Skip to content

دانش‌آموزان مشهد از موزه محیط‌زیست خراسان رضوی بازدید کردند.

دارالاکرام شعبه مشهد، اردوی آموزشی و فرهنگی موزه محیط زیست را با هدف آموزش و آشنا کردن دانش‌آموزان با زیستگاه و گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی منطقه خراسان و تنوع‌ زیستی اقلیم خراسان با همکاری شهرداری مشهد و اداره محیط زیست مشهد با مشارکت ۲۸ دانش‌آموز پایه‌ی ابتدایی پنج‌شنبه ٣١ خرداد ماه برگزار کرد.

دانش‌آموزان خانه‌ی کرامت در ابتدای ورود، انیمیشنی با محتوای احترام به محیط زیست را مشاهده و سپس از موزه و قسمت‌های مختلف آن بازدید کردند. کارشناسان در مورد تنوع زیستی خراسان و چرخه اکوسیستم طبیعت و احترام به این چرخه و حفظ و نگهداشت طبیعت نکاتی را به دانش‌آموزان ارائه کردند.

در پایان، پس از پذیرایی افراد شرکت‌کننده در اردو به قید قرعه به ۶ نفر از دانش‌آموزان فعال و کنشگر بلیت بازدید از موزه به همراه خانواده‌هایشان به عنوان جایزه اهدا شد. لازم به ذکر است، در تاریخ ١۵ اسفند ماه سال ١۴٠٢ برای پاسداشت طبیعت دانش‌آموزان خانه‌ی کرامت ١٠٠ نهال به زمین هدیه کردند.

تغییرات اقلیمی، انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی، آلودگی هوا و بسیاری از معضلات دیگر که بشرِ امروز با آن دست به گریبان است، موجب شده تا حفاظت از محیط زیست بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران و محققان قرار بگیرد. به همین منظور، آموزش کودکان یکی از مهم‌ترین اقدامات نهادهای آموزشی و فرهنگی برای مقابله با از بین رفتن زمین و حفظ آن برای نسل‌های بعدی است.

دارالاکرام به عنوان یک سازمانِ مردم نهادِ فعال در حوزه آموزش در تلاش است با برگزاری کارگاه‌ها و اردوهای مختلف آگاهی نسل آینده‌ی این سرزمین را در ارتباط با حفاظت از محیط‌زیست به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی در سطح ملی و جهانی افزایش دهد.

با حفظ سرمایه‌های انسانی، توسعه‌ای پایدار را رقم بزنیم.
همراه ما باشید:
✅ https://yek.link/darolekram

با ما در تماس باشید🙂