ردکردن این

پادکست رادیو هسته سخت

پادکست رادیو هسته سخت

پادکست مجموعه یا مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی دیجیتال است که برای دانلود یا گوش دادن از طریق اینترنت در دسترس قرار می‌گیرد. صداهای ضبط‌ شده افراد به‌عنوان یک قسمت پادکست شناخته می‌شوند. پادکست‌ها معمولاً توسط فرد یا افرادی که مکالمه را هدایت می‌کنند، داستان‌ها را به اشتراک می‌گذارند یا اخبار را گزارش می‌دهند، میزبانی می‌شوند. پادکست یک رسانه با دسترسی راحت برای شنوندگان و سازندگان است. افرادی که علاقه‌مند به ساخت پادکست خود هستند، چندین راه برای انتشار آثار خود دارند. برخلاف ایستگاه‌های رادیویی و شبکه‌های تلویزیونی سنتی که اغلب مشمول مقررات و تأییدیه‌ها هستند، پلتفرم‌هایی وجود دارد که در آن امکان انتشار پادکست‌ها وجود دارد.

 پادکست‌ها در برنامه‌هایی مانند Spotify، Stitcher، iTunes، Google Podcasts و Apple Podcasts (برنامه پادکست همراه با iOS) میزبانی می‌شوند. برای شنوندگان، یک پادکست مانند یک نمایش رادیویی اینترنتی و درخواستی عمل می‌کند. می‌توانید به قسمت‌های مختلف در یک برنامه پادکست گوش دهید. مشترکین پادکست هر بار که یک قسمت جدید در دسترس قرار می‌گیرد، مطلع می‌شوند. اکثر گوشی‌های هوشمند، ازجمله آیفون‌ها و تلفن‌های اندرویدی، مجهز به پخش‌کننده رسانه هستند که به شما امکان می‌دهد در پادکست‌ها مشترک شوید و قسمت‌های پادکست را پخش یا دانلود کنید. در ادامه می‌خواهیم پادکستی به نام رادیو هسته سخت را به شما معرفی کنیم.

هنرمند درون

با همکاری نزدیک مرکز مداد (مرکز دراماتورژی ایرانی دوبال) و موسسه خیریه دارالاکرام، کارگاه‌هایی به نام کارگاه‌های هنرمند درون تشکیل می‌شود. این کارگاه‌ها هر هفته برای مددجویان در جایی نزدیک به محل سکونت‌شان تشکیل می‌شود. همچنین برای همیاران و مددکاران نیز به‌صورت هفتگی در شعبه تهران نیز تشکیل می‌شود. این کارگاه‌ها از اردیبهشت سال 1398 شروع شد و فصل اول آن تا تیرماه 1398 ادامه داشت.

در این گزارش‌ها دانش و تجربه‌ای که حاصل تعامل مددجویان و والدینشان بود ثبت و انتقال پیدا کرد. خیریه‌هایی که مایل هستند حرکت مشابهی را انجام دهند می‌توانند از این رویکردهای تدوین ‌شده استفاده کنند. این کارگاه‌ها هنوز هم در حال برگزاری هستند و در آن رویکردهایی مانند روش‌های گروهی نوشتن، بازگشت به خویش، بازگشت به اصل و… استفاده می‌شوند. رادیو هسته سخت انعکاسی از صدای درون این کارگاه‌هاست.

هدف کارگاه‌های هنرمند درون و پادکست رادیو هسته سخت چیست؟

هدف اصلی برگزاری این کارگاه‌ها جوشیدن چشمه‌های وجود است. کودکان مستعد بسیار زیادی وجود دارند که در معرض تنش‌های بسیار بالای جامعه هستند. ما و این کودکان در این تنش‌ها غرقیم و اگر نگاهی به خود نیندازیم ممکن است ناپدید شویم و یا عزت‌نفس‌مان پایمال شود. در این میان کودکان مستضعف تحت تأثیر بیشتری هستند.

