ردکردن این

توزیع بسته معیشتی

شعبه شوش :

خدمات معیشتی

خداوند را شاکریم که به ما نعمت قدردانی و تقدیر از عزیزانی را داد که همواره با عزمی راسخ در تهیه بسته های معیشتی تلاش می کنند. درود خداوند بر شما که محبت و اخلاص را با تلاش بی نظیر خود به تصویر می کشید.خوشبختانه توانستیم ۵۰ بسته معیشتی را به دانش آموزان اهدا کنیم.


اهدای بسته معیشتی به دانش آموزان دارالاکرام

پیامبر اکرم (ص) درباره تاثیر زیاد اطعام کردن بر افزایش رزق می فرمایند
«الرِّزْقُ أَسْرَعُ إِلَى مَنْ یُطْعِمُ الطَّعَامَ مِنَ السِّکِّینِ فِی السَّنَامِ»

روزی کسی که اطعام می‌کند سریع‌تر از فرو رفتن کارد در کوهان شتر به سویش می‌آید.
یاوران همیشگی دارالاکرام شعبه شوش بار دیگر شادی را در دل خانواده های نیازمند کاشتند و با حمایت کردن مددجویان، بسته های ارزاق شامل برنج،مرغ،قند،روغن،ماکارونی،رب گوجه،سویا و بیسکویت را مهیا و با حفظ کرامت انسانی به آنها هدیه کردند.🌹


اهدای لباس,کفش و بسته معیشتی به دانش آموزان موسسه دارالاکرام شعبه شوش


شعبه آذرشهر :

خدمات معیشتی برای دانش آموزان دارالاکرام شعبه آذرشهر

بر اساس منشور مؤسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست مؤثر، برای رشد و بالندگی از خدمات ۷ گانه (آموزشی، فرهنگی، سلامت، معیشتی و . . .) بهره مند میگردند که یکی از این خدمات هفت گانه، اهداء خدمات معیشتی بسته به نیاز خانواده می باشد. در همین راستا با تلاش و پیگیری های دارالاکرام آذرشهر و به همت بانیان نیک اندیش و مهربان، تعداد ۳۸ بسته گوشت گوسفندی (به ارزش ریالی ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان) به دانش آموزان تحت پوشش اهداء گردید. و.پ/ روابط عمومی دارالاکرام شعبه آذرشهر


شعبه نجف آباد :

توزیع بسته معیشتی

به لطف خداوند ‌و همت

بانی وتعدادی از حامیان

موسسه خیریه دارالاکرام شعبه نجف آباد

وبیت حضرت آیت الله منتظری

به مناسبت شهادت سالار شهیدان امام حسین در روز عاشورا

تعداد ۶۰بسته معیشتی شامل:

روغن.رب.گوشت.

ماکارونی.برنج.عدس نخود.لوبیا.لپه.پنیر.خرما.

به ارزش ۳۲ میلیون تومان

به ۶۰ نفر از دانش آموزان اهدا شد.

مهرتان پایدار عمرتان جاودان


شعبه خمین :

توزیع بسته معیشتی

۱۵۱ بسته گوشت
۱۰۲ عدد سبد کالا
۶۱ پرس غذای گرم
جهت خانواده های دانش آموزان دارالاکرام شعبه خمین  تا اخر اردیبهشت توسط بانیان و حامیان گرامی توزیع شد💐💐


شعبه مشهد :

توزیع بسته های معیشتی در ماه مبارک رمضان

شکرِ آن را که دگر باز رسیدی به بهار
بیخ نیکی بنشان و ره تحقیق بجوی

به شکرانه‌ی بهار قرآن، ماه رحمت و برکت الهی؛ در راستای خدمات شش گانه موسسه خیریه فرهنگی دارالاکرام (خدمات مددکاری، آموزشی، درمانی…….) هدایای ضیافت رمضان کریم به همت بانیان و حامیان نیک‌اندیش و صاحبدل شعبه مشهد تهیه و به خانواده‌های تحت پوشش، تقدیم شد.

