ردکردن این

برگزاری جلسه مشاوره آموزشی و تحصیلی

مشاوره تحصیلی برای نیازمندان؛ نیاز حیاتی جامعه

برای این‌که هر دانش‌آموزی بتواند در تحصیل خود به موفقیت برسد، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرد که در نوع خود حائز اهمیت هستند. بسیاری از اوقات دانش‌آموزان نیاز به هدایت تحصیلی دارند تا بهترین انتخاب را برای آینده خود داشته باشند. در این بین، بسیاری از دانش‌آموزان نیازمند، به مشاوران تحصیلی دسترسی ندارند که این موضوع آینده آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به‌همین دلیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی برای نیازمندان به‌صورت جدی و حرفه‌ای در دستور کار موسسه خیریه دارالاکرام قرار گرفته است. در ادامه این مطلب از وبسایت دارالاکرام قصد داریم که جزئیات ارائه کمک‌های مختلف در زمینه مشاوره تحصیلی برای نیازمندان را دقیق بررسی کنیم؛ پس حتماً تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت مشاوره تحصیلی کودکان دانش‌آموز

اهمیت مشاوره تحصیلی کودکان دانش آموز

هنوز هم هستند خانواده‌های زیادی که اهمیت مشاوره تحصیلی را برای کودکان نمی‌دانند و آن را جدی نمی‌گیرند. حقیقت امر این است که هر دانش‌آموزی برای کسب موفقیت در فرآیند تحصیل خود به یک مشاور دلسوز و دانا نیاز دارد. معمولاً در طول تحصیل ممکن است که برای کودک مشکلات زیادی ایجاد شود که باید به بهترین شکل ممکن این چالش‌ها را برطرف کرد. وقتی که یک مشاور، قدم به قدم در کنار دانش‌آموز قرار می‌گیرد، تمام حمایت‌های روحی و روانی را برای او درنظر می‌گیرد. مشاوره تحصیلی Academic advice یک شیوه عالی و مطمئن برای شکوفایی استعداد کودکان است.

بخوانید درباره: حداقل هزینه های تحصیل برای هر مقطع در ایران

فراموش نکنید که هر کس دارای استعدادهای خاص خود است و از این نظر با هیچ کس دیگری قابل مقایسه نیست. در نتیجه یک مشاور باتجربه توانایی ذاتی و علایق هر دانش‌آموز را کشف کرده و سپس یک برنامه تحصیلی بی‌نظیر را برای او ایجاد می‌کند. متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان نیازمند از خدمات مشاوره تحصیلی محروم هستند که در نتیجه نمی‌توانند از فرصت‌های تحصیلی برخوردار شوند. ارائه خدمات مشاوره‌ای در این بخش از جامعه می‌تواند در رشد استعدادها در آینده بسیار موثر باشد.

جزئیات برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی برای نیازمندان

برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی نقش مهمی در آینده تحصیلی کودکان دارند و لازم است تا برای آ‌ن برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد. در این جلسات درباره موارد مختلفی صحبت می‌شود تا ذهن دانش‌آموز از هر نظر آماده پیشرفت و موفقیت در تحصیل شود. جلسات مشاوره و هدایت تحصیلی به‌طور ویژه برای دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی برگزار می‌شود تا بتوانند یک تصمیم مهم را برای آینده خود بگیرند. در بسیاری از موارد دانش‌آموزان نیازمند به‌دلیل دسترسی نداشتن به مشاوره مناسب، متاسفانه در رشته نامناسب ادامه تحصیل می‌دهند. در نتیجه بعد از ورود به رشته جدید با سرخوردگی زیادی روبرو می‌شوند.

در طول جلسات مشاوره تحصیلی مزایا و شرایط هر رشته تحصیلی به‌طور کامل بیان می‌شود تا فرد بتواند بر اساس آن بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرد. وقتی که تمامی رشته‌ها به‌خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرند، انتخاب یک رشته آینده‌دار برای فرد نیز آسان‌تر خواهد بود. خوشبختانه جلسات مشاوره و هدایت تحصیلی برای نیازمندان بسیار مفید بوده و بخش زیادی از مسائل آن‌ها را حل کرده است. با توجه به این‌که این کودکان از نظر خانوادگی در وضعیت ضعیفی قرار دارند، باید به سراغ رشته‌هایی بروند که در زمان کوتاه‌تری برای آن‌ها اشتغال پایدار ایجاد کند.

تاثیر جلسات مشاوره تحصیلی برای نیازمندان در فرآیند تحصیلی

جلسات مشاوره نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده دانش‌آموزان دارند و زندگی آن‌ها را متحول می‌کنند. انتخاب درست یا اشتباه در این مقطع می‌تواند پیامدهای زیادی را در آینده به‌دنبال داشته باشد. به‌همین علت امروزه شاهد آن هستیم که جلسات مشاوره تحصیلی توانسته بسیاری از دانش‌آموزان را به موفقیت‌های بزرگ برساند. ذکر این نکته ضروری است که ورود به رشته اشتباه می‌تواند آینده طلایی یک فرد را از بین ببرد. متاسفانه تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان بیکار در جامعه به‌خوبی نشان‌دهنده خطا در فرآیند انتخاب رشته هستند. برای این‌که بتوان یک رشته خوب را انتخاب کرد، حتماً باید در ابتدا شرایط شغلی آن را به‌طور ویژه بررسی کرد.

بخوانید درباره: نحوه پرداخت بورسیه به دانش آموزان چگونه است

از آ‌ن‌جایی که مشاوران عزیز در این مورد تجربه زیادی دارند، بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌دهند. خوشبختانه بسیاری از این دانش‌آموزان از طریق شرکت در این جلسات به رشته‌های مناسب ورود کرده و به شرایط شغلی مناسب دست پیدا می‌کنند. موسسه خیریه دارالاکرام یکی از موسساتی است که هر ساله این جلسات سرنوشت‌ساز را با جدیت تمام برای دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌کند. این برنامه حمایتی سال‌های زیادی ادامه پیدا کرده است و در این بین، دستاوردهای مثبت فراوانی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها به‌وجود آمده است.

تعداد جلسات برگزار شده دانش آموزان با اساتید موسسه دارلاکرام در سال های اخیر

تعداد جلسات برگزار شده دانش آموزان با اساتید موسسه دارلاکرام

در موسسه خیریه دارالاکرام تعداد زیادی از اساتید مشاوره تحصیلی در حال انجام امور خیرخواهانه هستند. امروزه نیاز به هدایت تحصیلی موثر بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. تعداد جلسات زیادی پیرامون انتخاب رشته توسط موسسه برگزار شده است و نتایج بی‌نظیری به‌همراه داشته است. رویکرد اصلی موسسه دارالاکرام در مشاوره تحصیلی، هدایت دانش‌آموزان نیازمند به‌سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای است. در سال‌های اخیر رشته‌های مهارت‌محور بیشترین میزان شغل‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در نتیجه تحصیل در رشته‌های فنی می‌تواند زمینه اشتغال موثر و پایدار را برای دانش‌آموز ایجاد کند. البته مشاور تحصیلی برای برخی از دانش‌آموزان مستعد و توانمند، رشته‌های بهتر را پیشنهاد می‌دهد.

بخوانید درباره: بورسیه دانش آموزی در خیریه ها به چه معناست

رشته‌های مربوط به علوم تجربی، ریاضی و انسانی نیز برای برخی از افراد پیشنهاد می‌شوند. در طول سال تحصیلی جاری، تعداد ۳۷۶ دانش‌آموز موسسه دارالاکرام که در پایه نهم قرار دارند، جلسات مشاوره تحصیلی برای آن‌ها برگزار شد. از این تعداد، ۱۲۲ نفر به رشته‌های فنی ‌و حرفه‌ای علاقه نشان دادند و برای ادامه تحصیل خود این راه را انتخاب کردند. باقی دانش‌آموزان نیز با توجه به استعدادهایی که دارند در رشته مناسب خود تحصیل را ادامه می‌دهند. برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی یک موضوع دائمی است و هر ساله برای دانش‌آموزان پایه نهم انجام می‌شود.

مشاوره تحصیلی؛ امری سرنوشت‌ساز برای نیازمندان

درست است که مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته برای همه دانش‌آموزان مهم است؛ ولی برای نیازمندان در حکم شکست یا موفقیت برای آینده است. چنانچه یک دانش‌آموز با شرایط عادی در انتخاب رشته اشتباه کند،  به‌دلیل داشتن حمایت‌های خانواده، می‌تواند از هزاران راه دیگر برای موفقیت خود استفاده کند. اما اکثر دانش‌آموزان نیازمند فاقد سرپرست موثر هستند که به‌همین علت فرصتی برای اشتباه کردن ندارند.

وقتی که یک دانش‌‌آموز با شرایط سخت در انتخاب رشته اشتباه کند، احتمال دارد که در آینده فرصت شغلی مناسبی پیدا نکند و شرایط برای او سخت‌تر شود. در واقع بسیاری از این کودکان راهی جز تحصیل برای تغییر دادن آینده خود و خانواده‌شان ندارند. با توجه به حساسیت‌های زیادی که در این بخش وجود دارد، موسسه خیریه دارالاکرام همواره سعی می‌کند که خدمات مشاوره تحصیلی را برای این دانش‌آموزان با سرعت و کیفیت بالایی ارائه کند.

خوشبختانه این مجموعه در نقش حامی این کودکان ظاهر شده و آن‌ها را از مشکلات حین تحصیل می‌رهاند. هدایت تحصیلی در پایه نهم سبب می‌شود تا هر دانش‌آموز بتواند بر اساس شرایط شخصی خود بهترین تصمیم را برای آینده‌اش بگیرد. بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های تحصیلی برای هر دانش‌آموز به‌طور جداگانه انجام می‌شود تا آینده بی‌نظیری را برای خود خلق کند.

هزینه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

هزینه تحصیل دانش آموزان نیازمند در رشته های فنی و حرفه ای

همان‌طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، شرایط سخت برخی از دانش‌آموزان به‌‌گونه‌ای است که حتماً باید در رشته‌های فنی تحصیل کنند تا به شغل مناسب خود دست پیدا کنند. قبلاً اشاره کردیم که تعداد ۱۲۲ نفر از دانش‌آموزان سال جاری قصد دارند تحصیل خود را در رشته‌های فنی ادامه دهند. نکته مهم این است که رشته فنی و حرفه‌ای به برخی از تجهیزات و وسایل برای آموزش نیاز دارد و باید تهیه آن‌ها در اولویت قرار بگیرد.

بخوانید درباره: چرا خیریه‌ها در جامعه مهم هستند؟

برآوردها در این زمینه نشان‌دهنده آن است که حدود ۴۲۸ میلیون تومان اعتبار برای خرید این تجهیزات نیاز است. در سال‌های بعدی نیز با ورود دانش‌آموزان جدید به رشته فنی و حرفه‌ای، باید هزینه‌های لازم فراهم شود. موسسه خیریه دارالاکرام تمام همت خویش را به کار بسته است تا بودجه لازم را برای این کار فراهم کند.

با این حال برای این‌که در این زمینه کاستی صورت نگیرد، از تمامی خیرین عزیز دعوت می‌کنیم که کمک‌های خود در این زمینه را به‌دست موسسه برسانند. به‌طور قطع با انجام این کمک‌ها بسیاری از دانش‌آموزان نیازمند می‌توانند به یک زندگی باکیفیت در آینده دست پیدا کنند.

خدمات مشاوره برای نیازمندان در مقاطع تحصیلی مختلف

مشاوره تحصیلی فقط مربوط به پایه نهم و انتخاب رشته نیست بلکه کل روند تحصیل را شامل می‌شود. مشاوران و مددکاران موسسه همیشه در کنار دانش‌آموزان هستند و به‌شکل مستقیم وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کنند. چنانچه یکی از دانش‌آموزان با افت تحصیلی روبرو شود، بلافاصله شرایط او زیر نظر قرار گرفته می‌شود. خدمات مددکاری برای دانش‌آموزان سبب می‌شود تا از آسیب‌های خانوادگی نیز به‌خوبی در امان باشند.

حتی در صورت لزوم این خدمات برای سایر اعضای خانواده نیز ارائه می‌شود تا کودک بتواند در یک بستر مناسب به تحصیل خود ادامه دهد. مشاوره تحصیلی در مقاطع بالاتر همچون کنکور و دانشگاه هم ادامه دارد. به‌طور مثال انتخاب رشته برای دانشگاه نیز یک موضوع حیاتی است که مشاوران موسسه برای آن برنامه ویژه‌ای دارند. در این زمان مجدداً شرایط دانش‌آموز تحلیل می‌شود تا فرد بتواند یک رشته عالی و آینده‌دار را انتخاب کند.

قطعاً یک انتخاب درست و هوشمندانه می‌تواند آینده درخشانی را برای فرد در پی داشته باشد. خوشبختانه خدمات مشاوره‌ای موسسه خیریه دارالاکرام سبب شده است که ده‌ها دانش‌آموز تحصیل خود را به پایان رسانده و وارد بازار کار شوند. با توجه به تاثیرات مثبت خدمات مشاوره‌ای، اجرای آن توسط موسسه با قدرت هر چه تمام ادامه پیدا می‌کند.

بخوانید درباره: افرادی که میتوانند درخواست کمک کنند از موسسات خیریه

سخن پایانی دارالاکرام

مشاوره تحصیلی نقش بسیار حیاتی در آینده تحصیلی و شغلی افراد دارد که باید در این زمینه جدیت بیشتری به‌خرج داده شود. دانش‌آموزان نیازمند، نیاز ویژه‌ای به هدایت تحصیلی موثر دارند، زیرا این موضوع می‌تواند یک آینده درخشان را برای آن‌ها رقم بزند. خوشبختانه موسسه خیریه دارالاکرام جلسات مشاوره و هدایت تحصیلی را با همراهی استادان این زمینه برگزار کرده و به انتخاب رشته درست دانش‌آموزان نیازمند کمک می‌کند. مسلماً تحصیل این افراد مستلزم پرداخت هزینه‌های مختلف است که باید تامین اعتبار صورت بگیرد. به‌همین علت از تمامی عزیزان می‌خواهیم که کمک‌های خیرخواهانه خود در این زمینه را به‌دست موسسه برسانند. از این‌که تا پایان این مطلب در کنار ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

 


جلسات مشاوره آموزشی و تحصیلی برگزار شده در شعبه مشهد

1. برگزاری جلسه مشاوره آموزشی برای دانش آموزان کنکوری

پیرو برگزاری جلسات مشاوره در زمینه های مختلف، یک جلسه مشاوره آموزشی ـ انگیزشی برای دانش آموزان کنکوری به صورت حضوری (با تعداد محدود) برگزار شد.


2. برگزاری جلسات آموزشی برای دانش آموزان کنکوری مشهد

طبق روال هر سال، برنامه ریزی برای دانش آموزان کنکوری از ابتدای تابستان آغاز شد و با توجه به افزایش دانش آموزان کنکوری موسسه و به دلیل تنوع رشته ها جلسات مشاوره گروهی ترتیب داده شد.

به گزارش واحد آموزش شعبه مشهد، این جلسات توسط آقای شریعت پور (فوق لیسانس مشاوره) در 2 جلسه برگزار شد:
در جلسه اول نحوه صحیح مطالعه و ضرورت آغاز مطالعه در تابستان بیان شد و در جلسه دوم چگونگی برنامه ریزی درسی به صورت روزانه آموزش داده شد و مقرر شد هر یک از دانش آموزان برنامه ریزی خاص خود را در برگه هایی که به آنها تحویل داده شد، نوشته و هر ماه توسط آقای شریعت پور بررسی شود.
در این جلسه از دختر یکی از مددکاران موسسه دارالاکرام به عنوان فرد موفق دعوت شد تا تجربیات خود را در اختیار دانش آموزان دارالاکرام قرار دهد. وی در کنکور سال جاری با رتبه 163در رشته تجربی در دانشگاه سراسری پذیرفته شده است.


3. مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی برای کنکور سال 94 دانش آموزان

اولین جلسه مشاوره و برنامه ریزی درسی برای کنکور 94 در شعبه مشهد دارالاکرام برگزار شد. این کارگاه با هدف آمادگی دانش آموزان بورسیه برای کنکور 94 به صورت مستمر تا زمان کنکور ادامه خواهد داشت.

به گزارش واحد آموزش شعبه مشهد، این جلسه باحضور یکی از همیاران موسسه، جناب آقای شریعتی پور، کارشناس ارشد مشاوره برگزار شد که وی در ابتدا تاکید بر لزوم برنامه ریزی و زمانبندی ابتدایی برای مطالعه در ایام تابستان داشتند. ایشان برای آغاز برنامه ریزی کنکور، داشتن انگیزه، باور و پذیرش خود را از اصول اولیه دانستند و عنوان داشتند هیچ ناممکنی وجود ندارد و می توان با تلاش مداوم به نتیجه دلخواه رسید.

در پایان جلسه جداولی برای تابستان و چگونگی برنامه ریزی به دانش آموزان ارائه و مقرر شد در جلسه بعد این جداول بررسی و مشکلات احتمالی رفع گردد.شایان ذکر است این جلسات مشاوره برای دانش آموزان بورسیه کنکوری، ماهی یکبار برگزار خواهد شد و بررسی مشکلات موجود بر سر راه کنکوری ها و همچنین نحوه مطالعه صحیح و مفید ارائه خواهد شد.


4. جلسات مشاوره کنکور

بدلیل افزایش تعداد دانش آموزان کنکوری تحت پوشش دارالاکرام و ضرورت رسیدگی مستمر به وضعیت تحصیلی آنها، جلسات مشاوره آموزشی در موسسه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شعبه مشهد، جلسات مشاوره تحصیلی به صورت مستمر در فصل تابستان هر سه هفته یکبار و از ماه مهر به صورت ماهانه در موسسه برگزار می شود و تا امتحانات کنکور ادامه خواهد یافت که یکی از کارشناسان مشاوره جناب آقای شریعت پور مشاوره می دهند.

