ردکردن این

اردو های برگزار شده در شعب خیریه دارالاکرام

شعبه ی قم :

اردوهای برگزار شده در شعبه قم

اردوی آموزشی و بهداشتی دانش آموزان شعبه قم به دهکده سلامت

با توجه به اهمیت آموزش و تاثیر آن در دانش آموزان، واحد فرهنگی شعبه با برنامه ریزی و اجرای اردوی آموزشی بهداشتی دهکده سلامت (وابسته به مرکز بهداشت قم) به ارائه آموزشهای بهداشتی برای دانش آموزان پرداخت. این برنامه اردویی در تاریخ 14 اسفند با حضور جمعی از دانش اموزان مقطع ابتدایی برگزار گردید. دانش آموزان به ترتیب از غرفه های مختلف مرکزشامل:سرود ملی و پخش قرآن،پخش شعر کودکانه همراه با ریزش آب روی سن، شهر بی نظم(آموزش مقررات عبور و مرور)،آکواریوم ماهی ها(خواص مصرف ماهی)، غرفه تغذیه سالم و ناسالم(مقایسه مصرف مواد سالم و مواد غیر بهداشتی و فست فود ها،تغذیه سالم دوران مدرسه)، بهداشت دهان و دندان(آموزش مسواک زدن و مراقبت های بهداشتی)، بهداشت فردی(استفاده از لوازم شخصی و بهداشت پوشاک و لوازم شخصی،استفاده از کوله پشتی مناسب)، غرفه پیشگیری از بیماریها(مقایسه بیماریهای واگیر و غیر واگیر،نحوه صحیح شستن دستها،میکروب ها و کرمهای داخل بدن و..)بهداشت دوران بلوغ و در انتها بازی مارو پله(پیشگیری از بیماریها)بازی جدول ورزش ها(پیدا کردن حروف ورزشی)بازدید نموده و بمدت 2 ساعت از آموزشهای لازم برخوردار گردیدند.


با توجه به ضرورت حفظ روحیه نشاط و شادی در دانش آموزان، شعبه قم به همت بانیان نیکوکار، اردوی تفریحی، فرهنگی باغ فدک را روز جمعه مورخ  30  آبان برگزار کرد. به گزارش واحد روابط عمومی شعبه قم، این اردوی یک روزه با حضور تعداد 20 نفر از دانش آموزان ممتاز و تعدادی از همیاران موسسه برگزار شد. این برنامه فرهنگی با تلاوت دعای فرج آغاز و سپس ازمزرعه، گلخانه ها و کارخانجات موجود در این باغ بازدید شد. لازم به ذکر است باغ فدک، یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی پرورش زیتون است. در این اردو برنامه های متنوعی شامل توضیحاتی درباره خواص زیتون، معرفی سوره زیتون، تلاوت سوره زیتون، مسابقه نقاشی و خاطره نویسی به نسبت گروه سنی، مسابقات ورزشی دو و طناب زنی و شعرخوانی برگزار شد. در پایان جوایزی به برندگان اهدا و از حاضرین در اردو با میان وعده و نهار پذیرایی شد.

برنامه تفریحی استخر

به گزارش روابط عمومی شعبه قم، موسسه دارالاکرام اقدام به برگزاری برنامه استخر برای دانش آموزان پسر تحت پوشش نموده است. این برنامه تفریحی جهت تشویق دانش آموزان و ایجاد علاقمندی در آنها به ورزش تدارک دیده شده است.

لازم به ذکر است این برنامه تفریحی، ورزشی عصر پنجشنبه ها و با همت یکی از همیاران موسسه  مهیا شده و ایشان وسیله ایاب و ذهاب و تغدیه دانش آموزان را نیزتامین  نموده است.


به گزارش روابط عمومی شعبه قم، با توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان تحت پوشش و به دلیل عدم وجود آموزش های لازم در جهت رفع مشکلات رفتاری، دارالاکرام تلاش می کند با برگزاری کارگاه های گروهی، شخصیت اجتماعی آنها را تقویت نماید. دراین راستا واحد فرهنگی دارالاکرام شعبه قم، روز پنجشنبه 11 دی، بعد از برگزاری کلاس و با هماهنگی قبلی، دانش آموزان در برنامه های نقاشی و بازی های گروهی شرکت نمودند و مورد استقبال قرار گرفت.


