Skip to content

دانیالِ کوچک؛ ترس‌هایش را به زانو درآورد

دانیال دانش‌آموز مقطع ابتدایی و عضو خانه‌ی کرامت بیرجند است که از سال ۱۴۰۰ عضو خانواده‌ی دارالاکرام شده‌ است.

مددکار دارالاکرام بیرجند در بررسی وضعیت دانش‌آموز و خانواده‌اش که به صورت ماهانه انجام می‌شود، متوجه شد که دانیال مدتی‌ست دچار دندان‌ درد شده است و خانواده توان مالی برای مراجعه به دندانپزشک و درمان دندان را ندارند. علاوه‌بر این، دانیال نیز ترس شدیدی از دندانپزشکی داشت.

پس از پیگیری‌های مددکار، دانیال به دندانپزشکی معرفی شد و در مراجعه به دندانپزشکی، دانیال تنها نبود. مددکار مهربان دارالاکرام او را همراهی می‌کرد. در طول مسیر تا دندانپزشکی، مددکار تلاش کرد با دانیال گفتگو کند و او را آرام کند.

دندانپزشک مهربان و باحوصله، دکتر پریسا امینیان‌فر نیز پیش از شروع درمان، ابزارهای دندانپزشکی را به دانیال نشان داد و نحوه کار آن‌ها را توضیح داد. او با زبانی ساده و قابل فهم، به دانیال گفت که قرار است چه کاری انجام دهد و در هر مرحله چه احساسی خواهد داشت. او در طول معاینه و انجام مراحل درمان، دانیال را به خاطر شجاعت و همکاری‌اش تشویق می‌کرد. این تشویق‌ها به دانیال اعتماد به نفس و ترس و اضطراب او را کاهش ‌داد.

کار درمان ریشه و ترمیم دندان دائمی دانیال طی دو جلسه و به صورت رایگان انجام شد. در پایان نیز توصیه‌هایی در خصوص بهداشت دهان و دندان از سوی امینیان‌فر به دانیال داده شد.

این تجربه برای دانیال، نه تنها باعث شد که او از درد دندان راحت شود، بلکه او توانست یک قدم بزرگ در مسیر عبور از ترس‌های ناآشنای خود بردارد. همراهی و حمایت مددکار دارالاکرام نقش بسزایی در ایجاد این تجربه‌ی مثبت داشت.

دارالاکرام در کنار ماموریت اصلی خود که اعطای بورسیه تحصیلی و حمایت آموزشی است، در زمینه‌های معیشت؛ سلامت و درمان؛ مشاوره و روانشناسی؛ اشتغال و کارآفرینی در کنار دانش‌آموزان است.

با ما در تماس باشید🙂