ردکردن این

اهدای کتاب

اهدای کتاب در شعبه ی شوش :

 

با سپاس فراوان از زحمات و تلاش بی دریغ ستاد دارالاکرام به جهت اهدای ۲۵کارتن کتاب به منظور توزیع و ترویج فرهنگ کتاب خوانی جهت خلاصه نویسی به دانش آموزان شعبه شوش🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

اهدای کتابهای کمک درسی قلم چی به دانش آموزان تحت حمایت موسسه دارالاکرام شعبه شوش

اهدای کتابهای کمک درسی قلم چی به دانش آموزان تحت حمایت موسسه دارالاکرام شعبه شوش


اهدای کتاب به شعبه زاهدان

به لطف خدا و تلاش های بی دریغ ستاد دارالاکرام تهران و در راستای ترویج و ترغیب به مطالعه مفید تعداد 94 کارتن کتاب در گروهای سنی مختلف به منظور توزیع و خلاصه نویسی به شعبه زاهدان اهدا گردید.

 

اهدای 2000 جلد کتاب به موسسه دارالاکرام شعبه زاهدان

کتابخانه دارالاکرام شعبه زاهدان

به منظور ترغیب و تشویق مطالعه مفید این بار کمک های خیرین از ارزاق و پوشاک و … به اندیشیدن و فراگیری کتاب و کتابخوانی مبدل شد.

تا جایی که دکتر طاها خیر تهرانی تعداد دو هزار جلد کتب درسی، آموزشی، کنکوری و … به این موسسه اهدا کرد.


اهدای 1350 جلد کتاب و 3 کمد کتابخانه به مؤسسه دارالاکرام جهرم

از بانی محترم که تعداد 1350 جلد کتاب و 3 کمد کتابخانه به مؤسسه اهدا نمودند، سپاسگزاریم.

الحمدلله پس از این که از نیاز بچه ها به کتاب های غیر درسی صحبت شد، یک فعال فرهنگی این کتاب ها را در اختیار دانش آموزان ما قرار دادند.

هم اکنون ۵۷ دانش آموز کوشا در حوزه کتابخوانی داریم که پیوسته در حال مطالعه کتاب هستند و هر روز بر تعداد ایشان افزوده می شود.

تا توانی به جهان خدمت درویشان کن
به دمــی یا درمــی یا قلــمی یا قـــدمی

۹۹/۱۲/۰۱
امور فرهنگی مؤسسه دارالاکرام جهرم


تحویل کتب اهدایی از کانون فرهنگی آموزش قلم چی در شعبه ی خمین

تعداد 111 جلد کتاب در تاریخ 99.7.30 از کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی دریافت گردید و به صورت تدریجی بین دانش‌آموزان متقاضی در حال توزیع می‌باشد.

تعداد این کتاب‌ها به تفکیک مقطع تحصیلی به شرح ذیل می‌باشد:

1- در مقطع پنجم ابتدایی: 6جلد کتاب؛ 2ـ در مقطع ششم ابتدایی: 14 جلد کتاب؛ 3ـ در مقطع هفتم متوسطه: 8 جلد کتاب؛ 4ـ در مقطع هشتم متوسطه: 8 جلد کتاب؛ 5ـ در مقطع نهم متوسطه: 8 جلد کتاب؛ 6ـ در مقطع دهم متوسطه (فنی و نظری): 25 جلد کتاب؛ 7ـ در مقطع یازدهم متوسطه (فنی و نظری): 27 جلد کتاب؛ 8ـ در مقطع دوازدهم متوسطه (فنی و نظری): 11 جلد کتاب.9-کتابهای جامع کنکور4 جلد


اهدا کتاب در شعبه ی قم :

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، موسسه دارالاکرام در شهر قم با همکاری جمعی از همیاران و بانیان، اقدام به برگزاری جشن اهدای کتاب در سطح دانش آموزان بورسیه نمود.

به گزارش واحد روابط عمومی شعبه قم، این برنامه برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و با حضور تعدادی از خانواده ها و دانش آموزان بورسیه در تاریخ 29 آبان در محل موسسه برگزار شد. درابتدای مراسم، برنامه های شاد و آهنگ های کودکانه برای حاضرین اجرا و سپس سرکار خانم شیخ الاسلامی، همیار و بانی اهدای کتاب ها در خصوص کودکان، هفته کتاب و ضرورت مطالعه در جامعه مطالب ارزنده ای را بیان نمودند.

در انتهای مراسم کتاب هایی با مضامین آموزنده، داستانی و روایت امامان معصوم (ع) میان دانش آموزان و خانواده های آنها توزیع شد.

این برنامه با همت واحد آموزش دارالاکرام و همکاری برخی نهادهای فرهنگی و ناشرین حوزه کودک برپا شد.


اهداء کتاب به دانش آموزان بی بضاعت و مناطق محروم چگونه است؟

قطعاً تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کتاب‌ها چه دنیای عجیب و بزرگی دارند. کتاب‌ها به مردم این قدرت را می‌دهند که زندگی خود را برای بهتر شدن تغییر دهند و آینده‌ای برابرتر بسازند. کتابخانه‌های مدرسه به معلمان کمک می‌کنند تا بهتر آموزش دهند و کودکان بهتر یاد بگیرند. آن‌ها می‌توانند کیفیت آموزش را تغییر دهند و نرخ سواد را افزایش دهند. بی‌اغراق دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از این کتابخانه‌ها و مطالعه در حوزه‌های متفاوت، دنیا را تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند آینده را بسازند و در همان آینده، کودکان بهتری را تربیت کنند.

اما در جوامعی که مردمان آن بی‌بضاعت و محروم هستند، مدارس کمی کتابخانه دارند. در بسیاری از کلاس‌های درس، تنها گزینه معلم این است که با صدای بلند از روی یک کتاب درسی پاره بخواند یا روی تخته گچی بنویسد، درحالی‌که دانش‌آموزان سعی می‌کنند هر کلمه را کپی کنند. آموزش کودکان در مناطق محروم و برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت از ابتدا محدود و سخت است. خواندن کتاب به کودکان کمک می‌کند تا خود و دنیای خود را بیابند. مخصوصاً کودکان با جنسیت دختر با خواندن کتاب می‌توانند کلیشه‌ها را کنار بگذارند و بیشتر خود را باور کنند. اکنون با دارالاکرام همراه باشید تا موضوع اهداء کتاب به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و مناطق محروم را به‌طور کامل بررسی کنیم.

کتاب و کتابخانه؛ اندیشه‌هایی که دنیا را می‌سازند

در بسیاری از شهر‌ها و کشور‌ها، کتابخانه‌ها موقعیت استراتژیکی دارند که همه افراد به‌راحتی بتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. درعین‌حال، سایر گروه‌های اجتماعی که توسط سازمان‌های غیردولتی یا سازمان‌های مذهبی اداره می‌شوند، به‌دنبال ترویج کتاب‌خوانی از طریق طیف وسیعی از فعالیت‌ها برای کودکان، جوانان و بزرگ‌سالان هستند. آن‌ها می‌خواهند فعالیت‌های خواندن کتاب را در فضا‌هایی که برای اعضای جامعه راحت‌تر است اجرا کنند. ارائه جوایز کتاب‌خوانی در جامعه به‌دنبال این است که فرصتی را برای کودکان، جوانان و بزرگ‌سالان فراهم کند تا کتاب‌ها را در خارج از ساختار‌های رسمی کتابخانه و نزدیک محل زندگی خود بیابند و بخوانند.

در بسیاری از مناطق کشور، محله‌هایی وجود دارند که از کتابخانه‌ها بسیار دورند یا هزینه کرایه آن کتاب‌ها برای مردمان آن محله گران است. کودکان بسیاری در مناطق محروم مشغول به تحصیل هستند که حتی کتاب‌های درسی هم ندارند چه برسد به کتاب‌های خارج از برنامه درسی. به‌دلیل نداشتن کتاب خیلی از دانش آموزان از ادامه تحصیل باز می‌مانند.

احتکار کتاب؛ چالشی بزرگ برای کتاب دوستان

بیشتر علاقه‌مندان به کتاب دوست دارند کتاب‌ها را احتکار کنند. داشتن یک قفسه کتاب بزرگ که بتوانید از آن به‌دلخواه کتاب‌ها را انتخاب کنید، فریبنده به‌نظر می‌رسد. اما بیایید واقع‌بین باشیم، زیرا به‌احتمال ‌زیاد، شما هرگز کتاب‌های کلاس متوسطه را دوباره نخواهید خواند، مهم نیست چقدر در دوران کودکی شما مهم بوده است. کتاب‌های کنکور و بسیاری از کتاب‌های دیگر هیچ‌وقت به کارتان نمی‌آید. پس چرا زندگی کسی را با هدیه دادن به او تغییر ندهید؟ در واقع، با اهداء کتاب، احتمالاً کمک بهتر و بیشتری نسبت به کسی که به او کمک مالی می‌کنید، خواهید کرد.

کتاب و یادگیری را هدیه دهید.