چگونه می‌توان کودکان را توانمند و مجهز بار آورد؟ هنر ناب می‌تواند به انسان‌ها کمک کند. هنر از درون هر آدمی می‌جوشد و چشمه‌ای زلال و پاک است، هنر زندگی کردن با کسب آگاهی بیشتر به‌دست می‌آید و در برابر سیلاب‌های خروشان زندگی تاب می‌آورد. با افزایش آگاهی است که انسان‌ها بر محیط اطرافشان مسلط می‌شوند. اگر هنر زندگی از درون کسی بجوشد هیچ‌گاه به‌سادگی خشک نخواهد شد، چه‌بسا او را در همه حال یاری خواهد کرد.

اگر قرار باشد روزی به یاری کودکان بی‌بضاعت بشتابیم، بهتر است از خودمان شروع کنیم. این چشمه که از وجود ما می‌جوشد می‌تواند دیگران هم آگاه کند. اگر اجازه بدهیم خورشید آگاهی بر دشت‌های حاصلخیز وجودمان بتابد و چشمه‌های وجودمان بخروشد، خاک وجودمان سرشار از رشد و باروری خواهد شد. هدف اصلی ما رشد و باروری انسان‌هاست، هم انسان‌های برخوردار و هم انسان‌های مستضعف، مخصوصاً کودکان مستعد.

رادیو هسته سخت؛ ارزشمند و ناب

هر اپیزود از این پادکست به موضوع خاصی می‌پردازد که از دل کارگاه‌های هنرمند درون، از خلال تجربیات تسهیلگران به‌دست می‌آید. درواقع این پادکست روایتی ازآنچه درون کارگاه رخ می‌دهد را به گوش شما می‌رساند. در این پادکست خویشتن حقیقی انسان‌ها روایت می‌شود، رسیدن به این خویشتن شکافتن آن هسته سخت است. هرکسی درون خود هنرمندی دارد که در یک هسته سخت زندانی شده است، این هنرمند باید آزاد شود.

پادکست‌های رادیو هسته سخت کار مشترکی از موسسه خیریه دارالاکرام، باشگاه اندیشه و مرکز مداد است. این پادکست اولین سه‌شنبه هرماه در سایت الفبای فردا منتشر می‌شود. هر پادکستی موضوع خاصی دارد و از همه پادگیرها قابل دریافت است. به‌یاد داشته باشید تسهیلگری همان مربی‌گری، معلمی و مشاوره دادن است و تسهیلگران در کارگاه‌های مختلف با مرور هر کارگاه به یک تعریف مشخص می‌رسند.

درون این کارگاه‌ها چه می‌گذرد؟

در هر جلسه‌ای از این کارگاه‌ها اتفاقات و تجربیات جدیدی رخ می‌دهد. مددجویان این تجربه‌ها را درک و از نزدیک احساس می‌کنند. تجربیات تماماً بستگی به رویدادی دارد که توسط طراح کارگاه پیش‌بینی ‌شده است. در طول 2 ساعت تلاش می‌شود که رویکرد جدیدی نسبت به جلسات قبل رخ دهد. تجربیات مطرح‌ شده در کارگاه می‌تواند تغییر، تجربه، دیدگاه جدید یا اصلاح باشد و دریچه‌ای را به‌سوی دنیایی جدید و تازه باز کند.

چه کسانی مخاطب رادیو هسته سخت هستند؟

این کارگاه علاوه‌بر مددجویان، برای مددکاران و همیاران نیز اجرا می‌شود. همه انسان‌ها در هر مرحله‌ای از زندگی نیازمند تغییر و اصلاح هستند. کودک درون هر انسانی نیازمند توجه و رسیدگی است و می‌توان گفت اصلاً مربوط به سن و سال نمی‌شود. درون انسان‌ها دائماً نیازمند پرورش و رسیدگی است، گره‌های زیاد درونی وجود دارند که نیازمند باز شدن هستند. همیاران، مددکاران و هیچ‌کسی از این قاعده مستثنی نیستند و همیشه نیاز به مراقبه و رسیدگی درونی دارند. شما می‌توانید در هر سن و سالی به این پادکست‌ها گوش فرا دهید و تجربیات و دیدگاه‌های متفاوت را بشنوید. می‌توانید با گوش فرادادن به این پادکست‌ها با مشکلات مددجویان آشنا شوید و مشکلات جامعه را آن‌طور که هست بشنوید و درک کنید.

