ردکردن این

بازدید های انجام شده از شعب خیریه دارالاکرام

بازدید های انجام شده در شعبه مشهد :

بازدید آرمین تشکری، قهرمان ملی والیبال کشور از شعبه مشهد

به گزارش روابط عمومی شعبه مشهد، روز پنجشنبه 14 اسفندماه 1393، آرمین تشکری، عضو تیم ملی والیبال ایران و بهترین مدافع روی تور مسابقات انتخابی قهرمانی جهان سال 2014 از موسسه دارالاکرام شعبه مشهد بازدید نمودند و از نزدیک با فعالیت های موسسه آشنا شدند. در این نشست  دوستانه و صمیمی، موسسه دارالاکرام ضمن خوشامدگویی به ایشان، اهداف و فعالیت ها و گزارش عملکرد شعبه مشهد را ارائه نمودند. آرمین تشکری، والیبالیست ملی پوش ایرانی در حال حاضر یکی از سفیران و حامیان دارالاکرام به شمار می آیند.


بازدید بانی شعبه مشهد

به گزارش واحد روابط عمومی، جناب آقای غروی، بانی محترم شعبه مشهد روز دوشنبه 10 آذرماه از محل شعبه بازدید نمودند و از نزدیک در جریان روند تغییر و تحولات موسسه قرار گرفتند. ایشان ضمن ابلاغ تبریکات ویژه به پرسنل و مدیریت و آرزوی سلامتی و پایداری برای تک تک اعضا، از خداوند منان، پیشنهادات و نظرات خود را برای بهبود وضعیت ساختمان شعبه و بهره وری مفید و موثرتر از فضاها مطرح نمودند.


بازديد باني موسسه فرهنگي دارالاكرام شعبه مشهد

به گزارش روابط عمومي دارالاكرام مشهد در روز 5 شنبه مورخ 92/3/30 باني تاسیس موسسه فرهنگي دارالاكرام شعبه مشهد،جناب آقاي غروي به همراه خانواده محترمشان، ضمن بازديد  از موسسه ، با روند فعاليت هاي يك ساله مشهد با توضيحات كميته روابط عمومي نيز قرار گرفتند .

ايشان ضمن تشكر از  زحمت هاي سركار خانم آگاه و پرسنل در خصوص ادامه اين مسير متذكر شدند كه اين راه را ادامه داده و مايوس نشويد و تا جايي كه براي ما امكان داشته باشد شما را نيز حمايت خواهيم كرد .همچنين بازديد ايشان مصادف با معاينه پزشكي ماهانه دانش آموزان دارالاكرام شد كه دچار احساسات عاطفي شدند  .


محمد تاجران، جهانگرد مشهدی از شعبه مشهد بازدید کرد

محمد تاجران یکی از فعالان محیط زیست و  مدیر انجمن We need trees (ما به درختان احتیاج داریم) می باشد. وی از سال 1385 تا کنون بالغ بر 40000 کیلومتر (معادل خط استوا) در 38 کشور دنیا را رکاب زده است. در این جلسه که با هدف آشنایی کودکان دارالاکرام با محیط زیست و لزوم حفاظت از آن برپا شده بود، آقای تاجران با فراغ بال پاسخگوی سوالات بورسیه شدگان در حوزه محیط زیست و بیان خاطرات سفرهایش بود.


بازدید فرماندار شهر مشهد از موسسه دارالاکرام

فرماندار مشهد در بازدید از موسسه فرهنگی دارالاکرام حضرت ابولفضل العباس (ع) مشهد، گفت: توانمندسازی افراد جامعه مهم ترین فعالیت این موسسه است. به گزارش روابط عمومی موسسه، در این بازدید که در روز یکشنبه مورخه 27 مهر انجام شد، سرپرست شعبه مشهد، در ابتدا به معرفی موسسه پرداخت و تعداد شعبه های در حال فعالیت دارالاکرام را 5 شعبه در شهرهای تهران، مشهد، قم و شیراز اعلام نمود. در ادامه گفت: یکی از مهمترین اهداف این موسسه اعطای بورسیه تحصیلی به دانش آموزان مستعد در مناطق محروم جامعه است که توسط حامیان هزینه تحصیلی آنها تامین می شود. معصومه آگاه با بیان این که تعداد دانش آموزان تحت پوشش در کل شعب دارالاکرام بیش از 800 نفر است که از این تعداد 240 دانش آموز شهر مشهد هستند که از خدمات شعبه دارالاکرام و از حمایت حامیان این شهرستان بهره مند شده اند. وی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی در این موسسه، ادامه داد: حامیان، بانیان و همراهان این موسسه به صورت داوطلبانه همکاری دارند. مدیر شعبه مشهد با بیان این که دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی توسط موسسه پشتیبانی تحصیلی می شوند تاکید کرد: در مناطق خواجه ربیع، طبرسی و پنج تن، از طریق شهروندان بومی محله (رابطان موسسه) دانش آموزان شناسایی و پس از بازدید از منازل در صورت واجد شرايط بودن تصويب می شوند و به عضویت خانواده بزرگ دارالاکرام در می آیند. در ادامه این بازدید، فرماندار مشهد گفت: معمولا موسسات خیریه دیگری که فعالیت دارند سعی می کنند هدف خود را تامین خرج روزانه زندگی مردم بی بضاعت تعیین کنند، اما هدف اصلی ما، توانمندسازی این قشر از مردم است و خوشبختانه این موسسه توانسته با در نظر گرفتن هدف اصلی خود یعنی علم و دانش که چراغ راه بشریت است به جامعه کمک کند. حسن موحدیان با اشاره به این که با کسب درجات علمی بیشتر دانش آموزان بی بضاعت در خانواده های پرآسیب، آنها می توانند وضعیت خانواده های خود را در آینده بهبود بخشند. بنابراین این موسسه به عنوان یک سازمان مردم نهاد در صورتی که حامیان بیشتری داشته باشد، می تواند به فرمانداری در ایجاد امنیت جامعه کمک کند. وی با ابراز خرسندی از فعالیت این موسسه ادامه داد: به صورت قانونی به علت بودجه های مشخص شده برای بهزیستی و کمیته امداد، دولت امکان حمایت از موسسات خیریه را در قالب رفع امور مالیاتی و … دارد؛ تاکید کرد: در واقع سازمان های مردم نهاد مانند موسسه فرهنگی دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) می توانند با همراهی حامیان، بانیان و همیاران به دولت در بهبود و پیشرفت جامعه کمک کنند. گفتنی است در پایان فرماندار مشهد از موسسه دارالاکرام و کلاس های آموزشی دانش آموزان بازدید کرد.


بازدید فرهاد ظریف، قهرمان ملی والبیال از دارالاکرام شعبه مشهد

به گزارش روابط عمومی شعبه مشهد، فرهاد ظریف یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال کشور، دعوت موسسه را پذیرفته و در تاریخ 93/11/12 از موسسه دارالاکرام شعبه مشهد بازدید کردند تا از نزدیک با فعالیت ها و نحوه عملکرد موسسه آشنا شوند. فرهاد ظریف، بازیکن محبوب تیم ملی والیبال، پس از نشست صمیمانه با اعضای موسسه اعلام کردند که به فعالیت در حوزه کودکان علاقه بساری دارند و از این فعالیت فرهنگی حمایت می کنند. فرهاد ظریف با عنوان سفیر موسسه، قول همکاری و همراهی با موسسه را در حوزه حمایت از تحصیل کودکان و نوجوانان دادند.


