ردکردن این

برگزاری کارگاه و کلاس نقاشی

استعدادیابی و برگزاری کلاس‌های هنری برای دانش آموزان نیازمند

استعدادیابی و برگزاری کلاس های هنری برای دانش آموزان نیازمند

استعدادیابی و برگزاری کلاس‌های هنری برای دانش‌آموزان نیازمند همیشه یک موضوع مهم برای خیرین و موسسه‌های خیریه بوده‌اند. اما متاسفانه تقریباً پنجاه درصد از توانمندترین دانش‌آموزان، نمی‌توانند از حداکثر پتانسیل‌های خود استفاده کنند. این اتفاق ناگوار در بین اقشار نیازمند جامعه بسیار بیشتر دیده می‌شود. به‌دلیل فقر، کودک محروم از نظر اقتصادی در برنامه‌های تحصیلی تیزهوشان و استعدادهای درخشان، نمی‌تواند حاضر شود. کودکانی که در فقر پرورش می‌یابند نه‌تنها هنگام ورود به سیستم آموزشی با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شوند، بلکه برای مربیان نیز به‌نوعی چالش ایجاد می‌کنند. دیگر نمی‌توان دانش‌آموزی را که از نظر اقتصادی محروم است نادیده گرفت یا به‌عنوان فرد غیرقابل آموزش اخراج کرد.

مددکاران اجتماعی می‌توانند فرهنگ حمایت از محرومان را در سیستم آموزشی گسترش دهند. آن‌ها می‌توانند به‌عنوان کاتالیزور در پر کردن شکاف بین سیستم آموزشی، جامعه و خانواده‌ها عمل کنند. مربیان باید از مددکاران اجتماعی بخواهند تا برای حل مشکلات شناسایی و آموزش کودکان مستعد و بااستعداد که از نظر اقتصادی محروم هستند کار کنند.

بخوانید درباره: کارآفرینی و کمک به اشتغال نیازمندان

برای دانش‌آموزان فقیر بی‌سرپرست و بد‌سرپرست

دانش‌آموزان بی‌سرپرست کسانی هستند که از حضور پدر و مادر در زندگی‌شان محروم هستند. معمولاً در این شرایط یکی دیگر از اعضای خانواده سرپرستی آن‌ها را برعهده دارد. کودکان بدسرپرست نیز کسانی هستند پدر و مادر یا از کارافتاده جسمی، معلول هستند و یا شرایط روانی مساعدی ندارند. در بعضی موارد نیز شامل افرادی است که پدر و مادرشان در زندان هستند و یا معتادند. این دانش‌آموزان به‌دلیل وجود فقر حاکم بر خانواده، منزوی می‌مانند و نمی‌توانند در جامعه شکوفا شوند.

در همین راستا مؤسسات خیریه‌ای مانند دارالاکرام با حمایت نیکوکاران، بسته‌های تحصیلی را که شامل استعدادیابی و استعدادسنجی در زمینه‌های مختلف است به این کودکان ارائه می‌دهند. همچنین با برگزاری این دوره‌ها در زمینه ارائه مشاوره روان‌شناختی و تحصیلی به آن‌ها و حمایت‌های پوشاک و تغذیه نیز همراهی می‌کند. شکوفایی استعدادهای این دانش‌آموزان از اهدافی است که در بلندمدت اثرات خود را روی جامعه به‌طور محسوس نشان می‌دهند.

نقش خیرین در استعدادیابی دانش‌آموزان نیازمند

نقش خیرین در استعدادیابی دانش آموزان نیازمند

خیرین با کمک‌های نقدی و غیر نقدی در روند استعدادیابی دانش‌آموزان کم‌بضاعت نقش بسیار پررنگی دارند. شما می‌توانید با این کمک‌ها، در برنامه‌های استعدادیابی در نظر گرفته ‌شده توسط مؤسسات خیریه شریک باشید. کار این مؤسسات خیریه مانند دارالاکرام شناسایی افراد کم‌بضاعت، بررسی جامعه هدف و شناسایی انواع استعدادهای آن‌هاست. این استعدادیابی شامل تشخیص استعدادهای تحصیلی، ورزشی، هنری و غیره است.

