندازی پایینی دارند برای نیازمندان مناسب‌تر هستند. درنتیجه مشاغل خانگی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و اکثر وام‌های خیریه نیز معطوف به همین موارد خواهد بود.

ارجاع مادران سرپرست خانوار به گروه‌های کاریابی

کارآفرینی برای نیازمندان همواره یک دغدغه اجتماعی مهم بوده است و البته راهکارهای زیادی نیز برای انجام آن وجود دارد. در این میان، مادرانی که سرپرستی خانوار را برعهده گرفته‌اند بیش از دیگران در معرض آسیب هستند. ایجاد مشاغل مناسب و آبرومند برای زنان سرپرست خانوار می‌تواند بخش زیادی از مشکلات آن‌ها را حل کند. در حال حاضر گروه‌های کاریابی زیادی در کشور فعال هستند که این گروه‌ها فرصت‌های شغلی مختلف را به افراد جویای کار معرفی می‌کنند. به‌همین جهت موسسه خیریه دارالاکرام، زنان سرپرست خانوار را به این گروه‌های کاریابی ارجاع می‌دهند تا به مشاغل مناسب دست پیدا کنند.

تا به امروز بسیاری از مادران از این فرصت‌های شغلی بهره‌مند شده و به درآمد نسبتاً مناسبی رسیده‌اند. توانمند کردن خانواده‌های ضعیف همواره باید در اولویت اول گروه‌های کاریابی باشد. به‌طور کلی کسانی که از طرف خیریه به کاریابی معرفی می‌شوند، در اولویت دریافت شغل هستند. متاسفانه بیکاری آسیب‌های زیادی به خانواده‌های فقیر وارد می‌کند و شرایط آن‌ها را سخت‌تر خواهد کرد. به‌همین علت ایجاد ارتباط موثر بین نیازمندان و گروه‌های کاریابی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات آن‌ها را حل کند و این امر بسیار مهم است.

سخن پایانی دارالاکرام

برای این‌که نیازمندان بتوانند نیاز خود را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند، باید یک شغل مناسب و درخور داشته باشند. در چنین شرایطی کارآفرینی برای نیازمندان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. موسسه خیریه دارالاکرام هر سال و با کمک خیرین گرامی طرح‌های کارآفرینی متعددی را برای نیازمندان اجرا می‌کند. ما تمام همت خود را به‌کار بسته‌ایم تا توانمندسازی نیازمندان را به‌نحو احسن انجام دهیم. در صورتی که شما خیرین عزیز هم پیشنهاد ارزشمندی در این رابطه دارید و یا می‌خواهید کمک خاصی را در این حوزه به نیازمندان اعطاء کنید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما به اشتراک بگذارید.

یک دنیا سپاس از این‌که تا پایان این مطلب با دارالاکرام همراه بودید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگو شما عزیزان خواهند بود. فراموش نکنید که اکنون، ایران عزیز ما بیش از هر زمانی به یاری سبز شما خوبان نیازمند است.

 


برگزاری جلسه کارآفرینی و توانمندسازی مادران عضو موسسه دارالاکرام شعبه قم

به لطف خداوند اولین جلسه اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های عضو موسسه بصورت تخصصی در شعبه قم برگزار گردید.
این جلسات در مجموعه کانون حضرت زینب (س) باحضور آقای دکتر غلامرضا دشتی منش، متخصص حوزه اکوسیستم کارآفرینانه و اخلاق کسب‌و‌کار برگزار گردید.
در این جلسه تعدادی از مددکاران موسسه و خانواده‌هایی که در حوزه کسب‌و‌کار، از توانمندی‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند، حضور داشتند.
هدف از برگزاری این جلسات عبارتند از:
۱- برنامه ریزی جهت توسعه و تقویت توانمندی اعضای موسسه در حوزه کارآفرینی و کشف استعدادهای مرتبط با بازار خانواده‌ها؛
۲- مشارکت در شناسایی و جذب منابع مالی مورد نیاز از طریق خیرین؛
۳- ایجاد بازارچه‌هایی که بتواند محصول نهایی افراد را در معرض دید عموم قرار دهد و شرایط عرضه سالم محصولات آنها فراهم شود.

ان‌شاءالله این جلسات تا رسیدن به نتیجه نهایی با کمک مددکاران ادامه خواهد داشت.
باتشکر فراوان از جناب آقای دکتر دشتی منش که دعوت موسسه را پذیرفته و از استان بوشهر به قم تشریف آوردند
وتشکروقدردانی از مدیرمنطقه ۲ آموزش و پرورش قم وسرکارخانم احمدی مدیر مجموعه کانون حضرت زینب (س)که جهت پیشرفت دانش آموزان عضو موسسه دارالاکرام همکاری لازم را دارند


برگزاری دومین جلسه کارآفرینی و توانمندسازی مادران عضو موسسه دارالاکرام شعبه قم

به لطف خداوندی
دومین جلسه اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های عضو موسسه شعبه قم در سالن اجتماعات آستانه مقدسه با حضور آقای دکتر دشتی منش و تعدادی ازمددکاران و مادرانی که توانایی ،ایده ، مهارتی خاص یا محصولاتی برای فروش وعرضه دارند ،برگزار شد.
در این جلسه مقرر گردید کمیته های کارآفرینی ؛توانمندی و بازاریابی هدفمند باحضور مددکاران ومادران تشکیل شود و درخواست های خانواده ها دراین کمیته مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
در ادامه جلسه تعدادی از مادران و مددکاران در مورد مشکلات پیش روی فروش محصولات، بازاریابی و کار آفرینی صحبت هایی ایراد فرمودند.