در دل رادیو هسته سخت چه کارگاه‌هایی داریم؟

رمان‌نویس معروف آلمانی می‌گوید: هیچ‌کس نمی‌تواند خودش را پشت نوشته‌هایش پنهان کند. نوشتن مانند آینه است و در آن می‌توانیم نگاهی به خود بیندازیم، لایه‌های وجودمان را بررسی و سپس بازبینی کنیم.

آزادسازی نویسنده درون

درون کارگاهی با نام آزادسازی نویسنده درون یک مراقبه جمعی به‌وسیله نوشتن را تجربه می‌کنیم. در این کارگاه می‌آموزیم چگونه خودمان را دائماً بررسی کنیم و در راه اصلاح خود بکوشیم. گوش سپردن به این کارگاه‌ها خود یک مراقبه آرامش‌بخش و کسب تجربه گران‌بهاست.

هنرمند درون

در این کارگاه موضع مخاطب نسبت به مسئله اصلی کارگاه توسط یک سؤال تحریک‌آمیز و یک حرکت جمعی مشخص می‌شود. در این کارگاه روش‌هایی تئاتری به کار می‌رود تا آنچه فرد به زبان آورده در عمل مورد محک آزمایش و قضاوت دیگران قرار گیرد. اجراهای صحنه در این کارگاه مشارکت جمعی را برمی‌انگیزد و سبب می‌شود دیدگاه آن‌ها به چالش کشیده شود. تمام این صداها را می‌توانید در قسمت‌های مختلف رادیو هسته سخت بشنوید.

صحنه تئاتر طراحی ‌شده در کارگاه‌ها فرقی با صحنه زندگی واقعی ندارد، افراد با دنیای واقعی خود روی صحنه می‌آیند و خودشان را اثبات می‌کنند. در این صحنه‌ها گاهی دو دیدگاه متفاوت باهم روبه‌رو می‌شوند و گاهی تفکر جمع سمت‌وسویش را به دیدگاه دیگری می‌برد. تمام این دیدگاه‌ها را می‌توانید از طریق پادکست رادیو هسته سخت بشنوید.

راه و رسالت رادیو هسته سخت

کارگاه هنرمند درون چراغ رادیو هسته سخت را روشن کرد. جویندگان حقایق انسانی با روح و روان بی‌قرار خود می‌توانند مخاطب این پادکست‌ها باشند. از بین رفتن هویت و گم کردن خویش در ساختار پیچیده دنیای اجتماعی امروز برای انسان‌های بی‌پناه بسیار ساده است. کودکان بسیار بیشتر از دیگران مستعد آسیب‌های اجتماعی هستند. آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در کودکان سبب از بین رفتن استعدادهای درونی و شخصیت آن‌ها می‌شود. این گروه از انسان‌ها باید هنرمند درون خود را پیدا کنند و آن را به باروری برسانند که این کار را به‌تنهایی نمی‌توانند انجام دهند. این کارگاه بهترین مسیر را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

دارالاکرام حامی رادیو هسته سخت

مجموعه دارالاکرام، موسسه خیریه‌ای است که نزدیک به 2 دهه برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است. هدف این موسسه بسیار والاست، زیرا در تلاش است فقر را از جامعه پاک کند. این اتفاق بزرگ تنها با آموزش کودکان بی‌بضاعت میسر است. این کودکان توسط موسسه شناسایی می‌شوند و معمولاً کودکانی بااستعداد و مستعد هستند. با همکاری گروه‌های دیگر، این کودکان درون کارگاه‌ها قرار می‌گیرند و هنرمند درون خود را پیدا می‌کنند.

استعدادیابی یکی از روش‌های موسسه خیریه دارالاکرام برای کمک به آینده کودکان نیازمند است. چراکه این کودکان با پیدا کردن سرچشمه وجود خود می‌توانند راحت‌تر وارد اجتماع شوند و آینده خود را به‌دور از فقر رقم بزنند. البته تمام فعالیت‌های دارالاکرام با کمک‌های سخاوتمندانه خیرین گره‌خورده است. خیرین با کمک‌های خود در بسترهای موجود در دارالاکرام، شکوفایی برای کودکان را به ارمغان می‌آورند.