با توجه به نزدیک شدن به پایان سال 93 و فرارسیدن بهار طبیعت، واحد فرهنگی شعبه قم اقدام به برگزاری برنامه تفریحی پارک رنگین کمان نمود. طی رایزنی های انجام شده با خانم قربان زاده (مسئول پارک رنگین کمان)، روز پنجشنبه 21 اسفند، 64 نفر از دانش آموزان و خانواده های آنان در اردوی تفریحی شرکت نمودند. دانش آموزان در مدت 2 ساعت حضور در پارک رنگین کمان از بازیهای شاد و متنوع ماشین بازی، هواپیما، کشتی صبا، خانه توپ، سینما سه بعدی و… استفاده نمودند . با پذیرایی ازدانش آموزان برنامه اردو خاتمه یافت.


موسسه دارالاکرام شعبه قم، به منظور آموزش دانش آموزان با مسائل مختلف در بخش سلامت و بمناسبت هفته بهداشت، اردوی آموزشی و بهداشتی برگزار نمود. به گزارش روابط عمومی شعبه قم، طی رایزنی واحد بهداشت و درمان موسسه با مرکز بهداشت استان قم، روز شنبه مورخ 5 اردیبهشت، برنامه ای آموزشی در سطح دانش آموزان بورسیه در مرکز آموزش بهداشت (دهکده سلامت) شهر قم تدارک دیده شده بود که در این برنامه، تعدادی از دانش آموزان حضور یافتند. دانش آموزان از برنامه های مفرح و آموزنده شامل موزیکهای شاد کودکانه، تماشای تئاتر عروسکی با موضوع بهداشت فردی، تغذیه سالم و بهداشت مدرسه و … بهره بردند و با شعار امسال در حوزه بهداشت یعنی ” غذای سالم از مزرعه تا سفره ” آشنا شدند. در این برنامه به 3 نفر از دانش آموزان که در مسابقه های برگزار شده در این اردو شرکت کرده بودند به قید قرعه جوایزی اهدا شد و در پایان از دانش آموزان با اهدای کتاب های داستان با موضوعاتی در حوزه بهداشت و سلامت تقدیر و از آنها با  میوه و شیر پذیرایی شد


اردوی فرهنگی- تفریحی دانش آموزان دختر بورسیه با بازدید از اماکن زیارتی و تفریحی استان قم و استقبال خوب دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی دارالاکرام، اردوی دختران دانش آموزقم درتاریخ22/5/ 95 با اجرای برنامه های متنوع و مهیج از جمله: مسابقه هوش همراه با اهدای جوایزارزنده، کارگاه استعدادیابی، کلاس نقاشی و پیاده روی صبحگاهی به همراه صبحانه ونهاربرگزار گردید.


شعبه ی شوش :

اردو

با یاری خداوند منان و همیاری و تلاش خالصانه آقای زارع و خانواده محترمشان و مددکاران مجموعه در یک اردوی یک روزه در ویلای تفریحی در اطراف دزفول با پذیرایی ناهار بار دیگر توانستیم خنده را بر لبان فرشتگان عزیزمان جاری کنیم .خدا را شاکریم توانستیم روزی پر از شادی و هیجان را برای این دانش آموزان رقم بزنیم.🌹🌹


اردوی فوتبال موسسه دارالاکرام شعبه شوش

در روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۱فرزندان دارالاکرام در قالب تیم فوتبال با مربیگری جناب آقای زارع یک بازی دوستانه در کمپ آکادمی فولاد خوزستان با نونهالان فولاد برگزار کردند. این عزیزان روز بسیار شاد و پرهیجانی را پشت سر گذاشتند . و با روحیه ای مضاعف به منازل خود بازگشتند. با سپاس فراوان از جناب آقای اکبر مهدی پور مدیریت محترم آکادمی فولاد خوزستان که این روز پرخاطره و به یادماندنی را برای فرزندان دارالاکرام رقم زدند.


