Skip to content

دارالاکرام آذرشهر در جشنواره شعر و داستان کوتاه “سوته دلان” شرکت کرد

جشنواره استانی شعر و داستان کوتاه “سوته دلان” در شهرستان آذرشهر برگزار گردید و دارالاکرام آذرشهر در این جشنواره حاضر شد.

این جشنواره با تمرکز بر آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر، کودکان کار و سالمندان با همکاری اداره ارشاد شهرستان، انجمن شعر و ادب “سخن” و موسسه دارالاکرام آذرشهر برگزار شد.
اختتامیه‌ی جشنواره سوته‌دلان با حضور هنرمندان و هنردوستان برگزار شد و در این مراسم به آثار برگزیده در قالب شعر و داستان‌های کوتاه با محوریت آسیب‌های اجتماعی، جوایز و لوح تقدیر اهدا گردید.

در این مراسم که با استقبال خوب کنشگران اجتماعی؛ هنرمندان و هنردوستان از شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی مواجه شد، دارالاکرام آذرشهر حضوری اثربخش داشت.

قسمتی از این جشنواره به معرفی فعالیت‌های موسسه اختصاص یافت و موسسه و فعالیت‌های آن در قالب ۲ داستان معرفی شد؛ داستان اول به نام “داستان یک تولد” به تولد و چرایی به وجود آمدن موسسه در سال ۱۳۸۰ پرداخت و در آن بازگرداندن کودکان کار و بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس به عنوان هدف اصلی عنوان و حفظ کرامت انسانی دانش‌آموزان از اولویت خاص این موسسه معرفی شد.
مدیر دارالاکرام آذرشهر در این بخش توضیح داد که در حال حاضر دارالاکرام با ۲۵ شعبه در کشور، از بیش از ۸ هزار دانش‌آموز در خطر ترک تحصیل حمایت می‌کند و به جامعه هدف و خانواده‌های این دانش‌آموزان خدمات پنجگانه (آموزش و تحصیل، معیشتی، مددکاری و روانشناسی، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی) ارائه می‌دهد.
داستان دوم به زندگی دانش‌آموز دختری پرداخت که از زندگی سرخورده می‌شود و برای رهایی از درد و مشکلات، در یکی از شب‌های سرد زمستان سال ۱۴۰۱ خودکشی را انتخاب می‌کند و در شبی که می‌خواست دست به این کار بزند، یکی از مشاوران شعبه را که با ایشان ارتباط خوبی داشت از تصمیم خود آگاه می‌سازد؛ مشاور که در شهر بسیار دوری سکونت دارد و حداقل ۱۰ ساعت وقت لازم است که خود را به منزل دختر برساند با تکیه بر مهارت خود، از راه دور و با تماس تلفنی وارد این ماجرا می‌شود و او را تا صبح روز بعد، از این کار منصرف می‌کند. فردا روز سرنوشت‌سازی برای این دختر است؛ مشاور با دختر تماس می‌گیرد و با راهنمایی‌های خود، او را از خودکشی منصرف می‌کند و خوشبختانه، او در حال حاضر یکی از دانش‌آموزان خوب موسسه است.

در این جشنواره درباره‌ی نقش خیرین، بانیان و همیاران در دارالاکرام؛ سامانه به مهربانی؛ سایت موسسه؛ راه‌های ارتباطی و شفافیت مالی توضیحاتی ارائه شد.
در انتهای برنامه اثری از هنرمند نقاش جناب آقای بلندی به همراه لوح سپاس از سوی اداره ارشاد به شعبه آذرشهر اهدا و در پایان تعدادی از حضار به مسئولان موسسه مراجعه و آمادگی خود را جهت همکاری در قالب همیار و حامی و … با موسسه اعلام کردند.

توسعه انسانی؛ از آموزش کودکان تا شهروندان دانـا و تـوانـا

شما هم میتوانید جزو حامیان و همیارانِ دانش آموزان مستعد بازمانده از تحصیل باشید

شماره کارت” بنام موسسه خیریه دارالاکرام :

شماره کارت :
۶۱۰۴-۳۳۷۵-۷۸۴۳-۰۴۴۷

همراهتان هستیم:

۰۴۱۳۴۲۳۴۱۷۶

با ما در تماس باشید🙂