مدير عامل موسسه دارالاكرام طي سفري چند روزه در تاريخ 27/2/91  به شهر مشهد مقدس تشريف آوردند و از شعبه جديد التاسيس مشهد بازديد به عمل آورده و طي نشستي صميمانه با پرسنل آشنا شده  و در جهت ارتقاء سطح كيفي برنامه ها و اهداف موسسه نظرات و پيشنهادات پر بار خود را بيان فرمودند و در اختيار نيروهاي جوان و با انگيزه موسسه قرار دادند .در اين نشست جلسه نقد وبررسي صورت گرفت و هر كدام از پرسنل نظرات، پيشنهادات و مشكلات خود را بيان نمودند. يكي ديگر از اقدامات انجام شده توسط مدیرعامل در راستاي هدف گذاري هاي موسسه ، ايجاد محيطي امن و با آسايش براي دانش آموزان مستعد است انتظار مي رود كميته حقوقي تشكيل گردد تا در جهت حل مشكلات قانوني و حقوقي دانش آموزان و خانواده هاي آنان ايفاي نقش کند؛. به همين منظور طي صحبتهاي به عمل آمده با متخصصين صالح در اين زمينه كه از همياران دلسوز موسسه مي باشند تشکیل کمیته مذکور تصويب شد تا بتواند اقدامات موثري را در این جهت انجام دهد. در اين سفر مدیرعامل نشستي با برخي از نيكوكاران و خيرين مشهد داشتند  ،كه در طي آن به معرفي كار و اهداف موسسه دارالاكرام پرداخته و توانستند جلب همكاري و اعتماد بيشتر حضار در جلسه را جلب نمايند.
 اعضاء هیئت مدیره موسسه دارالاکرام و بانیان شعبه مشهد، مورخ 21/04/91، از این شعبه بازدید کردند. ضمن خیرمقدم به حاضرین و تقدیر و تشکر از فعالیتهای اجرا شده در شعبه توسط مدیرعامل، اعضاء به بحث و گفتگو درخصوص چالشهای موجود در فرایندها و روال کار در این شعبه پرداختند. در ادامه پس از ارائه توضیحات در بخشهای مختلف توسط اعضاء هیئت مدیره دارالاکرام، جلسه با بیان این موضوع از سوی بانی شعبه مشهد به پایان رسید: اعطای بورسیه تحصیلی امری پسندیده و شایسته می باشد، روشی که نه تنها به بهترین شکل ممکن کرامت انسانها را حفظ می نماید، بلکه شرایطی را نیز فراهم می آورد تا دانش آموزان با استعداد که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی از تحصیل دور شده، خانه نشین یا مشغول به کار شده اند، بتوانند به تحصیل بپردازند و برخی از آنان حتی به عنوان دانش آموزان نخبه و فرزانه به مدارج عالیه ای دست پیدا می کنند. در این مسیر خداوند یار و یاور ما خواهد بود، فقط باید تلاش کنیم و هر آنچه در توان داریم، برای رسیدن به هدف انجام دهیم.

دیدارمسئولین دارالاکرام با وزیرآموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مسئولین دارالاکرام : ” شما شرکای اصلی ما در اجرای طرح آبا هستید”

در دیدار جمعی از مسئولین دارالاکرام با دکتر حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش که صبح روز یکشنبه بیستم مهرماه صورت گرفت، وی ضمن تشکر و قدردانی از خدمات موسسه دارالاکرام و برخورداری از نگاهی عمیق به جامعه از این دیدار ابراز خرسندی نمود و دیدگاه دارالاکرام را در این زمینه الهام بخش توصیف کرد.

دکتر حاجی میرزایی روند تفکیک حامی از بانی و بورسیه تحصیلی دانش آموزان از هزینه ها را کار ارزشمندی خواند و اظهار داشت که دارالاکرام گروکشی نمی کند.

وی پس از آشنایی با قابلیت های سامانه آنلاین به مهربانی، اشتیاق خود را برای مراجعه و عضو شدن در آن نیز اعلام کرد. وی هم چنین تاکید دارالاکرام بر رشته های فنی و حرفه ای را نشان ماهیت کار خوب آن موسسه دانست.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از فعالیت ها و خدمات دارالاکرام که طی این سال ها گمنام و به دور از دغدغه های پیرامون به فعالیت پرداخته است، از این دیدار باری دیگر ابراز خرسندی نمود.
دکتر حاجی میرزایی هم چنین تصریح کرد که شما شرکای اصلی ما در طرح آبا هستید و به کمک شما هرچه بیشتر خواهیم توانست این طرح را پیش ببریم.
مشروح دیدار را می‌توانید از طریق لینک زیر دنبال کنید. (https://darolekram.com/wp-content/uploads/2020/10/329A7567-min-1-scaled.jpg)

