ردکردن این

حلول سال نو همراه با خیرین در کنار هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان

طرح اشتغال زایی با تکیه بر درآمد پایدار کلید خورد

 

در اولین روز از سال ١٣٩٩ اولین اقدام اجرایی سال جدید موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس(ع)، با هدف فقر زدایی و ایجاد
درآمد پایدار برای خانواده های سیل زده محروم، در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

هدف از طرح فوق استفاده بهینه از مبالغی بود که پیش از این در حمایت از سیل زدگان از سوی نیکوکاران در اختیار موسسه قرار گرفته بود. با اجرای این طرح
ضمن جلوگیری از تهیه اقلام مصرفی که به وفور در منطقه یافت می شود و حتی گاه در مواردی به اسراف و زیاده روی نیز می انجامد، دارالاکرام توانست امانت داری خویش را نسبت به کمک های مردمی خیرین به وضوح نشان دهد.

 

در ساعات اولیه وقوع سیل، پس از بازدید حضوری مدیر عامل موسسه از منطقه، بررسی نیازمندی های مناطق آسیب دیده، مطالعه طرح های آمایش سرزمینی و نیز مشورت با خبره ترین کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان، نخستین مرحله این طرح آغاز شد.

در اولین مرحله از این طرح که از چند مرحله تشکیل شده است، ٢٣ راس دام (بُز از نژاد بیتال و بنگالی) که از مرغوب ترین نژادهای احشام منطقه محسوب می شوند، پس از طی مراحل قانونی خریداری و با حضور مدیر شعبه زاهدان دارالاکرام، مسئولین، ریش سفیدان، معتمدان محلی و نمایندگان رسانه های جمعی، در میان روستاییان روستای کوچینگ از توابع شهرستان نیک شهر توزیع شد.

نژاد فوق، چند قلو زا بوده و در چند نوبت،شیردهی دارد. ارزش ریالی این تعداد حدود هفتصد و پنجاه میلیون ریال بوده و  علاوه بر اشتغال زایی، روزانه حدود ٣ میلیون ریال برای این خانوارها درآمدزایی خواهد داشت.

 

لازم به ذکر است، پیش از این نیز حدود ٧ تُن از اقلام غیر نقدی شامل غذای گرم، نان، برنج، روغن، آب معدنی، پتو و غیره  که با کمک حامیان نیکوکار موسسه جمع آوری شده بود، با نظارت مسئول شعبه و مراجع قانونی ذی صلاح، توسط همیاران شعبه زاهدان روزانه در میان هموطنان سیل زده توزیع شده بود.

دی ماه سال گذشته، وقوع سیل خسارات سنگینی بر مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان وارد آورد. کارشناسان میزان این خسارات را در منطقه که به  هزاروششصد روستا خرابی رسانده بود، حدود سی و پنج هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند.