ردکردن این

اهمیت ورزش در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

ورزش و تحصیل

ورزش یکی از اصولی است که برای حفظ سلامتی، نشاط، تقویت اعتمادبه‌نفس و انگیزه‌ی  دانش‌آموزان لازم است. از مهم‌ترین مزیت‌های ورزش می‌توان به تاثیر مثبت آن در بهبود روحیه دانش‌آموزان اشاره کرد که در نتیجه باعث عملکرد بهتر وی و افزایش یادگیری در مدرسه می‌شود. یکی دیگر از فواید ورزش، تاثیر آن در کاهش استرس و کمک به او برای آمادگی بهتر در امتحانات است.

بنابراین تحصیل و ورزش نه تنها منافاتی با هم ندارند، بلکه برنامه‌ریزی برای اجرای درست آن می‌تواند باعث موفقیت و پیشرفتِ روزافزون شود. در همین راستا دارالاکرام همواره دانش‌آموزان را به شرکت در کلاس‌های ورزشی تشویق می‌کند و در تلاش است تا با باشگاه‌های ورزشی بیشتری، در خصوص امکان معرفی دانش‌آموزان واجد شرایط جهت ثبت‌نام، قرارداد تنظیم کند.

طاها یکی از دانش‌آموزانِ پرتلاش دارالاکرام است که در دوره متوسطه اول با معدل بالا مشغول به تحصیل است و در کنار تحصیل ورزش هم می‌کند. از آنجایی که او علاقه زیادی به فوتبال و استعداد زیادی نیز در آن دارد؛ موفق به حضور در یکی از تیم‌های باشگاه  حسین بادامکی شده و اکنون تیمی که در آن حضور دارد در مسابقاتِ مینی‌فوتبال بین باشگاهی قهرمان شده است.