https://darolekram.com/دیدار-مسئولین-دارالاکرام-با-وزیر-آموز/


بازدید جمعی از مسئولین استان فارس از موسسه دارالاکرام در شهر جهرم

بازدید جمعی از مسئولین استان فارس از موسسه دارالاکرام در شهر جهرم

آقای مهندس پژوهش جهرمی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و خانم معلم مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان فارس به همراه مهندس صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم، روز پنجشنبه 19 مهر 97 از محل موسسه دارالاکرام، بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی ، بازدید مسئولان استان و شهرستان جهرم به دعوت سرپرست و تعدادی از اعضای شورای راهبردی شعبه دارالاکرام و جهت معرفی فعالیت های موسسه در این شهر انجام شد. در بازدید ابتدا سرپرست شعبه گزارش کاملی از فعالیت های موسسه را به مهمانان ارائه نمودند.

در ادامه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان با تقدیر از خدمات ارزنده و خیرخواهانه دست اندرکاران خیریه دارالاکرام گفت: جهت پایدار بودن سمن ها آنها بایستی به سمت درآمد پایدار حرکت کنند و در راستای تحقق این مهم استانداری آمادگی دارد از طرح های اشتغال زایی سمن ها حمایت نماید. وی با بیان اینکه سمن ها از تسهیلات اشتغال زایی می توانند استفاده کنند افزود :  طی برنامه های پیش بینی شده آمادگی داریم طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی را در حوزه ی آسیب های اجتماعی به سمن ها واگذار کنیم.

همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم بیان داشتند: انجمن های های مردم نهاد بازوی توانمند دولت هستند که به واسطه آنها در جامعه می توان روحیه ایثار و همدلی را در زمینه های مختلف بین مردم، رونق داد.

در پایان آقای دکتر عباسی ریاست شورای راهبردی شعبه، خواسته های موسسه را به مسئولین استان ارائه نمود.

لازم به ذکر است موسسه دارالاکرام در سال1395 شعبه خود را در شهر جهرم راه اندازی نمود و تا کنون به بیش از 250 کودک مستعد در این شهر، خدمات آموزش و رفاهی ارائه داده است.

بازدید جمعی از مسئولین استان فارس از موسسه دارالاکرام در شهر جهرم


حضور مدیر محترم شعبه جیرفت در شیراز

دیدار دوستانه ی جناب آقای حاج نمکی ،مدیر محترم شعبه جیرفت ،امروز بیست و نهم آذر ماه در مکان شعبه شیراز(گل نرگس)

http://Bemehrbani.com

🍃🍀🍃🍀🍃🍀🍃

https://instagram.com/bemehrbani.shirazz


بازدیدهای انجام شده در شعبه قم :

بازدید معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم

طبق درخواست موسسه دارالاکرام از معاونت فرهنگی شهرداری جهت همکاری با موسسه برای پیشبرد اهداف موسسه جناب حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد به همراه آقای بستان از موسسه بازدید به عمل آوردند . در این جلسه مدیر موسسه گزارش عملکرد موسسه را همراه با پاورپوینت  به اطلاع رساند در ادامه آقای دهشیری گفت ، طبق اصل هشتم منشور دارالاکرام  وظیفه ما شناسایی استعداد ها و توانمندی های ویژه و بلقوه دانش آموزان و دانشجویان بورسیه و تلاش ، همراهی و برنامه ریزی برای رفع موانع رشد آن می باشد. ایشان افزودند در این مسیر که گام برداشته ایم و هدف مان کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم و شور نشاط دانش آموزان و خانواده هایشان می باشد. که برای رسیدن به این هدف نیاز به آموزش درست و بنیادی داریم که در این مسیر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری می تواند بخشی از نیاز های این دانش آموزان به فضای آموزشی و برپایی اردو های فرهنگی و آموزشی در فضای شاد و پر شور  را فراهم نماید. در ادامه  حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد معاون فرهنگی ضمن تقدیرو تشکر از عملکرد موسسه دارالاکرام که کار خاص و منحصر به فرد است  به لزوم همکاری با این موسسه اذعان داشتند و قرار شد تفاهم نامه ای در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم ایجاد شود.همچنین در پایان آقای بستان به ارائه گزارشاتی از سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری پرداختند.