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کمک به افراد بی‌بضاعت که در حال تحصیل و یادگیری هستند، اهداء کتاب است. آن‌ها می‌توانند از این یادگیری برای پیشبرد اهداف در زندگی خود استفاده کنند، به این معنی که شما نقشی در بهبود یا تغییر زندگی یک نفر ایفا خواهید کرد. همچنین وسیله‌ای برای نجات کسانی که در خانه‌های محروم زندگی می‌کنند فراهم می‌کنید و به آن‌ها سرگرمی و شادی بسیاری هدیه می‌کنید. درهرصورت، چیزی بسیار ارزشمندتر از پول یا لباسی که ظاهر بیرونی او را بهبود می‌بخشد به کسی هدیه می‌دهید، زیرا کتاب‌ها به باطن افراد زیبایی می‌بخشند.

با اهداء کتاب به محرومان کمک کنید.

در کنار کمک‌های مالی، کتاب نیز کمک‌های بزرگی به محرومان می‌کند، زیرا کتاب‌ها (مخصوصاً کتاب‌هایی که قطور هستند و شما آن‌ها را دوست دارید) بسیار گران هستند. اکثر کودکان بی‌بضاعت در مناطق محروم و با داشتن خانواده‌های فقیر قادر به خرید آن‌ها نخواهند بود. اما با اهداء کتاب‌های خود، می‌توانید آن‌ها را قادر سازید تا به منابعی دسترسی داشته باشند که فقط در اختیار بخش خاصی از جامعه است. با این کمک کوچک خود، عدم تعادل قدرت را در کشور تغییر خواهید داد (البته به روشی کوچک)! به‌علاوه، اگر کتاب‌های درسی خود را اهداء کنید، نقشی فعال در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان نیازمند ایفا کرده‌اید، به‌ویژه که کتاب‌های کمک درسی جزو کتاب‌های گران هستند!

با اهداء کتاب، به محیط‌ زیست کمک کنید.

آیا می‌دانستید که تولید یک کتاب به‌طور متوسط بین ‌ششصد تا هشتصد لیوان آب هزینه دارد؟ ناگفته نماند درختان بی‌شماری نیز به‌همین منظور قطع می‌شوند. بنابراین وقتی کتابی را اهداء می‌کنید، از خرید آن توسط شخص دیگری جلوگیری می‌کنید و به‌همین دلیل، رد پای مصرف بی‌رویه آب و چوب را کاهش می‌دهید. ضمناً ناگفته نماند که بازیافت و صرفه‌جویی در کتاب‌ها با کاهش مصرف موادی که طبیعت را تخریب می‌کنند، به محیط‌زیست کمک زیادی می‌کند.

القاء ارزش های خوب با هدیه دادن کتاب به محرومان

بدیهی است که اهداء کردن، یک عمل خیر است و به اشتراک ‌گذاری این کمک‌رسانی‌ها است که موجی از حسن نیت را در سراسر جامعه می‌فرستد. شاید عمل شما اطرافیان‌تان را ترغیب کند که همین قدم را بردارند و مزایای اهداء را چند برابر کنند. این کار به شما و اطرافیان‌تان آرامش درونی می‌بخشد و از طریق تقویت روحیه، باعث تشویق به اهداء کتاب‌های بیشتر می‌شود. با ادامه این چرخه، متوجه خواهید شد که شما و اطرافیان‌تان اکنون انسان‌های بهتری نسبت به قبل هستید.

با اهداء کتاب می‌توانید شادی کودکان و دانش‌آموزان محروم را بهتر احساس کنید. می‌توانید از ریختن اشک‌های بسیار زیادی به‌دلیل محرومیت انسان‌ها در سراسر کشور جلوگیری کنید. به‌یاد داشته باشید کتاب ماندگار است و هیچ‌وقت تمام نمی‌شود، پس آثار اهداء آن و گردش در دست افراد متفاوت را می‌توانید تا مدت‌ها درون خود حس کنید. کتاب هدیه دهید و شادی هدیه بگیرید، زیرا هیچ‌چیز رضایت‌بخش‌تر از خواندن یک کتاب خوب نیست. وقتی این تجربه را به کسی هدیه می‌دهید، شادی عمیقی را در درون خود احساس خواهید کرد.

با هدیه دادن کتاب، فضای بیشتری داشته باشید.

با اهداء کتاب‌های قدیمی که به‌احتمال‌زیاد دیگر هرگز آن‌ها را نخواهید خواند، فضای زندگی خود را خلوت کنید. اهداء کتاب به افراد بی‌بضاعت سبب می‌شود فضای بیشتری برای کتاب‌های جدید داشته باشید. مزایای یک فضای آزاد، مینیمالیستی و مرتب به‌خوبی شناخته‌شده و تاثیرگذار است. جدا از مزایای معنوی آن مانند جریان آزاد انرژی کارمایی، نقش مهمی در مراقبت از خود نیز دارد. سازمان‌دهی فضایی که در آن زندگی می‌کنید به‌طور خودکار زندگی شما را سازمان‌دهی می‌کند.

