Skip to content

مدرسه تابستانیِ دارالاکرامِ البرز به پایان رسید

مدرسه تابستانی دارالاکرام شعبه البرز که شامل مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی بود از ۱۶ تیرماه آغاز و ۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ به پایان رسید.

 

این دوره‌های آموزشی که با عنوان «کلاس‌های تابستانی» برگزارشد، حوزه‌ و طیف گسترده‌ای از علایق و مهارت‌ها را دربرگرفت؛ از جمله: نمایش خلاق، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های رفتاری، نقاشی، کتابخوانی، فن بیان، فلسفه برای کودک، پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ساخت زیورآلات دست‌ساز و فتوشاپ که در ادامه به صورت تفصیلی به هریک از آنها پرداخته‌می‌شود:

 

۱. کلاس نمایش خلاق

در کلاس‌ «نمایش خلاق» مفاهیمی مانند تقویت تمرکز و تصویرسازی ذهنی، شناخت و بیان احساسات، تقویت اعتماد به نفس، تقویت هوش حرکتی، مشارکت گروهی، شناخت زبان بدن و ریتم آموزش داده شد؛ همچنین در طی این جلسات بازی‌های قطار خنده، بازی تخیلی و نمایش زال و سیمرغ نیز اجرا شد؛ ندا ابرار پایدار، کارشناس فیلمنامه‌نویسی و مدرس نمایش خلاق، در دو سطح کودک و نوجوان در ۷ جلسه در موسسه «هفت هنر» مدیریت این جلسات را برعهده‌داشت.

 

 

۲. کارگاه مهارت‌های زندگی

«کارگاه مهارت‌های زندگی» عنوان کارگاه دیگری است که توسط نسترن شکوه، کارشناس روانشناسی، در دو سطح کودک و نوجوان به مدت ۶ جلسه در محل موسسه دارالاکرام البرز برگزار شد. اهمیت این کارگاه از این منظر است که به افراد کمک می‌کند مهارت‌های زندگی که مجموعه‌ای از مهارت‌های روانی-اجتماعی هستند را به شکلی سازنده در مواجهه با نیازها و چالش‌های زندگی و مدیریت بهتر آنها آموزش و اعمال کنند.

 

 

۳. کارگاه مهارت‌های رفتاری

در کارگاه «مهارت‌های رفتاری» به مفاهیمی از جمله آموزش نحوه‌ آداب و معاشرت، نحوه صحیح درخواست نیاز، تمرین حل مسئله، آموزش مهارت نه گفتن، آشنایی با درخواست های غیرمنطقی و وقت شناسی، تکریم مهمان، آموزش رعایت بهداشت فردی، آموزش حقوق شهروندی و اهمیت رعایت آن پرداخته شد. در طی این جلسات نمایش فیلم آموزشی در خصوص بهداشت فردی و دوست‌یابی نیز صورت گرفت؛ این کارگاه در ۵ جلسه در سطح کودک توسط لیلا حبیبی، کارشناس مشاوره و مددکاری، در محل موسسه دارالاکرام شعبه البرز برگزار شد.

 

 

۴. کلاس نقاشی

در کلاس «نقاشی» آشنایی با مفاهیمی از جمله: انواع خطوط و اجرای نقاشی با استفاده از خطوط منحنی و رنگ‌آمیزی، تکنیک مدادشمعی، اشکال هندسی، سایه‌ها، هارمونی هفت‌تایی و پنج‌تایی، شناخت بافت و کاربرد آن، کادر، خط افق سبک‌های نقاشی، ترکیب‌بندی، پرتره و اجزای آن، تبدیل سطح به حجم پرداخته شد. این کلاس توسط مریم قشقایی، لیسانس نقاشی در سطح کودک، و سودابه بهزادپور، لیسانس گرافیک، در سطح نوجوان در ۴ جلسه در محل موسسه دارالاکرام شعبه البرز تشکیل شد.

 

 

۵. کارگاه کتابخوانی

این کارگاه با هدف پرورش قدرت تخیل و خلاقیت و افزایش ساعت مطالعه در در دو سطح کودک و نوجوان در ۴ جلسه در محل موسسه دارالاکرام شعبه البرز برگزار شد.

 

 

۶. کلاس فن بیان

این کلاس با هدف تصحیح بیان کلمات و افزایش توانایی بیان افکار و ایده جهت انتقال پیام‌های خود به صورت روان و موثر در در دو سطح کودک و نوجوان و در ۴ جلسه در محل موسسه دارالاکرام شعبه البرز تشکیل شد.

 

 

۷. فبک یا فلسفه برای کودکان و نوجوانان

«فبک یا فلسفه برای کودکان و نوجوانان» با آموزش تفکر تاملی و فلسفی تفکر نقادانه، خلاقانه و مراقبتی را در موضوعات متفاوتی از جمله مفهوم قهرمان، مفهوم مدرک و شاهد، مفهوم تلاش برای حفظ دوستی، انواع سوالات باز و بسته، انواع تفکر (انتقادی، خلاقانه، مشارکتی و مراقبتی) را به کودکان و‌ نوجوانان آموخت. در طی این جلسات انیمیشن‌های ابرو لک‌لک، درون و بیرون نیز مشاهده و مورد بحث و گفتگو قرارگرفت. این کلاس در ۶ جلسه در دو سطح کودک و نوجوان در محل موسسه دارالاکرام شعبه البرز برگزار شد.

 

 

۸. پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی

کارگاه «پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی» به مفاهیمی از جمله: آشنایی با فضای مجازی، بررسی آسیب‌های فضای مجازی و پیامدهای منفی آن، جنبه‌های مثبت فضای مجازی، چگونگی استفاده از آن در جهت بهره‌مندی از مفاهیم آموزشی و پیشگیری از آسیب‌ها، نحوه تعامل صحیح و مرزبندی در روابط، آموزش قدرت نه گفتن و آموزش رفتار جرئت‌مندانه در این پلتفرم پرداخته شد. این کارگاه نیز در ۵ جلسه توسط لیلا حبیبی، کارشناس مشاوره و مددکاری، در محل موسسه دارالاکرام شعبه البرز تشکیل شد.

 

 

۹. کلاس ساخت زیورآلات دست‌ساز

در کلاس «ساخت زیورآلات دست‌ساز» آشنایی با ابزار و نحوه ی کار با آنها و نیز آموزش طریق ساخت گوشواره، ساخت دستبند، گره‌مربعی، گره‌پیچ، نحوه استفاده از مهره و پلاک در بافت دستبند، ساخت دستبند دوبل و گل مهره‌ای، بافتِ بندِ عینک جهت اشتغالزایی در دو سطح کودک و نوجوان در ۵ جلسه در محل موسسه دارالاکرام شعبه البرز برگزار شد. مرضیه کلانتری، از همیاران آموزشی موسسه، تدریس این دوره را برعهده داشت.

 

 

۱۰. کلاس فتوشاپ

کلاس «فتوشاپ» به آموزش مفاهیمی از جمله: ویرایش تصاویر شخصی و یا تصاویر وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی، ایجاد اکشن، ساخت قالب‌های تصویری، نحوه ساخت تابلو ایده یا کلاژ عکس و موکاپ یک سایت پرداخت. این کلاس در ۷ جلسه در آموزشگاه زبان نصیر برگزار شد و تدریس این کلاس برعهده‌ی زریناز عزیزمحمدی، کارشناس گرافیک، بود.

 

با ما در تماس باشید🙂