بازدید مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) از موسسه دارالاکرام قم

 

آقای دکتر مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم و همراهان از موسسه دارالاکرام بازدید به عمل آوردند.
در این جلسه حاج آقا قاسمی نیا، معاون مدیر کل آموزش وپرورش و عضو شورای راهبردی موسسه دارالاکرام استان قم حضورداشتند.
در این جلسه مدیر کل کمیته امداد ضمن تشکر از عملکرد دارالاکرام ایجاد تفاهم نامه جدید بین دو مجموعه را ضروری دانستند و قرار شد برای دانش آموزان مشترک مددکاران امداد گزارش ماهیانه به موسسه ارائه دهند و برنامه ریزی های آموزشی و فرهنگی دانش آموزان در جهت تخصصی بودن و با حضور مشاوران و متخصصین اداره کل آموزش وپرورش باشد
آقای دکتر مسعودیان راد قول دادند به مدیران مناطق جهت همکاری مددکاران با موسسه دستورات لازم را صادر کنند.
روابط عمومی دارالاکرام استان قم


بازدید نماینده بیمه نوین

به گزارش روابط عمومی شعبه قم، پیرو مذاکرات و پیگیری های انجام شده با مسئول بیمه نوین در شهر قم، سرکار خانم اکبری به نمایندگی از بیمه در موسسه حاضر شدند و بعد از بازدید، سرپرست شعبه توضیحاتی درباره اهداف و همینطور زمینه های همکاری موسسه با شرکتهای بیمه بیان کردند.

خانم اکبری ضمن ابراز خشنودی از وجود چنین مؤسساتی در کشور، پرداخت هزینه بیمه یکی از دانش آموزان بورسیه را پذیرفتند و برای بیمه سایر دانش آموزان نیز قول مساعد دادند و تفاهم نامه همکاری میان موسسه دارالاکرام و بیمه نوین امضا شد.


بازدید مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم

به گزارش روابط عمومی شعبه قم، روز سه شنبه، 6 آبان ماه مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش کل استان قم، آقای غلامرضا رضایی، از موسسه فرهنگی دارالاکرام، بازدید نمودند.

در این جلسه سرپرست شعبه ضمن خوش آمدگویی به ایشان، حضور وی را در پیشبرد و معرفی بهتر دارالاکرام، از یک سو در سطح جامعه و از سوی دیگر مسئولین استان، مؤثر اعلام نمود.

در ادامه خانم ایزدی به معرفی دارالاکرام و خدمات آن از زمان تأسیس تا کنون پرداخته و تاکید نمودند دارالاکرام یک موسسه مردم نهاد است و کلیه حمایت های مادی و معنوی توسط نیکوکاران و همیاران تامین می شود. اهداف و شالوده اصلی را با توجه به منشور موسسه، عشق به پیشرفت علم، توانمند کردن دانش آموزان، پیگیری های مستمر تحصیلی و درمانی و حمایت از تحصیل دانش آموزانی دانست که به علت مشکلات مالی ممکن است از تحصیل باز بمانند.

در ادامه نشست، آقای رضایی از افتتاح این مؤسسه درشهر مقدس قم و خدمات ارزنده آن ابراز خشنودی نموده و علاقه خود را جهت ارائه خدمات آموزشی از جمله آموزش های نهضت سواد آموزی، تخصیص مکان و فضای آموزشی و معرفی همیاران مرتبط اعلام نمودند. ایشان سوالات خود را مبنی برنحوه ی بورسیه دانش آموزان و عملکرد دارالاکرام بیان داشتند که توسط سرپرست شعبه توضیحات لازم ارائه شد.