اردوی یک روزه

اردوی دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۱ اردویی سرشار از شورو هیجان برای فرزندان دارالاکرام که اقتصاد ضعیف خانواده قادر به برآوردن علایق آنان نیست.پسرانی با هزار امید و آرزو پا در این اردو نهادند و با چشمانی مالامال از شوق و شادی در این مسیر فرح بخش قدم گذاشتند.اردوی یک روزه با مدیریت آقای زارع در یک ویلای زیبا با استخری پراز آب زلال به زیبایی آسمان آبی.این نوجوانان با شعف خاصی خود را در آب استخر می زدند و از خوشحالی دست از پا نمی شناختند.به طوری که در جواب در خواست آقای زارع برای صرف ناهار جوابشان منفی بود و لذت شنا را به صرف ناهار ترجیح دادند.و این گونه بود که آن ها ساعتی بیشتر به بازی و شادی گذراندند.در ادامه ی این شادی ،مسابقه فوتبال دستی برگزار شد که هیجان زاید الوصفی برای آنان در پی داشت.در پایان،این اردو با پذیرایی از این نوجوانان دوست داشتنی خاتمه یافت.با تشکر از آقای زارع که بار دیگر گل لبخند را بر لبان این عزیزان شکوفا کردند.و من الله التوفیق


برگزاری اردوی فرهنگی برای دانش آموزان و خانواده های شوش برگزاری اردوی فرهنگی برای دانش آموزان و خانواده های شوش

اردوی فرهنگی درون استانی موسسه دارالاکرام شعبه شوش روز جمعه 8 آذر  در سطح دانش آموزان تازه بورسیه شده و خانواده آنها، یک روز خاطر انگیز را رقم زد. به گزارش روابط عمومی، در این اردو  ابتدا با نرمش صبگاهی و بعد صرف صبحانه و درادامه با انجام بازی های گروهی با دانش آموزان با حضور سرکار خانم حسن غلام علی مدیر مهدکودک فرشتگان واز فعالانه درزمینه آموزش و بازی درمانی کودکان و برگزاری نشست دوستانه که به درخواست مادران نشست مهربانی نام گرفت درباره تاثیر بهداشت برسلامت جسم و روح با حضور سرکارخانم یا محمدی ازکارمندان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ادامه یافت که مورد استقبال مادران قرارگرفت.درانتها با صرف نهاراین روز به یادماندنی خاتمه یافت. خداوند را سپاسگزاریم که توانستیم دوباره لبخند را برلبان این عزیزان بنشانیم. لازم به ذکر است این دومین اردوی برگزار شده در سطح خانواده های شهرستان شوش بود که با همت بانیان و نیکوکاران برگزار شد که در این برنامه فرهنگی تعدادی از مددکاران نیز حضور داشتند.


شعبه ی مشهد :

اردو سینما برای دانش آموزان روستاهای تربت جام

در پایان اردو زیارتی – فرهنگی برگزار شده برای دانش آموزان روستاهای تربت جام و نیلشهر بورسیه دارالاکرام و مادران آنها، با هماهنگی با یکی از سینماهای مشهد، یک فیلم مفرح و مناسب برای بازه سنی نوجوانان برای آنها نمایش داده شد. بعد از برنامه سینما و پذیرایی ناهار و استراحتی کوتاه در اقامتگاه، دانش آموزان و خانواده آنها با روحیه ای بهتر و به امید سفری دوباره به روستاهای خود بازگشتند. در پایان مراتب قدردانی خود را به حضور تمام بانیان محترم و نیک اندیش این اردو زیارتی – فرهنگی رسانده و آرزومند سلامتی و خیر و برکت فراوان برای ایشان هستیم.🌷🌱🌹 همچنین از خیریه عصمتیه و مهربانی سرکار حاج خانم عنبری بزرگوار که میزبان فرزندان و مادران زائر از روستاهای تربت جام و نیلشهر در سفر به مشهد در دو وعده شام و ناهار بودند، سپاسگزاریم.😍🌸🙏🏻

اردو سینما برای دانش آموزان روستاهای تربت جام
اردو سینما برای دانش آموزان روستاهای تربت جام

اردو در پارک کوهسنگی مشهد برای دانش آموزان تربت جام

روز دوم سفر؛ دانش‌آموزان و مادران ساکن در روستاهای مرزی تربت‌جام و نیلشهر، بعد از صرف صبحانه و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، گشتی در پارک کوهسنگی مشهد زدند و ساعتی شاد و مفرح را همراه با آب بازی، پیاده روی و استراحت گذراندند.

اردو در پارک کوهسنگی مشهد برای دانش آموزان تربت جام
اردو در پارک کوهسنگی مشهد برای دانش آموزان تربت جام
اردو در پارک کوهسنگی مشهد برای دانش آموزان تربت جام
اردو در پارک کوهسنگی مشهد برای دانش آموزان تربت جام
اردو در پارک کوهسنگی مشهد برای دانش آموزان تربت جام

اردو سینما برای دانش آموزان شعبه مشهد

به منظور تقویت روحیه دانش آموزان در تعطیلات تابستانی، اردوی سینما برای تعدادی از دانش آموزان پسر در مقطع اول متوسطه برگزار شد. در این اردو ضمن تماشای فیلمی کمدی و مفرح، کتاب هایی متناسب با سن دانش آموزان به‌عنوان هدیه به ایشان تقدیم و از آنها پذیرایی شد. با سپاس از همیاری مجموعه وارن بو جهت اهدای ساندویچ برای پذیرایی از دانش آموزان 🌸🙏🏻🌱


حضور دانش آموزان پسر درسینما و تماشای فیلم مدرسه موشها

تعدادی از دانش آموزان ممتاز پسر شعبه مشهد، با حضور در سینما آفریقای شهر مشهد، به تماشای فیلم سینمایی مدرسه موشها کاری از مرضیه برومند نشستند.

به گزارش روابط عمومی شعبه مشهد، این برنامه در راستای ترغیب دانش آموزان ممتاز بورسیه، پیش از آغار سال تحصیلی جدید و به همت آقای مهندس تجویدی، مدیر محترم سینما آفریقا در تاریخ 18 شهریور برگزار شد.در پایان از دانش آموزان با میان وعده پذیرایی شد.


شرکت دختران ممتاز بورسیه شعبه مشهد در اردو فرهنگی

شرکت دختران ممتاز بورسیه شعبه مشهد در اردو فرهنگی گروهی از دانش آموزان ممتاز دختر بورسیه شعبه مشهد، 10 مرداد  97 ماه به همت یکی از خیرین در اردوی فرهنگی شرکت نمودند. بنابر گزارش روابط عمومی شعبه مشهد، در ادامه اقدامات فرهنگی دارالاکرام در فصل تابستان و در راستای تشویق افراد بورسیه،  42 نفر از دانش آموزان دختر به همت یکی از بانیان در باغ ویلای ایشان در شاندیز مشهد از ساعت 8 صبح الی 18، در اردوی تفریحی شرکت کردند. این اردو با برنامه های متنوعی از جمله ورزش صبحگاهی، پذیرایی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، همراه بود. یکی از برنامه­های اجرا شده، اجرای تولد نمادین همراه با کیک برای متولدین مرداد و تقدیم هدایای کوچک به تمام شرکت کنندگان بود و برنامه های گروهی نیز مانند بازی، آموزش کارهای تیمی و دسته جمعی، شعبده بازی و …. نیز برگزار گردید. لازم به ذکر است پررنگ ترین بخش این اردو حضور خانم بدرالملوک امام (موسس و بنیان گذار موسسه فرهنگی دارالاکرام) بود که باعث گردید فرزندان دارالاکرام با روحیه مضاعف در برنامه ها مشارکت داشته باشند. شرکت دختران ممتاز بورسیه شعبه مشهد در اردو فرهنگی_ خانم امام