سخن پایانی دارالاکرام

در این مقاله کارگاه‌های هنرمند درون را بررسی کردیم. سپس با معرفی رادیو هسته سخت فهمیدیم که این پادکست صدای درون همین کارگاه‌هاست. هدف و روش این کارگاه‌ها را بررسی کردیم و گفتیم که گوش دادن به صدای درون کارگاه‌ها چه‌قدر برای‌مان مفید است. برای حمایت از ما و آشنایی با این کارگاه‌ها حتماً به قسمت‌های مختلف این پادکست گوش کنید.

اگر شما هم وضع مالی نسبتاً خوبی دارید می‌توانید به خانواده خیرین دارالاکرام بپیوندید و کودکان بی‌بضاعت را یاری کنید. آینده این کودکان بسیار چالش‌برانگیز و سخت است، بیایید با همیاری هم، آینده را برای این کودکان بسازیم. نظرات و پیشنهاد‌های خود را حتماً برای ما بنویسید، این نظرات ما را در راه سازندگی زندگی کودکان محروم کمک خواهد کرد. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو سوالات شما مهربانان خواهند بود. سپاس از این‌که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید.


انتشار اولین پادکست رادیو هسته سخت “ستم کِشی”

شعبه ی شوش :

انتشار اولین پادکست رادیو هسته سخت “ستم کِشی” وعده داده بودیم اولین پادکست رادیو هسته سخت را با همکاری مرکز مداد و باشگاه اندیشه تهیه و در اولین سه شنبه این ماه، یعنی هشتم اردیبهشت منتشر کنیم. رادیو هسته سخت روایتی است از آنچه در کارگاه های هنرمند درون رخ می دهد؛ شکافتن هسته سخت درون و آزاد شدن خود حقیقی که زندانی یا به دست فراموشی سپرده شده است، برای رسیدن به دنیایی سرشار از قدرت، بی نیازی و رضایتمندی. هر دانش آموز در این کارگاه دنیای منحصر به فرد و نابی را تجربه می کند که تنها مختص خود اوست. این کارگاه ها دو قانون مهم دارد: اول این که، هیچ شرکت کننده ای برای سکوت کردن یا صحبت کردن و مشارکت در بحث اجباری ندارد. و دوم این که، شرکت کننده ها در طول جلسه جای خود را با یکدیگر عوض می کنند تا زاویه دیدشان ثابت نماند و تغییر کند. همان طور که در این پادکست خواهید شنید، مربی در این کارگاه از شرکت کنندگان می خواهد یک مصداق از ظلم را به نمایش درآورند و یکی از دانش آموزان شرکت کننده مصداق ظلم را «نداشتن حق تحصیل» بیان می کند. برای شنیدن این پادکست و پادکست های بعدی به سایت الفبای فردا حتما سری بزنید: https://alefbayefarda.ir/رادیو-هسته-سخت/

 

الفبای فردا

https://alefbayefarda.ir/رادیو-هسته-سخت/


دومین پادکست رادیو هسته سخت پژواک درون

🔹رادیو هسته سخت روایتی است از آنچه در کارگاه های هنرمند درون رخ می دهد؛ یعنی شکافتن هسته سخت درون و آزاد شدن خود حقیقی که زندانی یا به دست فراموشی سپرده شده است، شکستنی برای رسیدن به دنیایی سرشار از قدرت، بی نیازی و رضایتمندی.

🔹هر دانش آموز در این کارگاه دنیای منحصر به فرد و نابی را تجربه می کند که تنها مختص خود اوست.

🔹 رادیو هسته سخت روایت کننده خویشتن حقیقی هر فرد است و رسیدن به این خویشتن مانند شکافتن هسته سخت درون است.

🔹آنچه در پادکست شماره دو خواهید شنید پاسخ به این پرسش چالش برانگیز است که “هنر چیست؟” دانش آموزان دارالاکرام به این پرسش مربی در ابتدا پاسخ های ساده ای داده اند که با پیش رفتن جلسه، پاسخ ها عمیق و عمیق تر می شود.

🔹در پایان پاسخ این سوال به این جا ختم می شود که : “هنر صرفا امری احساسی نیست و با خلاقیت، نگاه و اندیشه متفاوت به اطراف، شجاعت ابراز این نگاه تازه که در نهایت با نوعی دیوانگی مثبت همراه است، ارتباط مستقیم دارد. تا جایی که باید گفت اگر این آدم های ساختارشکن و متفاوت نبودند هیچ یک از پیشرفت های دنیای کنونی رخ نمی داد.”

