Skip to content

دانش‌آموزان دارالاکرام البرز در دوره مقدماتی فتوشاپ شرکت کردند

اولین جلسه کلاس فتوشاپ روز چهارشنبه، ۲۰ تیر‌ماه در آموزشگاه زبان نصیر برگزار شد و ۵ نفر از دانش‌آموزان بورسیه شده‌ی دارالاکرام در این کلاس حضور داشتند.

 

فتوشاپ یکی از غنی‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر است که توسط شرکت اَدوبی برای سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز توسعه یافته است. این نرم‌افزار پرکاربردترین نرم‌افزار برای ویرایش تصویر، طراحی گرافیک و هنر دیجیتال است. با اینکه امروزه نرم‌افزارهای متعددی برای ویرایش عکس وجود دارد، اما اَدوبی فتوشاپ هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و قابل‌استفاده‌ترین نرم‌افزارها برای طراحان و ویرایشگران است.

 

فتوشاپ یک نرم‌افزار مبتنی بر سیستم گرافیک شطرنجی است؛ به این معنی که برای تفسیر داده‌ها از پیکسل استفاده می‌کند. پیکسل یکی از روش‌های رایج برای ایجاد گرافیک کامپیوتری است. فتوشاپ‌بردارها (وِکتور)، لایه‌های متنی یا هر نوع گرافیک دیگری را به تصاویر بیت‌مپ ساخته شده از پیکسل تبدیل می‌کند. با این ساختار، فتوشاپ یک ابزار عالی برای کار با تصاویر است.

 

فتوشاپ به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر مختلفی را ایجاد و ویرایش کنند، سپس آن‌ها را در انواع فرمت‌های تصویری ذخیره کنند. علاوه بر ویرایش عکس با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان طراحی محصول، طراحی ماکت وب‌سایت، طراحی کارت ویزیت، طراحی پوستر فیلم، طراحی انواع محتوای دیجیتال و برندسازی، طراحی متریال تبلیغاتی و بازاریابی و… را نیز انجام داد.

 

در اولین جلسه از کلاس فتوشاپ به مفاهیمی از جمله آشنایی با مبانی فتوشاپ و ابزار فتوشاپ؛ آشنایی با سلکت کردن و موو؛ نحوه کار با براش پرداخته شد.

زریناز عزیزمحمدی، لیسانس گرافیک، مدیریت این جلسه را بر عهده داشت.

 

 

دارالاکرامِ البرز، حامی آموزش و تحصیل کودکان و نوجوانان در معرض خطر ترک تحصیل، در کنار ماموریت اصلی خود که حمایت از تحصیل کودکان است، با ارائه خدمات پنجگانه در حوزه‌های معیشت؛ سلامت؛ مشاوره؛ کارآفرینی و فرهنگ و هنر و ورزش در کنار دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان است تا هیچ چیز مانع رشد آنها در مسیر آموزش نباشد.

با ما در تماس باشید🙂