موضوعات مورد بحث در این جلسات عبارتست از: نحوه صحیح مطالعه، خلاصه نویسی، بررسی آزمون های آزمایشی، نحوه مطالعه در ایام امتحانات و هدف­گذاری برای آزمون ها یا ساعت مطالعه پیگیری و بررسی می شود.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان در رشته های مختلف ریاضی، تجربی، انسانی و سوم طراحی دوخت و حسابداری حضور دارند.


5. جلسات مشاوره فردی (بازی درمانی) برای دانش آموزان زیر 13 سال

یکی از فعالیت های عمده واحد فرهنگی دارالاکرام، برگزاری جلسات مشاوره فردی و بالینی برای دانش آموزان و خانواده های آنهاست که به کمک این جلسات میتوان ضمن کمک به وضعیت روحی این خانواده ها با جهت دهی آنها در مسیر صحیح از ضربه های بیشتر بر پیکره این خانواده ها کاست.

به گزارش روابط عمومی شعبه مشهد، نرگس یکی از دانش آموزان دارالاکرام شعبه مشهد که بخاطر فوت پدر و مشکلات اقتصادی بسیار گوشه نشین و افسرده است نمونه ای می باشد که واحد بهداشت و درمان به کمک این جلسات در خصوص رفع مشکل او اقدام نموده است.

لازم به ذکر است این جلسات هفته ای یکبار در محل موسسه با حضور روانشناس و نرگس برگزار می شود و تا کنون نتایج بسیار قابل توجهی به دست آمده است.


6. مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان جهت انتخاب رشته در مقطع دبیرستان

با توجه به اهمیت انتخاب رشته مناسب در سال اول دبیرستان، واحد آموزش شعبه مشهد بر آن شد تا جلسه ای تحت عنوان انتخاب رشته برای آشنایی دانش آموزان این مقطع برگزار نموده و با ارائه اطلاعات صحیح در این زمینه و انتخابی آگاهانه در آینده به مراحل پیشرفت برسند.

جناب آقای رزازان (کارشناس مشاوره و امور تربیتی)، یکی از همیاران آموزشی دارالاکرام که از مشاوران آموزش و پرورش بوده اند، با سعه صدر و به صورت کامل و تفصیلی در مورد یک انتخاب صحیح و حساب شده برای دانش آموزان توضیحاتی ارائه دادند و همچنین در ادامه صحبتهایشان تاکید داشتند که برای انتخاب یک رشته مناسب باید سه ملاک علاقه، استعداد و اشتغال در نظر گرفته شود.

آقای رزازان جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان، در مورد شاخه های تحصیلی نظری، فنی و حرفه ای، کار و دانش و هنر توضیحاتی ارائه نمودند تا در آینده به درستی راه ادامه تحصیل خود را براساس علاقه پیدا کنند و در پایان به سوالات دانش آموزان پاسخ دادند.


7. جلسه مشاوره تحصیلی در سطح دانش آموزان دبیرستانی

به گزارش كميته فرهنگي- آموزشي دارالاكرام شعبه مشهد، روز پنجشنبه، مورخ 92/04/06، جلسه مشاوره تحصیلی، جهت انتخاب رشته توسط دانش آموزان دبيرستانی در محل موسسه شعبه مشهد و با حضور خانم پور جواد (فوق ليسانس علوم تربيتي و مشاور امور تحصيلي) برگزار گرديد.

در این جلسه رشته هاي نظري، فني حرفه اي و كاردانش معرفی گردید تا دانش آموزان بتوانند با آگاهي بيشتري نسبت به آينده خود تصميم گيري كنند.

پس از انجام تست شخصيت( برونگرا – درونگرا) توسط خانم پورجواد، ایشان به ارائه توضیحات کامل درخصوص كارنامه هدايت تحصيلي پرداخته و پكيج آشنایی با رشته هاي نظري، فني حرفه اي و كاردانش را به حضار ارائه نمودند. در انتها نیز ایشان مطالبی را درباب نحوه انتخاب رشته هاي دانشگاهي حاصل از ادامه تحصیل در سه رشته فنی حرفه ای، نظری و کار و دانش عنوان کردند.


