Skip to content

دانش‌آموزان البرز در کارگاه مهارت‌های زندگی شرکت می‌کنند

دانش‌آموزان بورسیه‌شده در دارالاکرامِ البرز در کارگاه مهارت‌های رفتاری که ۱۷ تیرماه در محل شعبه برگزار شد، شرکت کردند.

 

اولین جلسه این کلاس که روز یکشنبه، ۱۷ تیر‌ماه برای دو گروه سنی کودک ۱۱_۸ سال و نوجوان ۱۸_۱۲ سال تشکیل شد، ۲۲ نفر از دانش‌آموزان در این کلاس حضور داشتند و نسترن شکوه، کارشناس روانشناسی، مدیریت این کارگاه را بر عهده داشت؛ همچنین لازم به ذکر است در نخستین جلسه از این کارگاه به مفاهیمی از جمله حریم‌خصوصی، محافظت از خود و رازهای خوب و بد پرداخته شد.

 

مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که با تمرین مداوم پرورش می‌یابند و شخص را برای روبه‌رو شدن با مسائل روزانه زندگی، افزایش توانایی‌های روانی، اجتماعی و بهداشتی آماده می‌کنند. سازمان جهانی بهداشت مهارت‌های زندگی را چنین تعریف نموده است: توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه‌ای که فرد بتواند با چالش‌ها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید.

 

به‌طور کلی مهارت‌های زندگی عبارتند از توانایی‌هایی که منجر به ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، غنای روابط انسانی، افزایش سلامت و رفتارهای سالم در سطح جامعه می‌گردند. مهارت‌های زندگی هم به صورت یک راهکار ارتقای سلامت روانی و هم به صورت ابزاری در پیشگیری از آسیب‌های روانی–اجتماعی مبتلا به جامعه نظیر اعتیاد، خشونت‌های خانگی و اجتماعی، آزار کودکان، خودکشی، ایدز و موارد مشابه قابل استفاده است. این مهارت‎ها به افراد کمک می‌کنند تا در زندگی روزمره و در مواجهه با چالش ها مثبت عمل کرده، هم خودشان و هم جامعه را از آسیب‌های روانی–اجتماعی حفظ کرده و سطح بهداشت روانی خویش و جامعه را ارتقاء بخشند.

 

با ما در تماس باشید🙂