Skip to content

دانش‌آموزان دارالاکرام البرز ساخت زیورآلات دست‌ساز را آموزش می‌بینند

دارالاکرام البرز کلاس‌های آموزشی ساخت زیورآلات دست‌ساز را برای دانش‌آموزان خود برگزار می‌کند.

 

در همین راستا دارالاکرامِ البرز کلاس‌های آموزشی ساخت زیورآلات دست‌ساز را برای دانش‌آموزان علاقه‌مند برگزار کرده‌است. اولین جلسه از کلاس زیورآلات دست‌ساز روز شنبه، ۱۶ تیر‌ماه و با حضور ۱۰ نفر از دانش‌آموزان داوطلب در محل دفتر موسسه برگزار شد.

در این جلسه آشنایی با ابزار و نحوه‌ی کار با آنها و نیز طریق ساخت گوشواره آموزش داده شد و مرضیه کلانتری، از همیاران آموزشی موسسه، تدریس این دوره را برعهده داشت.

 

در شرایط اقتصادی کنونی و با روند رو به رشد هزینه‌های تحصیلی، ادامه تحصیل کودکان برای بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های کم‌برخوردار دشوار و گاه غیرممکن شده‌است. تعداد زیادی از دانش‌آموزان هستند که بازمانده از تحصیل‌اند و علی‌رغم برخورداری از استعداد، علاقه و انگیزه، تنها به دلیل کمبودهای اقتصادی خانواده از تحصیل محروم و اغلب جذب محیط ناامن کار شده‌اند تا باری از دوش خانواده‌شان بردارند.

 

در چنین شرایطی رسیدگی به امور تحصیلی کودکان در خانواده‌های کم‌برخوردار می‌تواند ضمن کاستن از دغدغه‌های آنها، مانع ترک تحصیل‌شان شود. به مهربانی پس از شناسایی کودکان در معرض خطر ترک تحصیل که اغلب از کمبودهای فراوانی رنج می‌برند، برای حفظ کرامت انسانی از آنان می‌خواهد تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه دریافت بورسیه تحصیلی امضا کنند که طی آن ملزم هستند در صورت توانمندی مالی به کودکانی دیگری که در معرض خطر ترک تحصیل هستند کمک کنند.

 

دارالاکرامِ البرز، حامی آموزش کودکان و نوجوانان در معرض خطر ترک تحصیل، در کنار ماموریت اصلی خود که بورسیه‌ی تحصیلی دانش‌آموزان واجد شرایط است، با ارائه‌ی بسته‌های حمایتی پنجگانه در حوزه‌های سلامت؛ معیشت؛ روانشناسی؛ فرهنگ و کارآفرینی در کنار ایشان و خانواده‌هایشان است.

با ما در تماس باشید🙂