برگزاری اردوی دانش آموزان دختر در منطقه بوژان مشهد

برگزاری اردوی دانش آموزان دختر اردوی دانش آموزان بورسیه دختر شعبه مشهد با همت بانیان نیکوکار در منطقه گردشگری و توریستی بوژان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی، به منظور رفع خستگی و ایجاد نشاط در روحیه دختران سال آخر دبیرستان پس از برگزاری امتحانات و کنکور، روز سه شنبه 97.04.12  با همت بانیان نیکوکار موسسه دارالاکرام اردوی علمی_تفریحی در منطقه گردشگری و توریستی بوژان مهیا شد. این اردو از ساعت 8 صبح با حرکت از محل موسسه در مشهد به سمت روستای بوژان آغاز گردید و در طول مسیر توسط مربیان و کارشناسان امر توضیحاتی در خصوص تاریخچه مشهدالرضا(ع)، محل دفن حضرت رضا(ع)، محله های سناباد، نوغان، جاذبه های گردشگری و توریستی و منطقه جغرافیایی بوژان به دانش اموزان ارائه شد . دانش آموزان بورسیه دختر در بدو ورود به روستای بوژان در رستوران زیبا و مجلل عمارت صبحانه صرف نمودند و سپس به سمت ارتفاعات بینالود و مناطق گردشگری روستای بوژان حرکت کردند که این طبیعت نوردی در حاشیه رودخانه 3 ساعت ادامه داشت. در مسیر برگشت نیز ناهار در همان رستوران عمارت سرو شد و پس از اقامه نماز به سمت قدمگاه مسیرشان ادامه پیدا کرد. در طول راه تاریخچه قدمگاه حضرت رضا(ع) و کاروانسراهای بین راه به این عزیزان توضیح داده شد و دانش آموزان از آب چشمه نوشیدند و از کاروانسراها بازدید نمودند. در مسیر برگشت پس از گذشت یک روز خاطره انگیز و مهیج برای فرزندان آسمانی دارالاکرام ضمن پذیرایی عصرانه به آنها توضیحات و تفاوت های هدف و آرزو داده شد و از آنها خواسته شد تا آرزوهای خود را بر روی بادکنک هایی که به آنها تحویل داده شد نوشته و آنها را به آسمان ها بفرستند. در پایان روز دانش ­آموزان دارالاکرام با ابراز احساسات و بیان ­کتبی نظراتشان درباره اردوی یک روزه با انرژی ­مضاعف و روحیه بسیار بالا در ساعت 18:30 به مشهد بازگشتند.


برگزاری اردو تفریحی، فرهنگی دانش آموزان پسر در مشهد

برگزاری اردوی مشهد به همت بانیان نیکوکار در شهر مشهد اردوی فرهنگی و تفریحی یک روزه با حضور دانش آموزان ممتاز پسر، برگزار گردید. به گزارش واحد روابط­ عمومی، یکی از بانیان نیکوکار شعبه مشهد روز پنجشنبه مورخ 97/03/31 در باغ ویلای خویش در شاندیز مشهد، میزبان 40 نفر از دانش ­آموزان پسر  ممتاز  دارالاکرام بود. در این اردوی یک روزه پکیج کاملی از برنامه­ های فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی برگزار شد که باعث گردید یک روز پراز نشاط و به یادماندنی را برای فرزندان دارالاکرام رقم بزند. از مهمترین برنامه ­های این روز دورهمی ­های انگیزشی مانند داشتن اعتماد به نفس، قدرت اراده و تعیین­ هدف با نمایش فیلم بود که  از طرف دانش آموزان و حاضرین در اردو با استقبال خوبی روبرو شد. در پایان شرکت­ کننده  در اردو بصورت داوطلبانه و در راستای حفاظت و حمایت از محیط­ زیست به پاکسازی باغ مذکور پرداختند که در ازای این حرکت زیبا به آنها جوایز ویژه اهدا گردید. لازم به ذکر است از حواشی این اردو می ­توان به برگزاری برنامه شعبده ­بازی، اجرای برنامه ­های شاد و موزیک ­زنده، پذیرایی صبحانه، ناهار و میان­ وعده نام برد. برگزاری اردو مشهد برگزاری اردو مشهد


دانش آموزان دختر شعبه مشهد به اردو رفتند

دانش آموزان دختر بورسیه شعبه مشهد، 25 شهریور ماه به صورت مجزا در اردوی فرهنگی شرکت نمودند. بنابر گزارش روابط عمومی، در ادامه اقدامات فرهنگی و با همت واحد آموزش موسسه دارالاکرام پیش از بازگشایی مدارس و در راستای تشویق افراد بورسیه در سال تحصیلی جدید، دانش آموزان دختر شعبه مشهد به همت آقای سرمد، یکی از بانیان موسسه در اردوی تفریحی شرکت کردند. این اردو با برنامه های متنوعی از جمله ورزش صبحگاهی، صرف صبحانه، بازی های مختلف، شنا، صرف ناهار، زنگ شادی و … همراه بود. لازم به ذکر است دراین اردوی فرهنگی توسط یکی از همیاران موسسه برای دختران جوان کارگاه اشتغال برگزار شد و به آنها روبان دوزی آموزش داده شد تا در آینده به عنوان یک مهارت از آن استفاده کنند و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.


