Skip to content

الفبای امید؛ آموزشگاهی برای دانش‌آموزان دارالاکرامِ بیرجند

مسئول کمیته‌ی آموزشی شورای راهبردی دارالاکرام بیرجند از راه‌اندازی آموزشگاه الفبای امید خبر داد.

مهین عسکری در گفت‌وگو با روابط عمومی دارالاکرام بیرجند گفت: از آنجایی که ماموریت اصلی دارالاکرام بورسیه‌ی تحصیلی و حمایت از آموزش و نیز توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل است، بر آن شد تا با همت جمعی از بانیان و حامیان دغدغه‌مند در حوزه‌ی تحصیل و آموزش، مجموعه آموزشگاهی را راه‌اندازی کند.

او افزود: دسترسی به آموزش رایگان با کیفیت مطلوب و متناسب با استعداد‌ها و نیاز‌های فردی، بهبود وضعیت تحصیلی و ارتقای میانگین معدل دانش‌آموزان در سه مقطع تحصیلی، آمادگی دانش‌آموزان جهت شرکت در کنکور سراسری، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی به منظور افزایش خودباوری، رشد شخصیتی و  استقلال مالی خانواده، جذب حامی و بانی و معرفی هر چه بهتر موسسه در سطح استان و کشور از مهم‌ترین اهداف دارالاکرام بیرجند برای راه‌اندازی این آموزشگاه است.

عسکری با اشاره به اینکه دارالاکرام بیرجند پیش از این دو تجربه‌ی موفق با عنوان طرح عادب 1 و 2 (عدالت آموزشی دارالاکرام بیرجند) داشته است، گفت: اجرای طرح‌های عادب 1و 2 به صورت موقت بود و اکنون با راه‌اندازی آموزشگاه الفبای امید، می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق، جامع و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی- آموزشی و امکانات بیشتر به اهداف آموزشی مورد نظر دست یافت.

او افزود: بانیان محترم در خیریه‌ی حضرت رسول(ص) و مجمع قاریان خیر قرآن کریم برای تجهیز و استقرار این آموزشگاه، در کنار دارالاکرام قرار گرفته‌اند و در این مسیر با دارالاکرام همقدم شده‌اند.

عسکری در ادامه گفت: دانش‌آموزان عضو دارالاکرام بیرجند، برای ادامه‌ی تحصیلِ با کیفیت، بخشی از امیدشان را به دارالاکرام بسته‌اند و دارالاکرام نیز در این آموزشگاه، الفبای امید را برایشان زمزمه می‌کند و به همین نیت این آموزشگاه الفبای امید نامیده شد.

با ما در تماس باشید🙂