Skip to content

جلسه دوم و سوم کارگاه باغِ‌بیدار در دارالاکرامِ ورامین برگزار شد

شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ جلسه‌ی دوم و سوم کارگاه کتابخوانی باغِ‌ بیدار با حضور سجاد مالمیر، دکترای فلسفه علم و صبا عنایتی، کارشناس ارشد زبان شناسی،راضیه پیروزبخش، آموزگار مقطع دبستان، کارکنان شعبه ورامین و دانش‌آموزان دارالاکرام برگزار شد.

این کارگاه طی دو جلسه در ساعات ۹ -۱۰:۳۰ با حضور دانش‌آموزان دوره اول متوسطه و ساعات ۱۰:۳۰ – ۱۲:۳۰ با حضور دانش‌آموزان مقطع دبستان برگزار شد؛ طی جلسه اول، کتاب «نمودار ِخانه‌ ویمپل‌ها» به همراه پنج نفر از دانش‌آموزان بازخوانی و تحلیل شد. همچنین، دغدغه دانش‌آموزان و نیز نظرات همگی در ارتباط با موضوع کتاب مطرح و نتیجه‌گیری خوبی از کتاب نمودارِ خانه ویمپل‌ها انجام شد و خوشبختانه دانش‌آموزان مشارکت خوبی در این جلسه داشتند.

در جلسه دوم این کارگاه نیز کتاب «هیلمی یاد میگیرد» به همراه شش نفر از دانش‌آموزان مقطع دبستان روخوانی و تصاویر کتاب نیز با مشارکت فرزندانِ دارالاکرام بررسی و توصیف شد. در طول کتابخوانی، مسائل مربوط به احساسات نیز مطرح و طی گفتگویی دوستانه با بچه‌ها، دغدغه‌ها و نظرات آنها مورد بحث قرار گرفت.

دانش‌آموزان استقبال خوبی از کتاب و کتابخوانی و نیز کارگاه باغِ‌ بیدار داشتند و همگی بسیار مشتاق برگزاری جلسات بعدی بودند. همچنین مادران آنها نیز که در موسسه حضور داشتند بسیار علاقمند به تداوم کارگاه باغِ بیدار بودند تا فرزندانشان بتواند سرگرمی‌های مفید و موثری داشته باشند و به کتابخوانی علاقمند شوند.

در پایان جلسه، کتاب‌های موجود در کتابخانه به دانش‌آموزان معرفی و هر یک کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و امانت گرفتند تا در فصل تابستان در دوره‌های کتابخوانی دارالاکرام ورامین شرکت کنند.

دارالاکرام ورامین، سعی دارد تا با برگزاری کارگاه‌های کتابخوانی، پلی میان دانش‌آموزان بورسیه شده و دارالاکرام ایجاد کند و دانش‌آموزان بتوانند از سرگرمی‌های مناسب استفاده و دارالاکرام را خانه دوم خود بدانند.

با ما در تماس باشید🙂