Skip to content

دانش‌آموزانِ ورامین مهارت کار با رایانه می‌آموزند

دارالاکرامِ ورامین، حامی آموزش کودکان و نوجوانان در معرضِ خطرِ ترک تحصیل، با همکاری موسسه آموزشی و فنی‌حرفه‌ای و نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی شهرستان ورامین دوره‌های آموزشی کار با رایانه را برگزار می‌کند.

پس از بررسی وضعیت تحصیلی و نیاز اساسی فرزندان دارالاکرام توسط کارکنان شعبه ورامین، دانش‌آموزان واجد شرایط انتخاب و طی دو مرحله به کلاس‌های فنی‌حرفه‌ای ارجاع داده می‌شوند.

در نخستین مرحله‌ی این دوره‌ی آموزشی که به طور رایگان برگزار می‌شود، ۹ نفر از دختران و ۱ نفر از پسران در مقطع متوسطه اول و دوم حضور دارند. طی این دوره آموزشی مهارت‌های لازم برای کار با کامپیوتر به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود و در پایان مدرک معتبر ICDL از سوی فنی و حرفه‌ای به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

این دوره آموزشی در موسسات فنی‌حرفه‌ای شهرستانِ ورامین، آموزشگاه فنی‌حرفه‌ای کار و کوشش و آموزشگاه فنی‌حرفه‌ای مهرپرداز، به مدت دو ماه‌ و‌ نیم و دوبار در هفته برگزار می‌شود که هر جلسه به مدت یک ساعت‌و‌نیم به طول می‌انجامد و تمام نکات لازم به دانش‌آموزان دارالاکرام آموزش داده می‌شود.

لازم به ذکر است هزینه‌ی شرکت در این دوره برای هر نفر که به صورت آزاد در دوره شرکت می‌کند چهار میلیون و پانصد هزار تومان تخمین زده‌شده‌است که معرفی‌شدگان از سوی دارالاکرام به طور رایگان از خدمات این دوره بهره‌مند خواهند شد.

دارالاکرام ورامین درصدد است تا در کنار حمایت تحصیلی، با برگزاری کارگاه‌های فنی‌حرفه‌ای مهارت‌های لازم را به دانش‌آموزان بورسیه شده خود آموزش دهد تا دانش‌آموزان در کنار تحصیل از مهارت‌های تخصصی نیز برخوردار شده و در آینده با سوابق تحصیلی قابل توجهی وارد بازار کار شوند.

با ما در تماس باشید🙂