برگزاری اردوی تفریحی در سطح دانش آموزان شعبه مشهد

به گزارش روابط عمومی شعبه مشهد، طی اقدامی با هدف تقدیر از دانش آموزان ممتاز، اردوی فرهنگی – تفریحی در شهر ساری و با حضور30 نفر از دانش آموزان دختر از تاریخ  19  لغایت 23 مرداد ماه و به مدت 4 روز برگزار شد. بازدید از مناطق مختلف گردشگری و تفریحی شهرستان ساری از جمله برنامه هایی بود که در طول سفر اجرا شد؛ که آشنایی  دانش آموزان با آداب و رسوم مردم ساری، آشنایی با امکان تاریخی مانند بازارهای محلی و …، آشنایی با روستاهای کوچک شهر، بازدید از دریا و سد سلیمان تنگه از اهم موارد اجرا شده به شمار می رود.برای تقویت حس همکاری و تعامل میان دانش آموزان، آموزش زندگی صحرایی و تیمی به صورت عملی در این اردو انجام شد. انجام بازی های پرورشی، فکری، گروهی، برگزاری کارگاه نقاشی، مشاوره فردی و گروهی و … از جمله برنامه های جانبی برگزار شده در این اردو بود.واحد آموزش همچنین با استفاده از فرصت های موجود در این اردو، جلسات مشاوره گروهی را میان دانش آموزان با حضور سرکارخانم ساغروانی و با موضوع ارتباط با والدین و تفاوت های میان دو نسل برگزار نمود که این جلسات با استقبال زیادی از طرف دانش آموزان مواجه شد که درپی آن به مشاوره های فردی در اردو خاتمه یافت. لازم به ذکر است تمام هزینه های این سفر توسط بانی تامین و با همکاری چند تن از همیاران موسسه، سرکارخانم ساغروانی و سرکارخانم حسنی که صمیمانه پا به پای دانش آموزان همقدم و همراه بودند برگزار شد. جا دارد از یکایک این عزیزان بابت همراهی و همیاری صمیمانه و بی دریغشان تشکر نماییم. در پایان موسسه دارالاکرام عکس یادگاری از بچه تهیه، چاپ و در اختیار یکایک آنها قرار داده است.


برگزاری تور نجوم برای دانش آموزان تحت پوشش مشهد

به گزارش واحد آموزشی و فرهنگی دارالاکرام شعبه مشهد، روز پنجشنبه 93/12/07، تعداد 29 نفر از دانش آموزان در تور نجوم که در کوهسنگی مشهد برگزار شد، شرکت کردند.

در این تور دانش آموزان از سالن های متفاوتی دیدن کردند از جمله:

سالن آیینه ها: در این سالن توضیحاتی در مورد انواع آیینه ها، انعکاس صدا، نحوه تبدیل برق به صدا، عملکرد مخابرات، برنامه ریزی های رایانه ای و … داده شد.

سالن بازتاب نور: در این سالن توضیحاتی در خصوص خطای دید، بینایی مغز و عملکرد چشم عنوان و آزمایش هایی به صورت عملی انجام شد.

سالن نجوم و سیاره ها: در این سالن در مورد سیاره ها و خورشید توضیحاتی داده شد و فیلم هایی در مورد نحوه حرکت سیاره ها و … نمایش داده شد و سپس از طریق یک افلاک نما، آسمان به صورت مجازی رصد شد.

این تور با هماهنگی شهرداری مشهد انجام شد و برای دانش آموزان بسیار جذاب و هیجان انگیز بود.


شعبه ی نجف آباد :

اردو برای مادران فعال

در روز سه شنبه 1400/9/16 موسسه خیریه دارالاکرام میزبان مادران فعال موسسه،در اردوگاه تفریحی شهید باهنر بود. در این اردوی یک روزه ابتدا ادامه ی کارگاه عزت نفس توسط سرکار خانم حاج صادقیان و سرکار خانم باقری برگزار شد و راهکارهایی برای بهتر شدن حال مادران با ترفند کنترل ذهن انجام شد و از مادران عزیز خواسته شد که تجربیات خود را از شرکت در کلاس های عزت نفس در اختیار هم قرار دهند و مادران از کسب کار خود و موفقیت ها و مشکلات زندگی خود گفتند.در ادامه از این عزیزان پذیرایی شد و ساعاتی را با سرگرمی و خاطرات خوش گذراندیم. امید است بتوانیم به دور از کرونا وبا دلی شاد باز هم میزبان مادران موفق و بزرگوار موسسه باشیم..