دارالاکرام به کمک نیکوکاران عزیز این مرزوبوم، تلاش می‌کند تا باری را از دوش خانواده‌های محروم بردارد. با همیاری و همدلی شما عزیزان، پس از بررسی مشکلات دانش‌آموزان سعی بر این داریم تا موانع پیشرفت را از سر راه فرزندان لایق ایران برداریم.

فرآیند استعدادیابی در دانش‌آموزان نیازمند

تابه‌حال به این فکر کردید که اگر استیو جابز در آفریقای مرکزی متولد می‌شد شانس او برای موفقیت چقدر بود؟ حال به موضوعی برعکس آن فکر کنید، اگر فقیرترین کودکان شرایط استیو جابز را داشتند چه اتفاقی رخ می‌داد؟

استعدادهای دانش‌آموزان نیازمند سرمایه‌ای بسیار ارزشمند است. آن‌ها در نبود بسیاری از امکانات حتی از ویژگی‌های خود خبردار نمی‌شوند. چرا که تمام تلاش خانواده‌های این افراد برای گذران زندگی سخت و سیر کردن شکم آن‌هاست. هزاران هزار استعدادهای نهفته در این قشر پنهان است.

بخوانید درباره: یافتن بهترین خیریه ها

شکوفایی فقرا توسط فرآیند استعدادیابی

شکوفایی فقرا توسط فرآینداستعدادیابی

آیا راجع‌به تله فقر چیزی شنیده‌اید؟ تله فقر یعنی ناتوانی در فرار از فقر به‌دلیل کمبود منابع. فرزندان افراد فقیرتر احتمال بیشتری دارد که خودشان نیز در آینده فقیر بمانند. این موضوع اغلب به‌عنوان تله فقر بین نسلی شناخته می‌شود. با شکوفایی دانش‌آموزان توسط خیرین، به زدودن فقر در آینده نیز کمک به‌سزایی می‌شود. آن‌ها می‌توانند با داشتن مهارت در آینده زندگی خود و خانواده خود و حتی آیندگان را نجات دهند. در واقع با انجام امر استعدادیابی به توقف تله فقر کمک می‌شود.

نقش استعدادیابی فقرا در سنین پایین

تحقیقات نشان داده است دانش‌آموزانی که از خانواده‌های پردرآمد بودند، بیش از دو برابر بیشتر از کسانی که درآمد پایین‌تری داشتند، مخترع شدند. همچنین تحقیقات بیانگر این است که قرار گرفتن در معرض نوآوری در دوران کودکی تفاوت زیادی در روند شکوفایی استعداد آن‌ها دارد. کودکانی که در یک منطقه یا بهتر است بگوییم خانواده‌ای با مخترعان زیادی بزرگ‌شده‌اند، احتمالاً مسیر آن‌ها را دنبال می‌کنند و خودشان مبتکر می‌شوند. بچه‌ها به‌دنبال الگو می‌گردند و وقتی در معرض علم و نوآوری قرار می‌گیرند، برخی از آن‌ها مسیر الگو را دنبال می‌کنند.

در زندگی دانش‌آموزان محروم همیشه گرفتاری و غم وجود دارد. معمولاً خانواده‌های آن‌ها توان حمایت از آن‌ها را نداشته چه‌بسا خودشان نیز در زمینه کشف استعداد و ادامه تحصیل بی‌بهره بوده‌اند. این دانش‌آموزان الگویی در زندگی خود ندارند و حتی از داشتن استعدادهای خود بی‌خبرند. با استعدادیابی و سرمایه گزاری بر روی استعداد آن‌ها علاوه بر نجات شخص نیازمند و خانواده‌اش، بلکه به آینده کشور و جهان کمک می‌کنیم. آینده این کشور و جهان را دانش‌آموزان می‌سازند و این امر بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

بیشتر بدانید : حوزه فعالیت موسسات خیریه

استعدادیابی دانش‌آموزان نیازمند چگونه انجام می‌شود

مؤسسات خیریه معمولاً با داشتن اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت شروع به کار می‌کنند. موسسه خیریه دارالاکرام که هدفش برداشتن باری از روی دوش دانش‌آموزان است، با داشتن برنامه‌های استعدادیابی نوع استعداد آن‌ها را تشخیص می‌دهند و با کمک خیرین آن‌ها را در مسیر درست آموزش می‌دهند. این مسیر برای شکوفایی استعداد آن‌ها و انواع خدمات از جمله مشاوره و حمایت همه‌جانبه نیازمند کمک‌های نقدی و غیر نقدی است.