8. برگزاری کارگاه مشاوره تحصیلی ویژه دانش آموزان مشروط

به گزارش روابط عمومی شعبه مشهد، 21 فروردین ماه 1393، کارگاه مشاوره تحصیلی برای گروهی از دانش آموزان بورسیه مشروطی برگزار شد. در این نشست، سرکارخانم مختار بختیار (یکی از دبیران با تجربه ادبیات فارسی آموزش و پرورش) حضور داشتند و در مورد مسائل مختلف با دانش آموزان صحبت نمودند که به صورت اختصار، شامل موارد زیر می گردد.

  1. اهمیت ادامه تحصیل و تاثیر آن در آینده افراد
  2. آموزش شیوه های صحیح مطالعه موثر
  3. آموزش قرائت صحیح متون ادبی فارسی و دقت در نحوه مطالعه آنها
  4. اتمام حجت با دانش آموزان مشروطی
  5. توجه به بهداشت فردی و اشاره به روز جهانی بهداشت

در پایان برنامه نیز، ضمن پذیرایی از حاضرین، بسته های بهداشتی (خمیر دندان و مسواک) که توسط بانی و به مناسبت روز بهداشت جهانی تهیه شده بود، میان دانش آموزان توزیع شد.


9. برگزاری سلسله جلسات مشاوره گروهی با موضوع بلوغ برای دختران

روز پنجشنبه مورخ 92.7.4، در ادامه سلسله جلسات مشاوره، کارگاه مشاوره با موضوع بلوغ برای دختران بالای 12 سال برگزار شد. در این جلسه خانم فرقانی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، مباحث بلوغ جسمی، تغییرات خلقی این دوران، نحوه ارتباط با جنس مخالف و مسائل و مشکلات روز اجتماع را برای دختران حاضر با مضامین جدید و به طور گسترده مطرح نمودند. کارگاه با بحث و تبادل نظر پیرامون موارد طرح شده پایان یافت.


10. اولين جلسه کارگاه مشاوره گروه درمانی

به گزارش كميته مددكاري موسسه دارالاكرام – شعبه مشهد، اولين جلسه کارگاه مشاوره گروه درماني، در تاريخ 92/02/16، با موضوع پرخاشگري فرزندان در محل موسسه و با حضور مشاور و هميار موسسه سركار خانم پورجواد و تعدادي از مادران برگزار شد.

هدف از برگزاري اين کارگاه، ارائه مشاوره اخلاقي و راه كارهاي مقابله با ناهنجاري هاي اخلاقي بود، تا مادران بتوانند با استفاده از اين راهكارها، در کنترل رفتارهای خود و فرزندانشان موثر عمل نمایند.لازم به توضيح است اين کارگاه به طور مداوم و به مرور براي تمام مادران برگزار خواهد شد.


جلسه مشاوره تحصیلی حضوری برای انتخاب رشته 12 نفر از دانش‌آموزان نهم در شعبه مشهد برگزار شد. در این جلسه ضمن معرفی کامل شاخه‌های نظری، کاردانش و فنی و حرفه‌ای، به تبیین تفاوت اساسی بین رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای و ادامه تحصیل در این دو شاخه پرداخته شد و مواردی از قبیل رشته‌های شناور، رشته‌های بورسیه‌دار بررسی شدند.

در انتها درباره اصول اساسی انتخاب رشته تحصیلی مانند علاقه، استعداد و امکان اشتغال به تفصیل بحث شد و ابهامات و سوالات دانش‌آموزان پاسخ داده شد.

جلسه مشاوره حضوری برای دانش‌آموزان نهم با موضوع انتخاب رشته

همراه ما باشید:

https://yek.link/bemehrbani.mashhad

شماره تماس شعبه مشهد:
☎️05132291075-6

روابط عمومی موسسه دارالاکرام ـ شعبه مشهد


اهدای اقلام آموزشی به دانش آموز آذرشهر و برگزاری کلاس مشاوره کنکور در شعبه ی آذرشهر

اهدای اقلام آموزشی و کتاب های کمک آموزشی توسط بانی، به دانش آموز آذرشهر

در ادامه فعالیتهای دارالاکرام در آذرشهر اقلام آموزشی و از جمله  27 جلد کتب کمک آموزشی به ارزش700هزار تومان توسط بانیان عام به دانش آموزان بورسیه جهت یادگیری بیشتر ، اهدا  شد.

به گزارش روابط عمومی، دارالاکرام شعبه آذر شهر بعد از رایزنی با نهادهای فرهنگی و آموزشی این شهر و همچنین برگزاری جلسات با خیرین توانست برای دانش آموزان خود در مقاطع دبیرستان کتاب های کمک آموزشی جذب نماید و در صدد آن می باشد تا بتواند   این اقدامات را جهت تجهیز بیشتر افراد بورسیه خود، ادامه دهد .