🔹پادکست هسته سخت کاری است مشترک از موسسه دارالاکرام، باشگاه اندیشه و مرکز مداد.

برای شنیدن این سری پادکست ها به سایت الفبای فردا سری بزنید:

الفبای فردا

https://alefbayefarda.ir/رادیو-هسته-سخت/

شبکه های اجتماعی ما:

به مهربانی

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

اینستاگرام به مهربانی شیراز

https://instagram.com/bemehrbani.shirazz

انتشار سومین پادکست رادیو هسته سخت “تنهایی”

چراغی در دور دست
بسیار دور و کوچک
اما نه آنقدر دور که بتوان گفت نیست
هست
می‌خواهی خودت را به ندیدن بزنی
نمی‌توانی
نگاهت را نمی‌توانی از آن بگیری
هر بار که نگاهش می‌کنی
دلشوره‌ای در دلت می‌ریزد
جلوتر می‌روی تا بهتر ببینی اما
باز هم دوری و نمی‌رسی
ناامید می‌شوی و بازمی‌گردی
ولی راه دوری نمی‌توانی بروی
دوباره برمی‌گردی و نگاهش می‌کنی
او هنوز آنجاست
با ترس بسویش قدم برمی‌داری
اینبار تندتر
باز هم می‌ترسی و برمی‌گردی
هزار بار دیگر
می‌روی و نمی‌روی
این تویی و تو

🔹رادیو هسته سخت روایتی است از آنچه در کارگاه های هنرمند درون رخ می دهد؛ یعنی شکافتن هسته سخت درون و آزاد شدن خود حقیقی که زندانی یا به دست فراموشی سپرده شده است،

🔹 در پادکست شماره سه مفهوم تنهایی به چالش کشیده و از دانش آموزان خواسته شده که خود را در سلولی انفرادی تصور کنند و با تنهایی خود مواجه شوند.

🔹 این سوال سبب شده وجه گریز پذیر و دردناک تنهایی بروز پیدا کند و حقیقت تنهایی خویش را بپذیرند.

🔹پادکست هسته سخت کاری است مشترک از موسسه دارالاکرام، باشگاه اندیشه و مرکز مداد.

برای شنیدن این سری پادکست ها به سایت الفبای فردا سری بزنید:

https://alefbayefarda.ir/رادیو-هسته-سخت/
با ما در ارتباط باشید:
☎️۰۲۱٨٨٠٨٨٩٩٩ داخلی ١١٠

شبکه های اجتماعی ما:

✅https://t.me/bemehrbani
✅https://Bemehrbani.com
✅https://Instagram.com/bemehrbani


پنجمین پادکست رادیو هسته سخت: “ترس”

🔹رادیو هسته سخت روایتی است از آنچه در کارگاه های هنرمند درون رخ می دهد. رادیو هسته سخت روایت کننده خویشتن حقیقی هر فرد است و رسیدن به این خویشتن مانند شکافتن هسته سخت درون است.

🔹 بسیاری از ترس های ما نشات گرفته از وهم و خیالات ما هستند و حقیقی نیستند. اما ترس هایی که منجر می شوند ما از خطری خودمان را نجات دهیم یا برای موفقیتی تلاش کنیم همان ترس عاقلانه ای است که در زندگی به ما کمک می کند.

🔹در این کارگاه، مربی از دانش آموزان دارالاکرام می خواهد تا ترس را تعریف کرده و سپس از ترس های شان صحبت کنند. بعد از بحث و تبادل نظر این نتیجه حاصل می شود که نباید ترس های مان را انکار کنیم بلکه باید ترس های مان را بشناسیم، بپذیریم، با آن ها مواجه شویم، و از آن ها برای رسیدن به موفقیت عبور کنیم.