برگزاری اردوی دانش آموزان در اصفهان

اردوی فرهنگی- تفریحی دانش آموزان شعبه نجف آباد در شهر اصفهان با بازدید از اماکن زیارتی و تفریحی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی دارالاکرام، این اردوی در سطح تعدادی از دانش آموزان ممتاز و بورسیه موسسه در نجف آباد و در مقاطع مختلف  با اجرای برنامه های متنوع و مهیج در میدان نقش جهان و بازدید از مسجد شیخ لطف الله و مسجد امام  بازار قیصریه و رستوران جارچی باشی  اصفهان، برگزار گردید.


شعبه ی جیرفت :

برگزاری اردوی جهادی در شهرستان جیرفت در قالب کاروان مهربانی

برگزاری اردوی جهادی در شهرستان جیرفت در قالب کاروان مهربانی توسط موسسه دارالاکرام مصادف با آغاز دهه فجر و پیروز شکوهمند انقلاب اسلامی، کارگروه جهادی در قالب کاروان مهربانی با حضور همیاران داوطلب، جهت خدمت به خانواده ها و دانش آموزان در مناطق محروم شهرستان جیرفت، راه اندازی شد. به گزارش روابط عمومی، مصادف با آغاز دهه فجر و پیروز شکوهمند انقلاب اسلامی، شعبه جیرفت دارالاکرام با همکاری گروهی از نهاد های  شهرستان از جمله  اداره هلال احمر،  دانشگاه علوم پزشکی، اداره ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی جهت خدمت رسانی به مناطق محروم شهرستان، کاروان مهربانی تشکیل دادند و به روستای بسیار محروم و دور افتاده” جزفطن ” شهرستان جیرفت، جهت خدمت رسانی به مردم عزیمت نمودند. برگزاری اردوی جهادی در شهرستان جیرفت در قالب کاروان مهربانی توسط موسسه دارالاکرام در این برنامه که با استقبال خوبی از طرف نهادها و مردم نیک اندیش برگزار شد، اقدامات زیر در این کاروان جهادی، انجام شد: 🚩 بررسی سلامت و درمان خانواده ها به صورت رایگان 🚩 برگزاری کلاسهای توانمندی و مشاوره برای زنان و کودکان و مردم این روستا 🚩 برگزاری برنامه های شاد برای کودکان روستا 🚩 با حضور تعدادی از آرایشگرهای مرد، اصلاح سر مردان و پسران بی بضاعت روستا انجام پذیرفت 🚩 پخش گوشت گرم گوسفند و سبد غذایی بین اهالی روستای جز فطن 🚩 آموزش تخصصی اشتغال و توسعه در قالب برگزاری کارگاه کشاورزی برای مردم روستا 🚩 برگزاری مسابقات محلی در سطح خانواده ها به صورت گروهی 🚩 و در آخر شناسایی تعداد 20 دانش آموز مستعد و بی بضاعت برای اهدای بورسیه تحصیلی توسط دارالاکرام.

به مهر، بانی مهربانی شویم…

برگزاری اردوی جهادی در شهرستان جیرفت در قالب کاروان مهربانی توسط موسسه دارالاکرام برگزاری اردوی جهادی در شهرستان جیرفت در قالب کاروان مهربانی توسط موسسه دارالاکرام برگزاری اردوی جهادی در شهرستان جیرفت در قالب کاروان مهربانی توسط موسسه دارالاکرام برگزاری اردوی جهادی در شهرستان جیرفت در قالب کاروان مهربانی توسط موسسه دارالاکرام برگزاری اردوی جهادی در شهرستان جیرفت در قالب کاروان مهربانی توسط موسسه دارالاکرام برگزاری اردوی جهادی در شهرستان جیرفت در قالب کاروان مهربانی توسط موسسه دارالاکرام


شعبه ی جهرم :

برگزاری اردوی یک روزه برای دانش آموزان بورسیه جهرم

اردوی فرهنگی- تفریحی دانش آموزان بورسیه جهرم جهت تشویق و ترغیب آنها در دهکده توریستی و گردشگری بابا سهراب شهر خفر،  برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، در این اردو که در تاریخ 97.9.29  برگزار شد، دانش آموزان روز خوب و شادی را در کنار هم تجربه کردند .

