Skip to content

گزارشی از جلسه مشترک ستاد مرکزی و شعبه آذرشهر دارالاکرام پیرامون بررسی پیشرفت اهداف سه ماهه اول ۱۴۰۳

در این جلسه که روز 20 مرداد ماه به صورت مجازی و از طریق اسکای روم برگزار شد، آقایان دکتر مصطفی میراحمدی‌زاده، مدیرعامل دارالاکرام، مهندس محمد حسین رمضان‌زاده، معاونت شعب و خانم سمیه محمدخانی، مدیر مددکاری از ستاد مرکزی و دکتر سید احمد طباطبایی، دکتر ایوب قهرمان‌نژاد، مهندس حامد قهرمان‌نژاد مدیر امور اداری، وحیده پاشاپور مسئول واحد آموزش و پروین جعفری، مددکار، شعبه آذرشهر حضور داشتند.

موضوعات بررسی شده در جلسه به شرح زیر است:

۱. لزوم توجه به کیفیت انتخاب نمایندگان. نمایندگان علاوه بر تعامل موثر، نباید هزینه اضافی برای موسسه ایجاد کنند و مسئولیت فعالیت‌های تشکیل پرونده، بازدید و … بر عهده آنها خواهد بود. موسسه صرفاً وظیفه پشتیبانی را بر عهده خواهد داشت.

۲. فرم‌های مربوط به شناسایی دانش‌آموزان بایستی به طور کامل تکمیل شده و اطلاعات مربوط به شناسنامه و خانواده به صورت صحیح درج شود.

۳. از تکرار مطالب و قصه‌های دانش‌آموزان در گزارشات مددکاری اجتناب کرده و فقط وضعیت و تغییرات احتمالی دانش آموز در خانواده و روند پیشرفت تحصیلی و… ذکر شود.

۴. بررسی تعداد گزارش‌های دانش‌آموزی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ نشان داد که این مورد تحقق‌یافته و مطلوب است.

۵. از آنجایی که برای اکثر شاخص‌ها در سامانه محلی مشخص شده است تمامی پارامترهای ثبت نیاز در محل خود درج شوند و درصد استفاده کمتر از بخش سایر با توجه به اضافه شدن بخش‌های مختلف در خدمات پنج‌گانه از سوی شعبه مطلوب است.

۶. با توجه به کاهش تعداد حامیان و کاهش مبلغ یک میلیون تومانی از کمک‌های متعهد شده، شناسایی حامیان جدید در اولویت قرار دارد.

۷. شعبه در تلاش است که تعداد دانش‌آموزان خود را به اهداف تعیین شده برساند.

۸.در قسمت تنظیم و نشر اخبار، شعبه با تعامل مثبت با واحد روابط عمومی در تلاش است تا بهترین اخبار را از فعالیت‌های خود برای مخاطبان خود منعکس کند.

۹. فعالیت‌های مجازی شعبه در تلگرام مطلوب ارزیابی می‌شود، اما فعالیت در اینستاگرام به مدت چند ماه متوقف شده است.

۱۰. در رابطه با اخذ وام از فرمانداری برای فعالیت‌های موسسه، معاون اقتصادی فرماندار آذرشهر قول‌هایی را داده بودند مقرر شد پیگیری‌های لازم به عمل آید.

۱۱. گسترش حوزه جغرافیایی فعالیت‌های شعبه در قالب نمایندگی‌ها هیچگونه محدودیت قانونی ندارد چون این امکان با پلتفرم به مهربانی با اخذ مجوزهای مربوطه در بستر وب فراهم آمده است.

۱۲. فعالیت‌های شعبه در جذب بانیان خاص و بانیان آن، مثبت ارزیابی شده و برنامه‌های متنوعی از جمله همایش‌ها و رویدادها برای ادامه این روند در نظر گرفته شده است.

۱۳. تاکید بر استمرار برگزاری برنامه‌هایی از قبیل اردو، رویدادهای فرهنگی و …شود.

۱۴. به اشتراک‌گذاری تجربیات ارزشمند شعبه در زمینه دستاوردهای شورای راهبردی و سایر موارد موثر در گسترش فعالیت‌های نیکوکارانه، می‌تواند الگویی برای سایر شعب باشد.

۱۵. درخواست اختصاص دانش‌آموزان پردیسی به این شعبه مطرح شد.

به خاطر کودکانی که دستانِ حمایتگرِ پدر را کم دارند، در کنار هم باشیم:

توسعه انسانی؛ از آموزش کودکان تا شهروندان دانـا و تـوانـا

شماره کارت بنام موسسه خیریه دارالاکرام:

۶۱۰۴-۳۳۷۵-۷۸۴۳-۰۴۴۷

همراهتان هستیم: ۰۴۱۳۴۲۳۴۱۷۶

https://darolekram.com/branches/azarshahr-branch

با ما در تماس باشید🙂