برنامه‌های استعدادیابی با حضور مربیان در انواع زمینه‌ها اجرا می‌شود. این مربیان با انجام تست‌هایی جهت استعداد دانش‌آموزان را کشف می‌کنند. سپس در راستای پرورش آن استعدادها انواع آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف در اختیار آنان قرار می‌گیرد. بسیاری از این کودکان و نوجوانان در آینده تبدیل به بهترین مخترعان، دانشمندان، پزشکان، هنرمندان، اقتصاددانان و غیره می‌شوند که زندگی خود و نسل بعدشان را نجات می‌دهند.

زدودن فقر از طریق سرمایه‌گذاری روی دانش‌آموزان نیازمند

زدودن فقر از طریق سرمایه گذاری روی دانش آموزان نیازمند

جهان به ایده‌ها و نوآوری نیاز دارد تا در برابر مشکلات زیادی که با آن روبرو هستیم، پیشرفت کند. افراد خلاق و بااستعدادی که می‌توانند در این کار مهم سهیم باشند، همه‌جا هستند، اما فرصت رشد فقط به تعداد کمی از کودکان مرفه محدود می‌شود. در نتیجه این امر، کل جمعیت جهان، خلاقیت و نوآوری‌هایی را که می‌تواند جهان ما را غنی کند و به ما در حرکت به جلو کمک کند، از دست می‌دهیم.

امروزه فهرست موضوعاتی که برای نوآوری در جهان نیاز داریم بسیار طولانی است. انرژی پاک و ارزان، محصولات بهتر، مداخلاتی برای کمک به مقابله با بیماری‌هایی که زندگی ما را کوتاه و مختل می‌کنند و غیره. علاوه بر این، برای پیشرفت در برابر مشکلات بزرگ جهانی که با آن روبرو هستیم، تقاضا برای نوآوری زیاد است، اما عرضه آن محدود است. با سرمایه گزاری روی تشخیص استعدادهای این کودکان و نوجوانان، علاوه بر خدمت به آن‌ها و خانواده‌هایشان، در راستای پیشرفت جهانی قدم خواهیم برداشت.

برگزاری انواع کلاس‌های هنری برای نیازمندان

پس از بررسی نوع استعدادهای کودکان مؤسسات خیریه انواع کلاس‌های هنری مانند داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، موسیقی، نقاشی، خوش‌نویسی، منبت و غیره را برگزار می‌کنند. این کلاس‌ها به افزایش مهارت و پرورش هوش و خلاقیت آن‌ها بسیار کمک می‌کند. همچنین جنبه‌های روانی بسیاری روی خود دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها خواهد داشت.

این مهارت‌ها به توانایی برقراری ارتباط و حضور در جامعه نیز کمک می‌کند. معمولاً افراد بی‌بضاعت آمادگی ورود به جامعه را ندارند و از پیشرفت جا می‌مانند. جامعه پویای امروز، جایی را برای افراد ناآگاه در نظر نگرفته است. نقش خیرین در پر کردن این خلأها بسیار مهم است؛ زیرا آن‌ها با حمایت‌های خود این افراد را برای حضور در جامعه آماده می‌کنند تا آن‌ها هم بتوانند از مزایای بودن در اجتماع استفاده کنند.

اهداف برنامه‌های استعدادیابی موسسات خیریه

اهداف برنامه های استعدادیابی موسسات خیریه

کودکان در سبک‌های مختلف استعدادیابی مانند مهارت‌های علمی، اجتماعی، ورزشی، هنری شرکت داده می‌شوند. اهداف و برنامه‌های زیر برای برنامه‌های پرورش استعداد کودکان مؤثر است:

جهت‌گیری دانش‌آموز به سمت موفقیت

حضور دانش‌آموز در گروه‌های مختلف آموزشی و پرورش استعدادهای اجتماعی

راهنمایی شدن توسط مربیان متخصص یا دیگر دانش‌آموزان بااستعداد و باتجربه‌تر

استفاده از منابع محلی مانند کتابخانه‌ها و مراکز پرورشی برای پیشرفت آینده آن محل جغرافیایی