بازدیدهای انجام شده در شعبه بوشهر :

بازدید مدیر دیجیتال مارکتینگ دارالاکرام از شعبه بوشهر

در جلسه ای با حضور آقای مهندس محمد ابراهیم خانی”مدیر دیجیتال مارکتینگ مؤسسه دارالاکرام” پروژه ی برند بوک دارالاکرام در شعبه بوشهر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. در این جلسه که مدیر شعبه بوشهر آقای غلامحسین کروبی و کارشناس شعبه خانم مریم فرهادی و یکی از همیاران نیک اندیش مؤسسه آقای فیاض بخش حضور داشتند، آقای مهندس ابراهیم خانی ضمن تشریح محتوای برند بوک مؤسسه، قسمت های مختلف این کتاب را برای حاضرین توضیح و به سوالات نیز پاسخ دادند. در ادامه همین جلسه مبحث مددکاری و تاثیرگذاری گزارشات مناسب مددکاران در شناخت هر چه بهتر مخاطبان با برند به مهربانی و فعالیت های مؤسسه دارالاکرام آموزش داده شد.


بازدیدهای انجام شده در شعبه آذرشهر :

بازدید واحد امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری شهرستان از مؤسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام شعبه آذرشهر

طی هماهنگی های انجام یافته با واحد محترم امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری شهرستان در تاریخ 24 آذرماه سال 1400، جهت آشنایی از فعالیتهای موسسه دارالاکرام، ایشان در مکان به مهربانی آذرشهر حضور یافته و در این بازدید،گزارشی از فعالیت ها و خدمات و اهداف دارالاکرام توسط سرپرست محترم شعبه جناب آقای دکتر قهرمان نژاد ارائه شد که مورد توجه و استقبال قرار گرفته و آمادگی فرمانداری شهرستان را جهت ارائه هر گونه کمک و تسهیل سازی برای توسعه فعالیت های مؤسسه اعلام نمودند.

( از تحصیل کودکان تا شهروندان خوب )


بازدیدهای انجام شده در شعبه زاهدان :

بازدید معاونت اجتماعی سپاه استان از دارالاکرام شعبه زاهدان

به لطف و مدد خداوند توفیق حاصل شد تا امروز معاونت محترم اجتماعی سپاه استان به همراه آقایان محمدزاده و صوفی در دفتر موسسه حضور بابند .
بعد از ارائه گزارش کار توسط مدیر شعبه ،بازدید اجمالی مهمانان از روند فعالیتهای موسسه صورت گرفت و ایشان رضایت و خورسندی خود را از عملکرد فعالیتها اعلام نموده و قول مساعدت و همکاری همه جانبه با موسسه را دادند.


بازدید مدیرکل آموزش و پرورش از موسسه دارالاکرام شعبه زاهدان

با عنایت به لطف پروردگار توفیق حاصل شد جناب آقای رخشانی مدیرکل محترم آموزش و پرورش و هیئت همراه مهمان ما باشند.
ایشان بعد از ارائه گزارش و بازدید از روند فعالیت های موسسه، ابراز خرسندی نموده و قول مساعد همکاری، همفکری همیاری و… را در راستای بهبود فعالیت های موسسه دادند.


بازدید های انجام شده در شعبه تهران :

دیدار آذری جهرمی از خیریه دارالاکرام

صبح روز یکشنبه 27 تیرماه، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، در دیداری از موسسه خیریه و مردم‌‎‌نهاد دارالاکرام درباره‌ فعالیت‌های این موسسه با اعضا و کارکنان این نهاد خیر، به بحث و گفت‌و‌گو نشست.

 موسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام از سال 1380  با هدف “توسعه‌ انسانی از تحصیل تا شهروندان خوب، آغاز به کار کرد. دارالاکرام تحصیل را حق تمام کودکان می‌داند و با رعایت اصل کرامت انسانی، به حمایت تحصیلی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی کودکان مستعد فاقد سرپرست موثر می‌پردازد و  با 25 شعبه از 100 شهر ایران تاکنون بیش از 6 هزار کودک را بورسیه کرده است.