خداوند را سپاس گفته و توفیقِ ادامه‌ی این مسیر پر خیر و برکت را برای همگی آرزومندیم.
چرا که ،طریقت به جز خدمت خلق نیست…

اقلام اهدایی به شرح ذیل بوده است:
برنج، روغن مایع، حبوبات (نخود، لوبیا و عدس)، مرغ تازه و پنیر

انعکاس این خبر در خبرگزاری ها:
http://pana.ir/news/1179825

 


اهدا ۵۰ بسته معیشتی

حریم عشق را درگه بسی بالاتر از عقل است
کسی ان آستان بوسد که جان در آستین دارد…

اهدای پنجاه بسته کامل عیدانه به فرزندان بورسیه دارالاکرام به مناسبت نوروز؛
با سپاس از بزرگواری و لطف مدیریت محترم خیریه عصمتیه 💕💕


مصاحبه :

نیازهای معیشتی دانش آموزان را برطرف کرده ایم

گفت و گوی خبرگزاری اکوناپرس با بتول مهریزی مدیر شعبه ورامین موسسه خیریه دارالاکرام

موسسات خیریه از جمله مشاغلی هستند که اغلب پشتوانه مردمی دارند و برای رسیدگی به مشکلات افراد جامعه فعالیت می کنند. به عبارتی دیگر، این موسسات، از جمله بنیادهایی هستند که به صورت خصوصی یا دولتی به مردم کمک می کنند. این موسسات اغلب در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند. کارهای خیرخواهانه و آموزش، نمونه هایی از فعالیت های این موسسات هستند. همچنین یک موسسه خیریه ممکن است به فعالیت های مذهبی، آموزشی و یا سایر فعالیت های مرتبط با منافع عمومی و بشر دوستانه بپردازد.

موسسه خیریه نوعی از فعالیت اجتماعی با هدف خاص می باشد که معمولا با همت چند نفر از علاقه مندان به کار خیر مردمی اداره می شود و این موسسات بصورت غیر انتفاعی و عام المنفعه در جهت رسیدگی به مشکلات مختلف فعالیت می نماید. یک موسسه خیریه ممکن است به فعالیت های مذهبی، آموزشی، درمانی، اشتغال و یا سایر فعالیت های مرتبط با منافع عمومی و بشر دوستانه بپردازد. به همین دلیل گفت و گویی با بتول مهریزی مدیر شعبه ورامین موسسه خیریه دارالاکرام داشته ایم که در ادامه می خوانید.

خانم مهریزی شعبه ورامین موسسه خیریه دارالاکرام از چه زمانی کار خود را آغاز کرد؟

قرارداد شعبه ورامین موسسه دارالاکرام از اردیبهشت ۹۹ توسط بانی آن بسته شد و مجموعه طی یک ماه تجهیز شد و سپس کار خود را از خرداد ماه  آغاز کرد. من از سال ۹۸ با شعبه تهران موسسه خیریه دارالاکرام همکاری داشته ام و دانش آموزان را معرفی و از سمت آموزش و پرورش جلسات و بازدید هایی نیز داشته ام.

 

تا به امروز چند دانش آموز به شعبه ورامین دارالاکرام معرفی و بورسیه شده اند؟

در حال حاضر ۶۱ دانش آموز در شعبه ورامین پذیرش شده اند، ۵۱ دانش آموز مورد تصویب موسسه قرار گرفته اند و ۴۱ دانش آموز هم بورسیه شده اند.

 

نحوه همکاری شما با مردم و مخاطبان هدف به چه صورت است؟

ما بیش از هرچیز با همکاران فرهنگی خود در ارتباط هستیم و تعدادی از آنها همیاران ما در موسسه هستند. خود من به دلیل اینکه با مدیران آموزش و پرورش در ارتباط هستم توضیحاتی درباره دارالاکرام به آنها ارائه کرده ایم و آنها هم همکاری های لازم را برای ما انجام داده اند. بیشترین کار ما با خیرین هست که درباره این موضوعات با آنها صحبت می کنیم و آنها هم همکاری های لازم را با ما دارند . در حال حاضر ما حدودا ۶۰ خانوار را پذیرش کرده ایم و به طور کل هر وسایلی که مورد نیاز بوده را مهیا و به دانش آموزان و خانواده ها اهدا کرده ایم. سعی کرده ایم با افرادی که با ما آشنا هستند از طریق فرمانداری، کمیته امداد و بهزیستی همکاری داشته باشیم.

