Skip to content

دارالاکرامِ مشهد در کنفرانسِ حقوقِ کودک شرکت کرد

دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ توسط انجمن علمی حقوق کودک ایران، انجمن علمی حقوق پزشکی ایران، اندیشکده بین‌المللی کرامت انسانی، مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی در شهر مشهد برگزارشد.

در این مراسم مقامات عالی و چهره‌های سرشناسی از جمله علی ربیعی، دستیار اجتماعی رئیس جمهور، معاون دادستان کل کشور، معاون وزیر دادگستری و حجت‌السلام حاج آقای نقویان و فعالان برتر این حوزه حضور داشتند و به موضوعاتی از جمله حمایت از کودکان مهاجر و پناهنده، حمایت بین‌المللی از کودکان غزه، حمایت از حق بر آموزش کودکان و حمایت قانونی از کودکان کار و خیابان پرداخته شد.

موسسه دارالاکرام مشهد نیز به عنوان یکی از سازمان‌های فعال در حوزه آموزش کودکان و نوجوانان در معرض خطر ترک تحصیل و حقوق کودکان در این کنفرانس شرکت کرد. در حاشیه کنفرانس نیز غرفه‌ای در اختیار خانه‌ی کرامت مشهد قرار گرفت تا در مورد فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه‌ی محورهای مورد گفتگو انجام شده است به مخاطبان گزارش داده شود.

همچنین لازم به ذکر است دارالاکرام با برگزاری چهار دوره جایزه‌ی سالانه الفبای فردا در حوزه حقوق کودک به فعالیت پرداخته است. در اولین جایزه سالانه الفبای فردا از فعالان این حوزه تقدیر شد؛ موضوع دومین جایزه سالانه در سال ۱۳۹۹ «تلاش‌های مربوط به تغییر موفق سبک زندگی، متناسب با شرایط بحران کرونا با تمرکز بر حق تحصیل کودکان، به ویژه کودکان نیازمند حمایت‌های خاص» بود؛ سومین جایزه سالانه الفبای فردا نیز در سال ۱۴۰۰ و با موضوع «ابتکارات و تلاش‌های مربوط به رعایت و پیشبرد حقوق کودکان در فضای دیجیتال» به اجرا درآمد و در نهایت موسسه دارالاکرام با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران چهارمین جایزه سالانه الفبای فردا را نیز با موضوع «آموزش و سلامت روان» در دوشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ و همزمان با روز جهانی حقوق کودک برگزار کرد.

با ما در تماس باشید🙂