🔹پادکست هسته سخت کاری است مشترک از موسسه دارالاکرام، باشگاه اندیشه و مرکز مداد.

https://alefbayefarda.ir/پنجمین-پادکست-رادیو-هسته-سخت-ترس/

برای شنیدن سری پادکست های رادیو هسته سخت به سایت الفبای فردا سر بزنید:

https://alefbayefarda.ir/رادیو-هسته-سخت/

همراه ما باشید:
یک لینک

https://instagram.com/bemehrbani.shirazz

☎️تلفن تماس:
٠۰۷۱۳۷۲۶۹۰۱۱
روابط عمومی موسسه دارالاکرام


دهمین پادکست رادیو هسته سخت: “سکوت”چقدر بلدی بشنوی؟

🔹رادیو هسته سخت روایتی است از آنچه در کارگاه های هنرمند درون رخ می دهد و روایت کننده خویشتن حقیقی هر فرد است. رسیدن به این خویشتن مانند شکافتن هسته سخت درون است.

🔹کارگاه دهم به ساختار شکنی قالب های ذهنی و کلیشه ای می پردازد و با موضوع سکوت سعی دارد به اهمیت و نقش آن در روابط بین فردی تاکید کند.

🔹در این جلسه به این موضوع پرداخته می شود که حرف زدن تنها راه برای انتقال پیام نیست و سکوت می تواند آن قدر عمیق باشد که هزاران معنی در دل خود جای بدهد.

🔹پادکست هسته سخت کاری است مشترک از موسسه دارالاکرام، باشگاه اندیشه و مرکز مداد.

برای شنیدن این سری “پادکست ها” جذاب و شنیدنی به سایت الفبای فردا سری بزنید:

الفبای فردا

https://alefbayefarda.ir/رادیو-هسته-سخت/

👈 پادکست های رادیو هسته سخت در همه پادگیر ها در دسترس است.


تحلیلات پادکست های رادیو هسته سخت

شعبه ی مشهد :

تحلیل زیبای زهرا، دانش آموز شعبه مشهد درباره “ترس” موضوع پنجمین پادکست رادیو هسته سخت

پادکست های رادیو هسته سخت اولین سه شنبه هر ماه در سایت الفبای فردا منتشر می شوند. هر پادکست به موضوعی جالب و چالشی اختصاص دارد. در پنجمین پادکست رادیو هسته سخت به موضوع ” ترس” پرداخته شده است. در این پادکست، مربی تلاش می کند همراه با دانش آموزان حاضر در کارگاه، به تعریف و شناسایی ترس بپردازد. 

زهرا یکی از دانش آموزان موفق شعبه مشهد، پس از شنیدن این پادکست نظر خود را چنین بیان می کند:

“واژه ترس به معنی بیم، باک، واهمه و هراس است. ترس ها نشات گرفته از گذشته یا ذهن بشریت هستند و از زمان تولد تا مرگ، با انسان خو گرفته و لحظه به لحظه بزرگ می شوند. بسیاری از انسان ها خود را درگیر ترس می کنند و به همین خاطر تلخی های زیادی می بینند. عامل اصلی این تلخی ها خودشان هستند زیرا بسیاری از ترس ها بخصوص ترس های زاده ذهن بیهوده هستند و فقط باعث دل نگرانی و تلخ شدن زندگی به کام انسان ها می شوند.

اما همیشه همه ترس ها بیهوده و پوچ نیستند بلکه کاملا منطقی و با اساس اند. در واقع اگر این گونه ترس ها وجود نداشته باشند ممکن است انسان ها دست به هر کار غیرمنطقی بزنند.

ما انسان ها موجودات عجیب و غریبی هستیم چراکه انتظار داریم ترس های مان در یک لحظه ناپدید شود. ما بخوبی می دانیم که نمی توانیم ویولن را برداشته و بدون آموزش قبلی یک قطعه مشهور را بنوازیم. پس برای ترک هر عادت اشتباه از جمله ترس های بیهوده، باید اول بخواهیم و تلاش کنیم و بعد شرایط ترک آن عادت را فراهم کنیم و گام به گام و در مدت زمان طولانی پیشروی کنیم تا ترس های پوچ و بی اساس را از خودمان جدا کنیم و وجودمان را از هر گونه ترس پاک کنیم و یک منِ قوی بسازیم.”