در این دیدار که محمدحسین مقیمی، استاندار سابق تهران و یکی از بانیان دارالاکرام نیز حضور داشت، درباره چگونگی شناسایی دانش‌آموزان مستعد واجد شرایط و نیز نحوه‌ تعامل و همکاری موثر به منظور ایجاد ساختارهای حمایتی آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی کودکان و نوجوانان بحث و تبادل نظر شد.

آذری جهرمی در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌های دو وزیر پیشین سازمان آموزش و پرورش در زمینه‌ شناسایی و حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، آمار این کودکان  را در زمان وزارت سید محمد بطحایی بر اساس داده‌های ثبت احوال، 800 هزار نفر اعلام کرد. 

وی همچنین افزود که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در آن زمان، برخی از این افراد در خارج از ایران، برخی معلول، برخی بازمانده از تحصیل به دلایل مالی، و تعدادی نیز فوت کرده بودند که والدین‌شان به دلایل مالی، فوت فرزند خود را ثبت نکرده‌ بودند. در نهایت 7 هزار نفر از این تعداد در سال 96 به کمک بهزیستی و کمیته امداد، به تحصیل بازگشتند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر تاثیر شرایط کرونایی و فشارهای اقتصادی بر افزایش تعداد بازماندگان تحصیل، دامنه‌ فعالیت و جامعه‌ هدف دارالاکرام را وسیع‌تر از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده دانست و افزود که دارالاکرام دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل را نیز مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد که تجربه‌ دارالاکرام در وصول به این جامعه‌ آماری افزون بر این تجربیات است، اما با همکاری آموزش و پرورش می‌توان جامعه‌ آماری دقیق‌تری از کودکانی به دست آورد که به دلایل اقتصادی از تحصیل بازمانده‌اند. بسیاری از اوقات مسائل و تنگناهای اقتصادی تنها عامل بازماندگی کودکان از تحصیل نیست و چه بسا در بعضی مناطق، عوامل فرهنگی مانع از تحصیل کودکان خصوصا دختران شده است و لزوما مشکل مالی مانع نیست؛ البته در زمینه‌ امور فرهنگی هم می‌شود فرهنگ‌سازی کرد و با توجه به هدفمند بودن این فعالیت، با مشارکت بهزیستی و کمیته امداد، می‌توان بخشی از این کودکان را به تحصیل بازگرداند و به این صورت جامعه‌ آماری دقیق‌تری داشت.

در ادامه، مدیرعامل دارالاکرام ضمن تشکر از حضور ایشان در موسسه گفت: دارالاکرام از این ظرفیت برخوردار است تا 5 هزار دانش‌آموز مستعد دیگر را طی یک سال آینده بورسیه کند. وی با تشریح سامانه و استارتاپ به مهربانی و فرآیند آنلاین آن از معرفی تا شناسایی و حمایت از دانش‌آموزان گفت: ما معتقدیم هر دانش‌آموزی که وارد خانواده‌ دارالاکرام می‌شود روزی‌اش را با خود همراه دارد و نیکوکاران زیادی در داخل و خارج هستند که شرط حمایتشان فقط اعتماد، موثر بودن و شفافیت مالی است.

وی افزود: دانش‌آموزان علاوه بر دریافت نقدی ماهانه از خدمات مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی، مشاوره و مددکاری و معیشت و مهارت‌آموزی نیز برخوردار هستند و در راستای شفافیت مالی، ارزش ریالی هر یک از خدماتی که دانش‌آموز دریافت می‌کند در پنل مددکار دانش‌آموز در سامانه به مهربانی  ثبت و  قابل دسترس است. علاوه بر این هر حامی نیز با پنل اختصاصی خویش در سامانه به مهربانی از وضعیت مالی، کیف پول، شماره تراکنش‌های واریزی بورسیه دانش‌آموزان، گزارش‌های مدکاری دانش‌آموز تحت حمایت خویش و نیازهای او اطلاع دارد.  وی در ادامه از رشد صد درصدی دانش‌آموزی در سال گذشته‎ خانواده دارالاکرام خبر داد و گفت: امکان ثبت گزارش‌ها و تراکنش‌ها در سامانه آنلاین به مهربانی که در راستای گسترش فعالیت‌های دارالاکرام راه‌اندازی شده باعث جلب اعتماد شده است.