روابط عمومی موسسه دارالاکرام شعبه قم
✅ توسعه‌ی انسانی، از آموزش کودکان، تا شهروندان خوب.
👥 همراهتان هستیم:
☎️ ۰۲۵۳۲۹۰۱۹۸۵
☎️۰۲۵۳۲۹۱۵۹۱۹
شماره حساب:
۸۱۱۸۱۹۸۸۱۱۱۱۱۱۴
شماره کارت:
۶۲۱۹۸۶۱۰۱۳۹۴۲۶۵۰


کارگاه خیاطی با هدف اشتغال و کارآفرینی ویژه مادران عضو موسسه دارالاکرام شعبه قم

وقتی چرخ زندگی، زنانه می چرخد
✂️✂️✂️✂️

کارگاه خیاطی با هدف اشتغال و کارآفرینی ویژه مادران عضو موسسه دارالاکرام شعبه قم
در این کارگاه که توسط مادر توانمند شده عضو موسسه و با حمایت موسسه دایر گردیده، زمینه آموزش و اشتغال ۲۶ نفر از مادران در هر مرحله از کارآموزی فراهم شده است.

روابط عمومی موسسه دارالاکرام شعبه قم

✅ توسعه‌ی انسانی، از آموزش کودکان، تا شهروندان خوب.

👥 همراهتان هستیم:

☎️ ۰۲۵۳۲۹۰۱۹۸۵

☎️۰۲۵۳۲۹۱۵۹۱۹

شماره حساب:
۸۱۱۸۱۹۸۸۱۱۱۱۱۱۴

شماره کارت:
۶۲۱۹۸۶۱۰۱۳۹۴۲۶۵۰

✅https://bemehrbani.com/album/roll/page/1/p/19/c/294


کارگاه توانمندسازی مادران با همکاری استانداری

بسم الله الرحمن الرحیم

خوشبخت ترین مخلوق خدا خواهیم بود
اگر امروز را آنچنان زندگی کنیم که ،
گویی نه فردایی وجود دارد برای دلهره،
و نه گذشته‌ای برای حسرت…..
در قلب خود باور داشته باشیم
که حادثه ای شگفت انگیز
قرار است اتفاق بیفتد
باور کنید همان میشود که باور دارید
عاشق زندگیتان باشید ……

طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی زنان که با همکاری تشکل‌های غیردولتی استان قم صورت گرفته است) :
موسسه دارالاکرام یکی ازچهارتشکلی بود که قبول مسولیت نمود واین کارگاه را برگزارنمود
وازهمه مهمتر برای دارالاکرام شعبه قم باعث افتخار است که استاد کار این کارگاه یکی از مادران باسواد موسسه دارالاکرام بوده است که به عنوان مربی و استادکار جهت آموزش معرفی شده : آموزشهای لازم را دیده و مورد تایید استانداری قرار گرفته است وقبول کرده این دوره کارگاه آموزشی را برگزارنماید – درشعبه قم کارگاه آموزشی با حضور( ۱۹ ) نفر از مادران به مدت (۱۵ )روز برگزار گردیده است که برای مادران شرکت کننده بسبارسودمند بوده است
قابل ذکراست که درپایان دوره آموزش از مادران آزمون گرفته شده که قرار است گواهی مربوطه صادر گردد واین گواهی جزو دستاورد دانش آموزان موسسه محاسبه شود در آخرین جلسه که با حضور نماینده استانداری درموسسه دارالاکرام برگزار گردید ضمن انجام مسابقه . جایزه ای به افراد شرکت کننده اهدا گردید
هماهنگی برگزاری کارگاه + مکان جلسه + حضورمادران به عهده موسسه بود وهزینه استاد + پذیرایی جلسات وجایزه به عهده استانداری بود
مسئول مددکاری دارالاکرام شعبه قم


کارگاه مشاوره مادران

جلسه مدیریت شعبه شوش با مادران دانش آموزان و برگزاری کارگاه اعتماد به نفس برای آنها..
با ما در تماس باشید ☎️
۰۶۱۴۲۸۷۲۰۴۱
۰۶۱۴۲۸۷۲۰۱۱
.
👥 راه های ارتباطی:
⚜️@bemehrbani. shush
⚜️https://www.instagram.com/invites/contact/?i=1oick6h4oagzg&utm_content=1t2dxxt‎‏
⚜️darlekram.com