 

خیرین چطور با شما و موسسه آشنا می شوند و شما برای جذب آنها چه می کنید؟

من پیش از این در موسسه خیریه دیگری تدریس می کردم و به دانش آموزان فاقد سرپرست موثر آموزش می دادم با یک سری از خیرین آشنا و در ارتباط بودم به جز این تعدادی از دوستان خودم که در خیریه با آنها همکاری داشته ام با ما همراه شده اند و جزو خیرین ما به حساب می آیند.

 

به طور کلی شما چه خدماتی به دانش آموزان و خانواده های آنها ارائه می کنید؟

ما چندین خانواده در موسسه داریم که با مشاور در ارتباط هستند و خدمات مشاوره ای و مددکاری دریافت می کنند. اگر خانواده ای نیاز به درمان داشته باشد تلاش می کنیم از طریق خیرین هزینه های درمان آنها را تامین کنیم. البته پولی به حساب موسسه دارالاکرام در ورامین ریخته نمی شود و بیشتر هزینه های خیریه صرف اقلام اهدایی می شود.

 

لطفا مقداری از شیوه فعالیت مددکاران بفرمایید و خدمات مددکاری تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟

حقیقتا مددکاران خیلی کم با ما فعالیت می کنند البته مددکاران ما با مددکاران بهزیستی در ارتباط هستند ، گزارشات مددکاران به صورت شفاهی است و خود ما در شعبه ورامین این گزارشات را به صورت نوشتاری درمی آوریم و در سامانه به مهربانی به حامیان دانش آموزان ارائه  می دهیم. اگر مددکاران همکاری لازم را با موسسه داشته باشند روند کاری ما بسیار تاثیرگذار تر خواهد بود.ما از گزارشات مددکاران مان وضعیت دانش آموز و کارهایی که باید برای آنها انجام شود را دریافت می کنیم. من همیشه سعی کرده ام نیازهای بچه ها را تا آنجایی که می توانم بر طرف کنم. این نیازها شامل خدمات پزشکی، آموزشی و … می شود.

 

با توجه به اینکه خود شما جزو مددکاران شعبه ورامین موسسه دارالاکرام هستید، بیشترین نیاز دانش آموزان و خانواده هایشان را در چه چیز می بینید؟

آرامش خانواده جزو موضوعات اساسی و مهم است و مشاوره ای که دانش آموزان نیاز دارند بسیار اهمیت دارد. موضوع دیگر فقر خانواده ها ست. اینجا خانواده هایی با استطاعت مالی کم بسیار زیاد هستند و اوضاع معیشتی آنها بسیار نامناسب است. ما ضمن بورسیه دانش‌آموزان در درجه اول سعی می کنیم به معیشت خانواده توجه کنیم و نیازهای آنها را برطرف کنیم و بعد از آن آموزش هایی که خانواده ها نیاز دارند از جمله مشاوره سعی می کنیم که به آنها رسیدگی کنیم.

 

متوسط بورسیه تحصیلی شما چقدر است؟

مبلغ پیش از این ۱۲۰ هزار تومان بود و الان ۱۴۵ هزار تومان است.

 

خیرین چطور با میزان بورسیه و حمایت دانش آموزان برخورد می کنند؟

خیرین ما حدودا اکثر دانش آموزان از لحاظ معیشتی حمایت و کمک می کنند. آنها به ما پولی نمی دهند بلکه مشکلات معیشتی دانش آموزان را برطرف می کنند. برای مثال آنها از ما سوال می کنند که شما چند دانش آموز دارید که نیاز دارند مشکلات معیشتی آنها برطرف شود؟ امکان دارد شماره برخی از این دانش آموزان را از ما بگیرند تا با واریز مبلغ مورد نظر آنها را حمایت کنند. می توانم بگویم همکاری خیرین با ما بسیار خوب است و حدودا کل بچه های ما توسط آنها حمایت شده اند.

 

شما هزینه ها را به طور کل چطور از یکدیگر تفکیک می کنید؟

همان طور که اشاره کردم هیچ پولی برای ما واریز نمی شود و تجهیز این شعبه هم بر عهده بانی شعبه بود است.

https://www.econapress.com/fa/tiny/news-62450