آینده‌نگری در زندگی دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها به جهت رهایی از فقر

استعدادیابی و کمک به کارآفرینی

بخوانید درباره : مسئولیت اجتماعی (خیریه)

در آینده کودکانی که استعدادهای آنان کشف می‌شود و پرورش داده می‌شود، می‌توان دید که به‌راحتی می‌توانند وارد بازار کار شده و از آن استعدادها و مهارت‌ها کسب درآمد کنند. همه دانش آموزان آینده این مملکت و سازنده آن هستند. نباید نقش پتانسیل‌هایی مانند افراد بی‌بضاعت در آینده نادیده گرفته شود. آن‌ها با استعدادهای خود می‌توانند کارآفرینی کنند. نمونه‌های بسیاری از افراد فقیر در دنیا را می‌توانیم ببینیم که امروزه تبدیل به بزرگ‌ترین کارآفرینان دنیا شده‌اند و زندگی بسیاری از مردمان را از فقط نجات داده‌اند.

تنوع مهارت‌ها می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را در جامعه حل بکند. برنامه‌های استعدادیابی مؤسسات خیریه ضمن افزایش بهره‌وری دانش آموزان در آینده، رونق اقتصادی را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی دارالاکرام

در این مقاله با بررسی شرایط استعدادیابی دانش‌آموزان و نقش آن در آینده کودکان، خانواده، کشور و حتی جهان به نقش پررنگ حامیان در این مسیر پی بردیم. سپاس که ما را تا انتهای این مقاله دنبال کردید. اگر شما هم توان مالی مناسبی دارید، می‌توانید نقش حامی تحصیلی کودکان را بپذیرید. این کار باارزش آینده یک کودک محروم را متحول کرده و به زندگی او و خانواده‌اش امید می‌بخشید. همچنین اگر کسی را می‌شناسید که توانایی ایفای نقش حامی را برای این دانش‌آموزان دارد می‌توانید او را به دارالاکرام معرفی کنید. بی‌صبرانه منتظر نظرات و پیشنهادهای شما عزیزان هستیم. کارشناسان ما در اسرع وقت، پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.


شعبه ی قم :

برگزاری کارگاه های قرآن و نقاشی

به گزارش روابط عمومی شعبه قم، باتوجه به نیازسنجی های انجام شده و علاقه برخی از دانش آموزان به شرکت درکلاس های آموزشی غیر درسی، واحد فرهنگی شعبه قم پس از رایزنی ها و هماهنگی های لازم توانسته است تاکنون 5 کارگاه آموزشی قرآن و نقاشی با شیوه ای کاملا ساده و جذاب برای دانش آموزان بورسیه برگزار نماید.


شعبه ی شوش :

کلاس آموزش نقاشی.طراحی و خطاطی

 

کلاس های آموزش طراحی.خطاطی و نقاشی در آموزشگاه آقای حسینی برای ۱۲ نفر از دانش آموزان موسسه دارالاکرام برگزار شد.این کلاسهای هنری در یک جو آرام و دوستانه و با آموزش هنرمندانه آقای حسینی حدود یک ساعت ادامه دارد.این کلاسها به صورت آزاد برای هر هنرجو ۲۰۰هزار تومان هزینه دارد ولی با ارتباطی که آقای حسینی با فضای دارالاکرام دارند و همکاری که قبلاً با ما داشتند برای دانش آموزان ما رایگان انجام میشود.🙏🌹🙏


برگزاری کلاس نقاشی برای دانش آموزان دارالاکرام

 

برگزاری دوره آموزش نقاشی برای دانش آموزان موسسه دارالاکرام شعبه شوش :این کار می تواند به کودکتان در ابراز احساسات و عواطفش کمک کند. با استفاده از رنگ های مختلف، آنها می توانند درونی ترین احساسات خود را بدون استفاده از کلام، بیان کنند. نقاشی می تواند برای کودکان گزینه ای آموزشی محسوب شود که در عین حال سرگرم کننده و مهیج است. نقاشی موجب تقویتِ ارتباط دستی- چشمی کودکان می شود که در این سنین، مهارت مهمی محسوب می شود.