در این اردو  با همکاری همیاران موسسه برنامه های چون موسیقی زنده، تقلید صدا،  برنامه های شاد ومفرح  برگزار شد و از آنها با  ناهار و تنقلات پذیرایی شد.


شعبه ی شیراز :

دانش آموزان شیرازی به اردو رفتند/ اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی

همزمان با هفته اخلاق و مهرورزی و سالروز ولادت پیامبر مهربانی ها، اردوی تفریحی آموزشی دانش آموزان بورسیه شیرازی در ویلای خصوصی یکی از بانیان برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی دارالاکرام- الفبای فردا، در این اردو که با هدف ایجاد همبستگی، وتقویت روحیه جمع گرایی در بین دانش آموزان و احساس مشارکت در امور گروهی توسط خانوارها همراه بود، 35 نفر از دانش آموزان همراه با خانواده خود حضور داشتند. بنابر این گزارش، انجام بازی های سنتی و دسته جمعی، برنامه های فرهنگی، پذیرایی ناهار و میان وعده (میوه)، تقدیم هدایا به دانش آموزان و مادران سرپرست خانوار و پذیرائی عصرانه از جمله برنامه های متنوع فرهنگی  آموزشی بود که در این اردو انجام گردید. خاطر نشان می شو.د کلیه هزینه های اردوی فوق توسط بانیان خیر، تامین و تقبل شده است.


شعبه ی تهران :

پیاده روی دانش آموزان بورسیه بر فراز بام تهران

اردوی فرهنگی و تفریحی با حضور تعدادی از دانش آموزان بورسیه در بام تهران در روز چهارشنبه 17 مرداد 97 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این برنامه  یک روزه که از ساعت 16 الی 22 به طول انجامید تعدادی از دانش آموزان ممتاز بورسیه شعبه تهران پیاده روی تا ایستگاه شماره یک توچال و تله سیژ را تجربه نمودند و در حین مسیر از آنها توسط همیاران موسسه پذیرایی انجام می شد.

در این برنامه دانش آموزان با وسایل کوهنوردی حرفه ای و نحوه ی کوهپیمایی کوهنوردان، آشنا شدند و لذت پیاده روی دست جمعی در هوای پاک به همراه اعضای خانواده و دوستان را در یک روز به یاد ماندنی برای خود و موسسه به یادگار گذاشتند.

لازم به ذکر است برنامه ها و اردوهای فرهنگی و تفریحی توسط موسسه دارالاکرام درسطح کلیه دانش آموزان و برای اوقات فراعت آنها در نظر گرفته می شود تا علاوه بر تجدید روحیه آنها، بستری جهت فعالیت  به صورت گروهی و همکاری با موسسه را در خود رشد دهند.

 

موسسه دارالاکرام از سال ۱۳۸۰ در حوزه حمایت از تحصیل کودکان مستعد بازمانده از تحصیل و در معرض ترک تحصیل و با داشتن 9 شعبه فیزیکی در شهر های مختلف کشور، حمایت می کند و هم اکنون در حدود ۳۰۰۰ دانش آموز را تحت حمایت خود دارد.

این موسسه در کنار اعطای بورسیه تحصیلی خدمات آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی و … را به دانش آموزان ارائه می دهد و هم اکنون با رویکرد به روز رسانی فعالیت های خود و گسترش کمی و کیفی این فعالیت ها اقدام به راه اندازی سامانه نرم افزاری به مهربانی bemehrbani.ir نموده است.

پیش بینی می شود: با استفاده از نرم افزار به مهربانی امکان استفاده از محتوای آموزشی بر بستر اینترنت برای دانش آموزان تحت حمایت فراهم خواهد شد.


شعبه ی خمین :

دعوت به سینما و تماشای فیلم دانش آموزان

تماشای فیلم بنیامین با حضور مادران و دانش آموزان مقاطع اول تا هشتم  در سینما لاله شهرستان خمین با تشکر از آقای رضایی مدیریت محترم سینما که روز به یاد ماندنی را برای دانش آموزان رقم زدن