ردکردن این

امید به زندگی در همه جا هست… درقلب کویر… در کهنوج

امید به زندگی در همه جا هست... درقلب کویر.... در کهنوج

همیاران عاشق و داوطلب دارالاکرام در کویر ایران، بهشت های کوچک پر از امید را، صید می کنند.
موسسه دارالاکرام بعد از معرفی و تاسیس دهمین شعبه خود در استان کرمان فعالیت گسترده ای را در این استان با حمایت همیاران و نیروهای داوطلب، جهت شناسایی دانش آموزان مستعد بازمانده از تحصیل که از نظر مالی ضعیف و یا اینکه فاقد سرپرست موثر هستند را آغاز کرده است که در این مسیر با پرونده ها و خانواده هایی روبرو می شود که سرگذشت هر کدام یک کتاب است.
لذا در شهر کهنوج و در ادامه این مسیر مهربانی با کمک همیار و معلم فرهیخته شهر، دارالاکرام شبی مهمان خانه ای که بوی بهشت می داد، بود.
که در آن امید به زندگی و امید به حیات جاری بود.
این معلم دلسوز که جهت شناسایی دو دانش آموز یک خانواده که به ایشان معرفی شده بود، شبانه راهی خانه آنها می شود که با توضیحاتی که به ایشان از قبل داده شده بود، آقای لورگی در راه با خود فکر می کرد چه برخوردی می تواند با این خانواده داشته باشد و چه امیدی می تواند به آنها بدهد فکری که ذهنش را بیشتر مشغول کرده بود برخورد با خانواده ای بدون امید و مشکلات خاص بود تا اینکه در محل سکونت حاضر شد و آنچه دیده بود به قلم ایشان:
امشب شب دیگری بود
مثل همیشه برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، رفته بودم و باز هم غم دیدن وضعیت زندگی این کودکان … حتی از داشتن کوچکترین وسایل برای ادامه تحصیل محروم هستند
مدرسه هایی که کوچکترین امکاناتی ندارد اما آنها با اشتیاق به علم آموزی فکر می کنند … به رسیدن به مدارج بالا … به جایی رسیدن برای خودشان… تا جایی که بتوانند برای خانواده اشان کمک رسانی شوند …
اما امشب شب دیگری بود….
در این شب سرد … در ادامه راه به خانه ای رسیدم که امید به زندگی را در آن به معنای واقعی دیدم
خانه ای که در آن کوچکترین امکانات رفاهی نبود ولی زوجی عاشقانه در کنار هم با دو فرزند خود زندگی می کردند…
زوجی که هر دو از نعمت راه رفتن محروم بودند ولی راضی بودند و عاشق و شاکر….
نفسم گرفت در این شب، از این همه آدم و سایه و همسایه بی درد و بی خبر از هم …
آنقدر نفسم بند آمده که دلم می خواهد همه زندگی را تعطیل کنم و بروم کنار ویلچر آن مرد و به اندازه یک عمر غفلت به آسمان نگاه کنم و بگویم خدایا در این شب به من کمی نور، کمی عشق وبه من طاقت بده .. دلم میخواهد هر روز کنار ویلچر آن زن با او به صحبت بنشینم و بگویم به ما راه نشان بده .. ما گم شده ایم در خویشتن و دویدن و نرسیدن … جستجویی لازم است …
دوستان من امشب در خانه این زن و مرد همه چیز را دیدم ،
خانه پر بود از
خدا
نور
امید
و
زندگی …

شایان ذکر است که این خانواده دو فرزند دارند که به دلیل نداشتن امکانات مالی و نواقص پرونده های شناسایی، از تحصیل بازمانده اند و موسسه دارالاکرام تلاش می کند با راه حلی مناسب و رفع مشکلات، مسوولیت تحصیل فرزندان این زوج را بر عهده بگیرد.


موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام که بیش از ۱۷ سال است در حوزه حمایت از تحصیل کودکان با توجه به کرامت ذاتی انسان‌ها فعالیت می‌کند. این موسسه با داشتن ۱۱ شعبه فیزیکی در کشور، بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز را تحت پوشش داشته و با راه‌اندازی سامانه به مهربانی چند هدف بزرگ که شامل دسترسی به مناطق دوردست، شفافیت مالی و اطلاعاتی، افزایش مشارکت اجتماعی و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، معیشتی و اشتغال‌زایی را دنبال می کند.

سامانه آنلاین به مهربانی bemehrbani.ir که از سال ۱۳۹۶ رونمایی گردید و به مدت دو سال از تولید آن زمان برده است، امکان حمایت از دانش‌آموزان سراسر کشور را فراهم کرده است. به این ترتیب که از طریق هم‌افزایی بدون نیاز به هزینه‌های تاسیس موسسه خیریه و شعب جدید از طریق برقراری ارتباط با افراد بومی معتمد در شهرهای مختلف دانش‌آموزان واجد شرایط شناسایی و در سامانه معرفی می‌شوند.

علاقمندان می توانند جهت هرگونه کسب اطلاعات بیشتر، مساعدت و همکاری با شماره  ۸۸۷۰۷۴۵۶ _۰۲۱ تماس حاصل کنند.