همچنین با توجه به برنامه ریزی آموزشی و درسی برای کلیه مقاطع  تحصیلی تحت پوشش، اولین جلسه مشاوره کنکور برای  تعداد 10 دانش آموز کنکوری  با حضور همیاران آموزشی برگزار شد.


جلسه مشاوره کنکور در شعبه ی خمین

برگزاری جلسه مشاوره کنکور جهت دانش آموزان پایه دوازدهم و کنکوری دارالاکرام شعبه خمین، با تشکر از استاد محترم جناب آقای شایسته مدیر دبیرستان سمپاد(تیزهوشان)


انتخاب رشته کنکور شعبه ی خمین

برگزاری همایش مجازی انتخاب رشته از طرف گروه آموزشی abc123 academy توسط آقای مهندس محمد مقصودلو جهت دانش آموزان کنکوری موسسه دارالاکرام 🌹پیرو این همایش برای 4 نفر از دانش آموزان کنکوری موسسه دارالاکرام شعبه خمین توسط ایشان و گروه آموزشی فوق انتخاب رشته انجام شد، با آرزوی موفقیت برای همه دانش آموزان

برگزاری جلسه مشاوره و هدایت تحصیلی برای 11 نفر از دانش آموزان پایه نهم با رعایت نکات بهداشتی در محل دفتر موسسه با حضور آقای نوبخت معاون محترم فنی و حرفه ای شهرستان خمین به مدت 2.5 ساعت برگزار گردید جلسه بسیار مفیدی بود و با پیشنهاد آقای نوبخت قرار شد بازدیدی از کلاسهای فنی و حرفه ای داشته باشند.همچنین جلسه مشاوره قبل از کنکور برای دانش اموزان پایه 12 با حضور آقای شایسته برگزار شد.


کلاس مشاوره کنکور در شعبه شیراز

کلاس مشاوره کنکور ویژه دانش آموزان دارالاکرام جهرمی

مشاوران : جناب آقای اسلامی، سرکار خانم رمضانی

تاریخ :1400/09/11


جلسه مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور، داوطلبین عضو موسسه دارالاکرام شعبه قم

یک انتخاب رشته درست می تواند آینده شغلی داوطلبین را تضمین نماید.
متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند،می بایست از تمامی موارد مرتبط با انتخاب رشته مطلع شوند، تا به بهترین وجه ممکن و با کمترین اشتباه این فرایند را انجام دهند. ما با کمک مشاورین ومتخصصین همیار برآنیم تا بتوانیم در این راه به داوطلبین عضو موسسه دارالاکرام شعبه قم، کمک کنیم تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.
به امید موفقیت همه داوطلبین عزیز
روابط عمومی شعبه قم


برای دیدن جزئیات خبر به لینک های زیر مراجعه کنید:

خبرگزاری پانا:
http://pana.ir/news/1290395

http://pana.ir/photo/1290617
خبرگزاری فردو:
https://www.fordu.ir/fa/news/14513/
خبرگزاری نسیم قم:
https://nasimeqom.com/?p=48258
خبرگزاری خبر فارسی:
https://khabarfarsi.com/u/105393105


موسسه دارالاکرام که مسئولیت دانش آموزان مستعد تحصیل فاقدسرپرست موثر را برعهده دارد، هدایت دانش آموزان به مناسب ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آن ها و به تناسب امکانات و نیازهای کشور را تحت عنوان هدایت تحصیلی یاد می کنند.

این رویه چند سالی است که به منظور هدفمند نمودن انتخاب رشته درموسسه دارالاکرام شعبه قم اجرا می گردد و از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است و مورد حمایت جدی موسسه قرار می گیرد.
 به همین مناسبت اولین جلسات هدایت تحصیلی درسال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ برای ۵۸ دانش آموز دختر و پسر، کلاس نهم ازطرف موسسه دارالاکرام شعبه قم دردو روز به صورت جداگانه باهمکاری اداره کل آموزش و پرورش و سازمان فنی وحرفه ای در هنرستان کارودانش دخترانه فخری و هنرستان فنی وحرفه ای پسرانه شهید چمران به صورت جداگانه با حضور اساتید بزرگوار جناب حجت الاسلام قاسمی نیا معاون مدیرکل آموزش وپرورش و جناب آقای بهرامی و مدیران هنرستان ها جناب آقای محمودی و سرکارخانم مکاری برگزار گردید، در پایان هرجلسه بعد از پرسش و پاسخ، دانش آموزان و والدین از کارگاهای موجود بازدید به عمل آوردند که مورد استقبال بی نظیر خانواده ها قرارگرفت.