اهمیت اهدا کتاب به افراد بی بضاعت و دانش‌آموزان نیازمند

آموزش ابتدایی برای هر کودک اجباری است زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا دانش و آگاهی در مورد جامعه را کسب کنند. در دراز مدت به بازار کار کمک می‌کند تا متخصصان ماهر را سریع‌تر به‌دست آورد. بااین‌حال، برای هر کودکی امکان دسترسی به کتاب‌های درسی پرهزینه و چندین وسیله مدرسه در مسیر یادگیری خود وجود ندارد. بدون کمک برخی از افراد خیرخواه و خیریه‌ها، تحصیل برای کودکان بی‌بضاعت واقعاً دشوار خواهد بود. در دسترس بودن ابزار‌های مناسب اکنون امکان‌پذیر است زیرا کمک‌های مالی توسط مدارس و سازمان‌های غیردولتی انجام می‌شود.

  • اهداء کتاب به کودکان محروم برای همه مهم و مفید است.
  • هر کودک فرصت مناسبی برای خواندن و نوشتن دارد.
  • به سازمان‌های غیردولتی و کتابخانه‌های رایگان کمک می‌کند تا کتاب‌ها را برای اشتراک ‌گذاری دانش ذخیره کنند.
  • آینده‌ای مهم را برای کودک در بزرگ‌سالی تضمین کنید.
  • بازیافت هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و به محیط‌زیست کمک می‌کند.
  • برخی از کودکان کم‌بینا به مطالب آموزشی دسترسی دارند.
  • همچنین فرصتی برای ایجاد آگاهی بیشتر در مورد آموزش و رفتن به مدرسه است.

طبق آمار رسمی اعلام‌شده از سوی آموزش‌وپرورش حدود 935 هزار دانش‌آموز جامانده از تحصیل در کشور داریم که بین سنین 6 تا 18 سال هستند. با اهداء کتاب‌های‌مان شاید بتوانیم این ارقام را در کشور کاهش دهیم.

باید به کجا کتاب اهداء کنیم؟

خیریه‌های بسیار زیادی در سراسر ایران وجود دارند که در زمینه‌های مختلفی به افراد بی‌بضاعت کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید کتابی را به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم اهداء کنید تا به ادامه تحصیل آن‌ها کمکی کرده باشید، باید خیریه‌های مربوطه را بیابید. این خیریه‌ها در حوزه‌های تحصیلی افراد نیازمند فعالیت‌های گسترده‌ای دارند. می‌توانید با بررسی مجوز‌های رسمی و حضور در مراکز خیریه از روند کاری آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

در این میان، موسسه خیریه دارالاکرام نیز نزدیک به دو دهه است که برای آینده کودکان بی‌بضاعت و نیازمند تلاش می‌کند. این خیریه افراد محروم را شناسایی و با بهبود شرایط تحصیلی آن‌ها، راه‌شان را برای ادامه تحصیل هموار می‌کند. می‌توانید با اهداء انواع کتاب‌های درسی، کنکوری، مذهبی، اجتماعی، آموزشی و… آن‌ها را برای ورود به اجتماع و فراگیری علم آماده کنید. همچنین می‌توانید کمک‌هزینه‌های مالی خود را به این خیریه اهداء کنید تا دارالاکرام با بررسی‌های خود طبق نیاز دانش‌آموزان، این کتاب‌ها را تهیه کند.

سخن پایانی دارالاکرام

در این مقاله سعی کردیم تا اهمیت کتاب و کتابخانه را به شما یادآوری کنیم. سپس بررسی کردیم که با اهداء کتاب می‌توانیم حس خوبی را به خودمان و زنجیره زیادی از افراد منتقل کنید. بیان کردیم که چگونه می‌توانیم کتاب‌های خود را به نیازمندان برسانیم و از خیریه‌ها کمک بگیریم.

اگر وضعیت مالی نسبتاً خوبی دارید و یا انبوهی از کتاب‌ها را در قفسه‌های خانه‌تان ذخیره کرده‌اید، همین حالا به دارالاکرام بپیوندید. ما سعی داریم مسیر آینده کودکان بی‌بضاعت را عوض کنیم و این تعویض تنها به کمک ادامه تحصیل و افزایش آگاهی دانش‌آموزان اتفاق خواهد افتاد. زیرا این دانش‌آموزان با کسب علم و دانش می‌توانند به چرخه فقر پایان دهند. اگر کودک نیازمندی را می‌شناسید حتماً به ما معرفی کنید. سپاس از این‌که تا پایان مقاله همراه ما بودید. لطفاً نظر‌ات و پیشنهاد‌های خود را برای ما بنویسید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو شما خیرین عزیز خواهند بود.