پنجمین پادکست رادیو هسته سخت را در الفبای فردا بشنوید:

https://alefbayefarda.ir/پنجمین-پادکست-رادیو-هسته-سخت-ترس/


تحلیل زیبای شهربانو، دانش آموز شعبه مشهد درباره “ترس” موضوع پنجمین پادکست رادیو هسته سخت

پادکست های رادیو هسته سخت اولین سه شنبه هر ماه در سایت الفبای فردا منتشر می شوند.  هر پادکست به موضوع خاصی اختصاص دارد. در پنجمین پادکست رادیو هسته سخت به موضوع ” ترس” پرداخته شده است. در این پادکست، مربی تلاش می کند همراه با دانش آموزان حاضر در کارگاه، به تعریف و شناسایی ترس بپردازد.  

 شهربانو یکی از دانش آموزان موفق شعبه مشهد و علاقه مند به پادکست های رادیو هسته سخت، نظرش را درباره یکی دیگر از این پادکست ها چنین بیان می کند:

“به نظر من ترس حسی است که از بدو تولد تا مرگ با ماست و با ما رشد می کند و بزرگ می شود. اما ما می توانیم برای انجام ندادن کارهای خطرناک از ترس مان استفاده کنیم. ترس در همه ما هست و هیچ کس نمی تواند بگوید من از هیچ چیز ترسی ندارم.  

اما بعضی ترس ها را باید بپذیریم و خودمان را قانع کنیم که همیشگی هستند و زمینه روبه رو شدن با آن ها را برای خودمان فراهم کنیم و خودمان را در معرض آن خطر قرار دهیم. اتفاقا متوجه می شویم ترس چیزی بدی نیست و باید به خاطرش شاکر هم بود. 

ترس افراد مختلف متفاوت است و نباید ترس های مان را با دیگری مقایسه کنیم و بگوییم:”این که چیزی نیست”. زیرا هر کسی با دیگری فرق دارد و نمی شود ترس ها ار با هم مقایسه کرد.

وجود حسی به نام ترس در ما ضروری است چون ما را از خطرات آگاه و در برابرشان حفظ می کند. همیشه نباید در مقابل ترس ها عقب نشینی کرد بلکه باید در مقابل آن ها ایستاد و غلبه کرد تا شهامت خودمان را بالا ببریم پس ترس جنبه مثبت هم دارد. 

تعریف علمی از ترس که وجود دارد ثابت می کند که بعضی ترس ها مثل ترس از مار واقعی هستند. اما بعضی ترس ها را ما خودمان در تصورات مان به وجود می آوریم. مثل این که در آینده ممکن است وضعیت اقتصادی مان ضعیف شود.

این ترس ها را ما خودمان در ذهن مان پرورش می دهیم پس می توانیم با برنامه ریزی و تصمیمات درست و توکل به خدا، ترس های مان را کم کنیم. 

لینک این مطلب در سایت الفبای فردا:

https://alefbayefarda.ir/?p=2792

با همراهی یکدیگر همتی مضاعف کنیم تا دیگر در این سرزمین، هیچ کودک، نوجوان یا جوان با انگیزه و با استعدادی، به دلیل فقر از حق تحصیل محروم نشود.

موسسه خیریه دارالاکرام، حامی تحصیل دانش آموزان کم برخوردار در سراسر کشور

پنجمین پادکست رادیو هسته سخت را در الفبای فردا بشنوید:

https://alefbayefarda.ir/پنجمین-پادکست-رادیو-هسته-سخت-ترس/


“بزرگترین انسان ها دارای علم فراوان بوده اند”

اولین پادکست رادیو هسته سخت با موضوع ” ستم کِشی” روز هفتم اردیبهشت ماه در سایت الفبای فردا منتشر شد. در این پادکست، یکی از دانش آموزان شرکت کننده در کارگاه، ” نداشتن حق تحصیل” را مصداق آشکار ظلم می داند.

شهربانو از دانش آموزان با استعداد شعبه مشهد، پس از شنیدن این پادکست نظر خود را چنین بیان کرده است:

“این فکر و عقیده قدیمی که دختر به درد درس خواندن نمی خورد و باید درس خواندن را رها کند، به زندگی جوانان ما لطمه می زند و دختران از نظر روحی و روانی آسیب می بینند.

