Skip to content

دخترانِ بیرجندی صاحب عروسک شدند

مهربانوی بیرجندی، همیار خانه‌ی کرامت، ۱۶ عروسک دست‌ساز را به دختران بورسیه شده‌ی دارالاکرام در پایه‌های اول و دوم ابتدایی هدیه کرد.

این بانوی مهربان که مدتی‌ست از نزدیک با فعالیت‌های دارالاکرام بیرجند آشنا شده، سعی کرد تا با این اقدام، شادی و خوشحالی را برای دختران عضو موسسه به ارمغان آورد.

دختران با عروسک‌ها احساسات و تجربیات خود را پردازش می‌کنند، به ویژه کودکانی که در شرایط دشوار زندگی می‌کنند؛ دوستی با عروسک‌ها می‌تواند به آنها احساس امنیت و آرامش بدهد و به رشد مهارت‌های اجتماعی و عاطفی آن‌ها کمک کند. همچنین، بازی با عروسک‌ها به دختران این امکان را می‌دهد تا دنیای خود را با خیال‌پردازی و خلق داستان‌های جدید بسازند. این بازی‌های تخیلی می‌تواند به توسعه مهارت‌های شناختی و خلاقیت آنها کمک کند.

علاوه‌بر این، دختران می‌توانند از طریق بازی با عروسک‌ها مهارت‌های مختلفی مثل مراقبت، مسئولیت‌پذیری و همدلی را یاد بگیرند؛ این بازی‌ها شبیه به تجربه‌های واقعی هستند و به آنان کمک می‌کند تا به یادگیری نقش‌ها و رفتارهای اجتماعی بپردازند؛ درهمین راستا، دارالاکرام بیرجند با توجه به نکات مذکور، از انجام این قبیل اقدامات در راستای ایجاد شادی و نشاط دانش‌آموزان استقبال می کند.

با ما در تماس باشید🙂