ردکردن این

سفیران دارالاکرام در ۲۳ سالگی این موسسه چه گفتند؟

دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی:

 جامعه‌ی ایرانی باید در جریان خدمات دارالاکرام قرار بگیرد

دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، از سفیران این موسسه، در پیامی به مناسبت بیست‌وسومین سال فعالیت این نهاد گفت: کوچکترین خدمتی که در جهت تعالی انسانیت انجام بگیرد، هر قدر هم ما فکر کنیم که فراموش می‌شود یا توجهی به آن نمی‌شود، اشتباه است و جامعه دیر یا زود قدردان این خدمت به انسانیت خواهند بود.

ایشان به اهمیت تبلیغات به معنای خوب آن در مورد دارالاکرام اشاره کرد و افزود: کوچکترین اطلاع‌رسانی درباره خدمات این موسسه نیز مثل نماز، روزه و حج یک عمل روحانی و انسانی است و باید جامعه ایرانی در جریان خدمات دارالاکرام قرار بگیرد.

 

دکتر محمدعلی موحد:

 حمایت از ۷۳۰۰ دانش‌آموز شبیه به یک معجزه است

دکتر محمدعلی موحد، نیز که از سفیران دارالاکرام است، در پیامی به مناسبت بیست‌وسومین سالگرد فعالیت این موسسه گفت: گرچه ما برتری جستن از دیگری را غیراخلاقی می‌دانیم، اما یک چیز در این میان استثناست و آن رقابت در کار خیر است.

ایشان داشتنِ صلاحیت و تجربه در کار خیر را امری مهم برشمرد و افزود: بیش از ۲ دهه فعالیت دارالاکرام در حوزه‌ی خیر آموزشی، حکم یک اندوخته‌ی گرانبها را دارد.

این دانشمند معاصر با اظهار ناراحتی از مواجه شدن تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با چنین بن‌بست و افت چشمگیری، گفت: این افتی نیست که به سادگی علاج شود؛ باید دست‌وپا زد و چاره‌ای هم نیست اما کوشش‌ها باید صدچندان شود و از اینکه وجود روحیه یأس، ناکامی و بی‌رغبتی در جامعه دارالاکرام را از پیشرفت باز نداشته است، ابراز خرسندی کرد و کار این موسسه را شبیه به معجزه دانست؛ چراکه حمایت‌های دارالاکرام از ۷۳۰۰ دانش‌آموز موجب کوشش و امیدواری بیشتر این دانش‌آموزان می‌شود.

 

استاد مصطفی ملکیان:

نیکوکاری باید موجب خودشکوفایی بشود

استاد مصطفی ملکیان در پیامی به دارالاکرام به مناسبت ۲۳ سالگی این موسسه گفت: یک چیز که در میان نیکوکاران لازم هست این است که نیکوکاریِ فرد نیکوکاران که مسجل است اما نیکوکاران باید کاری کنند که به خودشان نیز نفع برسد و آن این است که نیکوکاری آنها نیک‌خواهانه باشد و خودشان را نیز فراموش نکنند؛ چون اگر نیکوکاری نیک‌خواهانه نباشد، نیکیِ نیکوکار به دیگران رسیده است، اما خودش را از نیکی کار خود محروم کرده‌؛ چراکه از لحاظ اخلاقی و عرفانی ارتقا پیدا نکرده‌ است و نیز شخصیت و منش او متعالی‌تر نشده است و با اینکه ثروت او کارها می‌کند.

ملکیان افزود: از نظر اخلاق، کار نیک باید ۲ کارکرد داشته باشد؛ نیکوکاری از جنبه‌ی‌ کمکی که به دیگران می‌کند فتیله‌ی درد و رنج بشر را پایین می‌کشد اما خودِ نیکوکار را هم باید خودشکوفا کند؛ بنابراین اگر نیکوکاری باشد و نیک‌خواهی نباشد، درد و رنج بشر کاسته شده اما خود فرد خودشکوفایی پیدا نکرده است.

همچنان که مولانا می‌گوید: گندم اعمال چهل ساله کجاست/ موش گندم گر نه در انبان ماست؟

نیکوکاری اگر با نیک‌خواهی همراه باشد، موجب بهتر شدن خود نیکوکار هم می‌شود؛ متاسفانه امروزه بیشتر افراد خیال می‌کنند اخلاق یعنی فقط کاستن از درد و رنج دیگران.

ملکیان در پایان با اشاره به خوشی‌ها و آنچه دارالاکرام بر ۷۳۰۰ دانش‌آموز این موسسه می‌افزاید، برای این موسسه آرزوی خوبی‌های بیشتر کرد.