Skip to content

مادران دارالاکرام آمل در کارگاه ارتباطِ موثر والدین با فرزندان شرکت کردند

کارگاه آموزشی ارتباط موثر والدین با فرزندان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا آگاهی خانواده‌ها در این خصوص یکشنبه ۱۴ مرداد ماه و با حضور ۱۵ مادر در محل موسسه برگزار شد.

در این کارگاه، دکتر علی شکری، روانپزشکِ همیار موسسه، با بیان اینکه امروزه نحوه ارتباط والدین با فرزندان نیازمند دانش‌افزایی و مهارت ارتباطی است، گفت: یکی از مهم‌ترین ارتباط‌ها، ارتباط با کودکان است که نیاز به مهارت، صبر و بردباری بیشتر دارد و اولین مرحله برای برقراری ارتباط، نیازمند شناخت آنها است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات همیشگی والدین این است که نحوه‌ی برخورد درست با نوجوان خود را نمی‌دانند به اهمیت این موضوع پرداخت و اظهار داشت: اهمیت این مسئله زمانی روشن می‌شود که بدانیم برقراری ارتباط مناسب والدین با نوجوان، آنها ­را برای پذیرش نقش­‌ها و مسئولیت­‌ها در آینده آماده می‌کند.

شکری گفت: استفاده از روش‌های برقراری ارتباطی موثر برای ایجاد احساس خوب در کودکان از نکات مهمی است که باید آنها را دانست، در راستای عمل به آنها اقدام کرد و به جای نادیده گرفتن احساسات و عواطف سعی کرد آنها را به درستی شناخته و در موقعیت‌های مختلف مهار کرد به شرط آنکه مهارت‌‌های این ارتباط را بیاموزیم، با شیوه‌های ارتباطی در مواجهه با کودکان آشنا شویم و سعی کنیم خطاهای ارتباطی خود را با آنها اصلاح کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: تا جایی که می‌توانیم شنونده خوبی برای احساسات و نیازهای کودک باشیم, کمتر از سرزنش و تنبیه و بیشتر از پاداش و تشویق استفاده کنیم و در مورد قوانینی که وضع می‌کنیم صریح باشیم و دلایل آن را توضیح دهیم.

همچنین مراحل گذر از کودکی به نوجوانی و تعریف دوره نوجوانی از جمله مواردی بود که در این کارگاه آموزشی با همین محوریت برگزار و آموزش داده شد.

دارالاکرام آمل علاوه بر اجرای ماموریت اصلی خود که واریز بورسیه‌ی تحصیلی و حمایت آموزشی است، در حوزه‌های پنجگانه از جمله حوزه‌های سلامت؛معیشت؛ کارآفرینی؛ روانشناسی و فرهنگ؛ هنر و ورزش در کنار دانش‌آموزان بورسیه‌شده و خانواده‌های ایشان است.

با ما در تماس باشید🙂