Skip to content

دانش‌آموزان البرز در کارگاه مهارت‌های رفتاری شرکت کردند

 

دانش‌آموزان بورسیه‌شده در دارالاکرامِ البرز در کارگاه مهارت‌های رفتاری که ۱۶ تیرماه در محل شعبه برگزار شد، شرکت کردند.

فقدان مهارت‌ها و توانایی‌های عاطفی، روانی و اجتماعی افراد را در مواجهه با مسائل و مشکلات، آسیب‌پذیر کرده و آنها را در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می‌دهد.در سال ۱۹۹۳ آموزش مهارت‌های زندگی از سوی سازمان ملل متحد به کشورهای عضو به‌طور جدی توصیه شد. مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا در موقعیت‌های مختلف، عاقلانه و صحیح رفتار کنیم، به‌طوری که آرامش داشته باشیم، لذت ببریم و در عین حال با دیگران ارتباط سازگارانه و مفیدی را برقرار کنیم و بدون توسل به خشونت یا خودخوری بتوانیم مسائل پیش‌آمده را حل کنیم و ضمن کسب موفقیت در زندگی احساس شادمانی داشته باشیم.

 

مهـارت‌های رفتاری یکی از این مهارت‌های زندگی است.در روانشناسی انسانگرا که با تکیه بر اراده معطوف به تغییر و تحول فرد، انسان را عامل منفعل و بلا اراده در مقابل شرایط محیطی و تربیتی که به او تحمیل شده است نمی‌داند و به تلاش انسان برای رسیدن به خوشبختی و دستیابی به‌خود شکوفایی اشاره دارد، راه حصول آن را طی مراحلی می‌داند که از رفـع نیازهای زیستی انسان آغاز می‌شود.

 

در این کارگاه به مفاهیمی از جمله: آموزش نحوه‌ آداب و معاشرت، نحوه صحیح درخواست نیاز، تمرین حل مسئله و آموزش مهارت نه گفتن پرداخته شد.

 

اولین جلسه این کلاس که روز یکشنبه، ۱۶ تیر‌ماه برای گروه سنی کودک ۱۱_۸ سال تشکیل شد، ۴ نفر از دانش‌آموزانِ دارالاکرامِ البرز در این کلاس حضور داشتند و لیلا حبیبی، کارشناس مشاوره و مددکاری، از همیاران و مددکاران دارالاکرام، مدیریت این کارگاه را بر عهده داشت.

با ما در تماس باشید🙂