مدیرعامل دارالاکرام به اجرای کمپین حمایت از پنج هزار دانش‌آموز دیگر در سال جاری اشاره و اظهار کرد که با توجه به دشواری ارائه خدمات، برنامه‌ دارالاکرام این است که تا سه چهار سال آینده، دفتر جدیدی دایر نکند و در هریک از 25 شعبه، 500 تا 600 دانش‌آموز داشته باشد و در نهایت از 12 هزار دانش‌آموز حمایت، و خدمات با کیفیت و استاندارد به آنان ارائه کند. البته  سیستم استارتاپ به مهربانی که می‌تواند هزاران دانش‌آموز را از راه دور شناسایی و حمایت کند نیز خود به موازات گسترش شعب ادامه دارد.

سپس آذری جهرمی اقدام دارالاکرام را اقدامی انسانی و ارزشمند دانست و اذعان کرد پیدا کردن گره و باز کردن آن برکاتی دارد که خود را در زندگی انسان نشان خواهد داد و ثمرات آن به خانواده بازمی‌گردد. کار نیک از بُعد انسانی تاثیر بی‌نظیری در روحیه‌ خانواده و کودک دارد و ثمراتش نیز در زندگی فرد جاری می‌شود.

در پایان، موسسه دارالاکرام  ضمن تقدیر از وزیر ارتباطات و مجموعه وزارتخانه بابت فعالیت‌هایشان در دوران پاندمی کرونا و حمایت از تحصیل و آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان در گسترش زیر ساخت‌های شبکه اینترنت کشور و تولید محتواهای آموزشی ، از ایشان به عنوان سفیر به مهربانی تقدیر کرد و آن را خدمتی ماندگار در دوران سخت تحریم و کرونا خواند که جلوی بحران ترک تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان را خصوصا در نقاط محروم کشور گرفت.

 


بازدیدهای انجام شده در شعبه شوش :

دیدار شهردار منطقه 6تهران آقای دکتر فرهادی از موسسه دارالاکرام در تاریخ 10فروردین 1400

مبانی دارالاکرام: حمایت، هدایت و حفاظت از استعدادهای کشور
دیدار نوروزی شهردار منطقه 6 تهران از موسسه خیریه دارالاکرام*

روز سه شنبه 10 فروردین 1400، آقای دکتر فرهادی، شهردار منطقه 6 تهران طی جلسه ای از موسسه دارالاکرام دیدار کرد. این بازدید با توجه به رویکرد ایشان به عنوان شهرداری استاندارد و علاقه مند به حوزه فرهنگ، دانش و توسعه منابع انسانی صورت گرفت. هم چنین باخبر شدیم دکتر فرهادی علاوه بر دارالاکرام که در حوزه کاری ایشان به فعالیت می پردازد، از چند مرکز مشابه دیگر در این منطقه دیدار کرده اند. ما نیز ضمن سپاس و آرزوی توفیقات بیشتر برای ایشان، امیدواریم دیگر مدیران اجرایی نیز نقش سمن ها را در توسعه کشور با نگاهی ویژه مورد توجه قرار دهند.

دکتر فرهادی ضمن تقدیر از دیدگاه خردمندانه دارالاکرام بر این نکته تاکید نمود که دارالاکرام می تواند خیری موثر و ماندگار باشد. ایشان جهت توسعه بیش از پیش موسسه ابراز امیدواری کرد و جهت همکاری و تعامل با آن خرسندی و آمادگی خویش را اعلام نمود. ایشان هم چنین در بخشی از این دیدار، فرهنگ سازی مناسب در حوزه نیازهای اقتصادی و دستیابی به یک آگاهی، خردورزی، اندیشه ورزی و گفتمان را ضروری دانست.

امید است شهرداری تهران و شهرداری مناطق نیز به آن حد از استاندارد لازم برسند که که نقش سمن ها و نیکوکارانه را جزئی از دیگر کارهای بزرگ شهر دانسته و و در توسعه آن نقش حمایتگر داشته باشند.