به لطف ایزد منان اولین جلسه مشاوره گروهی بعد از خلاصی نسبی از ویروس کرونا، با حضور 150نفر از مادران دانش آموزان بورسیه دارالاکرام شعبه استان قم، در سالن اجتماعات حرم حضرت معصومه (س) برگزار گردید.
با تفاهم جدیدی که با مدیریت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برقرارکردیم، اجازه برگزاری ماهیانه 2 جلسه به صورت رایگان را گرفته ایم.
امیدواریم بتوانیم با استفاده از مشاوران ورزیده و دلسوزی که در کنار ما هستند، جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی و جلوگیری از افت تحصیلی در امتحانات پیش رو قدم مثبتی برداریم.


با توجه به لزوم و اهمیت آموزش مهارت های زندگی و تحصیلی و تأثیر موثر آن بر روی رفتار و عملکرد دانش آموزان، موسسه دارالاکرام با شناسایی نیازها و مشکلات خانواده ها براساس اولویت، کارگاه های مشاوره به صورت فردی و گروهی برگزار می کند .

به گزارش روابط عمومی شعبه قم، پس از شناسایی مشکلات تعدادی از خانواده های تحت پوشش و  هماهنگی با 2 همیار موسسه در حوزه روانشناسی و مشاوره، واحد فرهنگی اقدام به برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی با موضوعات: تحصیلی، خانواده، تنش و استرس، فرزند پروری و… نموده است. برای بهبود این اقدامات با همکاری بهزیستی شهرستان قم برگ های مشاوره تهیه و برای استفاده از خدمات مشاوره در اختیار مددجویان و خانواده ها قرار داده شده است.

اولین جلسه از کارگاه مهارت تحصیلی با موضوع: شیوه صحیح درس خواندن روز پنج شنبه 6 آذر برای دانش آموزان بورسیه قم برگزار شد. این کارگاه ها برای آموزش مهارت های آموزشی و مشاوره های تحصیلی در حال برگزاری است و 2 جلسه در ماه و به صورت مستمر برگزار می شود.

تاکنون جلسات مشاوره مختلفی ویژه مادران و دانش آموزان به صورت گروهی برگزار شده است.


در این جلسه :

تست شخصیت شناسی mbti از بچه ها گرفته شد و نتیجه تست تحلیل و ارزیابی شد و تیپ شخصیتیه بچه ها شناسایی شد

سوالات رسالت فردی برای بچه فرستاده شد ،
🔰رسالت فردی یعنی چی؟

من برای چه چیزی آفریده شده ام؟قرار در زندگی در چه مسیری حرکت کنم؟به چه هدفهایی برسم؟با چه افرادی معاشرت داشته باشم؟چه شغل و کاری را دوست دارم و مایل به پیشرفت در آن شغل هستم؟


برگزاری جلسات روانشناسی(فردی،تحصیلی،خانوادگی)

برای دانش آموزان 👥

موسسه خیریه دارالاکرام شعبه نجف آباد🏢

در روزهای سه شنبه توسط:

🌸سرکار خانم اطهری

با مادر ارتباط باشید:

https://yek.link/bemehrbani.najafabad


از آن جایی که هدایت تحصیلی و انتخاب رشته، نقش بسیار مهمی در سرنوشت فرزندان ما دارد، مؤسسه به صورت پیوسته مشاوره های خوبی با همیاری مشاوران عزیز برای دانش آموزان پایه نهم ترتیب می دهد.

فضای این مشاوره ها به صورت مجازی یا حقیقی، تک نفره یا گرو ههای کوچک است که بچه ها بتوانند با روشن بینی و به دور از تعصبات خاص، برای ورود به متوسطه دوم رشته ای را که در آینده برایشان سودمند است، انتخاب کنند.

بدرود!

۱۴۰۰/۰۲/۱۹
مؤسسه خیریه دارالاکرام جهرم


بسمه تعالی
اولین جلسه مشاوره و هدایت تحصیلی امروز در محل موسسه دارالاکرام با حضور سرکار خانم گلوی و تعداد 25 دانش آموز دختر و پسر پایه نهم متوسطه برگزار شد
-انتخاب شغل مناسب با رشته های تحصیلی
-هدایت دانش آموزان به سمت تحصیلات عالی
-ترغیب دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای به منظور اشتغال و کارافرینی آنان در آینده
از اهداف این جلسه بود