در این پادکست وقتی به پسر گفته شد ترک تحصیل کن مقاومت کرد و زیر بار زور نرفت اما دختر به ناچار باید ترک تحصیل را قبول کند چون جامعه این طور می خواهد.

نباید در برابر ظلم سکوت کرد. هر کسی تفکری دارد نباید با زورگویی امید را از کسی بگیریم.’

با همراهی یکدیگر همتی مضاعف کنیم تا دیگر در این سرزمین، هیچ کودک، نوجوان یا جوان با انگیزه و با استعدادی، به دلیل فقر از حق تحصیل محروم نشود.

متن کامل این خبر را در سایت دارالاکرام بخوانید:

https://darolekram.com/?p=14832

همراه ما باشید:

https://yek.link/bemehrbani.mashhad

شماره تماس شعبه مشهد:
☎️05132291075-6

 

روابط عمومی موسسه دارالاکرام، شعبه مشهد


پادکست های رادیو هسته سخت اولین سه شنبه هر ماه در سایت الفبای فردا منتشر می شوند.  هر پادکست به موضوع خاصی اختصاص دارد. در پنجمین پادکست رادیو هسته سخت به موضوع ” ترس” پرداخته شده است. در این پادکست، مربی تلاش می کند همراه با دانش آموزان حاضر در کارگاه، به تعریف و شناسایی ترس بپردازد.  

 شهربانو یکی از دانش آموزان موفق شعبه مشهد و علاقه مند به پادکست های رادیو هسته سخت، نظرش را درباره یکی دیگر از این پادکست ها چنین بیان می کند:

“به نظر من ترس حسی است که از بدو تولد تا مرگ با ماست و با ما رشد می کند و بزرگ می شود. اما ما می توانیم برای انجام ندادن کارهای خطرناک از ترس مان استفاده کنیم. ترس در همه ما هست و هیچ کس نمی تواند بگوید من از هیچ چیز ترسی ندارم.  

اما بعضی ترس ها را باید بپذیریم و خودمان را قانع کنیم که همیشگی هستند و زمینه روبه رو شدن با آن ها را برای خودمان فراهم کنیم و خودمان را در معرض آن خطر قرار دهیم. اتفاقا متوجه می شویم ترس چیزی بدی نیست و باید به خاطرش شاکر هم بود. 

ترس افراد مختلف متفاوت است و نباید ترس های مان را با دیگری مقایسه کنیم و بگوییم:”این که چیزی نیست”. زیرا هر کسی با دیگری فرق دارد و نمی شود ترس ها ار با هم مقایسه کرد.

وجود حسی به نام ترس در ما ضروری است چون ما را از خطرات آگاه و در برابرشان حفظ می کند. همیشه نباید در مقابل ترس ها عقب نشینی کرد بلکه باید در مقابل آن ها ایستاد و غلبه کرد تا شهامت خودمان را بالا ببریم پس ترس جنبه مثبت هم دارد. 

تعریف علمی از ترس که وجود دارد ثابت می کند که بعضی ترس ها مثل ترس از مار واقعی هستند. اما بعضی ترس ها را ما خودمان در تصورات مان به وجود می آوریم. مثل این که در آینده ممکن است وضعیت اقتصادی مان ضعیف شود.

این ترس ها را ما خودمان در ذهن مان پرورش می دهیم پس می توانیم با برنامه ریزی و تصمیمات درست و توکل به خدا، ترس های مان را کم کنیم. 

لینک این مطلب در سایت الفبای فردا:

https://alefbayefarda.ir/?p=2792

با همراهی یکدیگر همتی مضاعف کنیم تا دیگر در این سرزمین، هیچ کودک، نوجوان یا جوان با انگیزه و با استعدادی، به دلیل فقر از حق تحصیل محروم نشود.

موسسه خیریه دارالاکرام، حامی تحصیل دانش آموزان کم برخوردار در سراسر کشور

پنجمین پادکست رادیو هسته سخت را در الفبای فردا بشنوید:

https://alefbayefarda.ir/پنجمین-پادکست-رادیو-هسته-سخت-ترس/

همراه ما باشید:

https://yek.link/bemehrbani.mashhad

شماره تماس شعبه مشهد:

☎️05132291075-6 

روابط عمومی موسسه دارالاکرام_شعبه مشهد