ردکردن این

برگزاری کلاس های آموزشی

برگزاری کلاس های آموزشی در شعبه قم

موسسه دارالاکرام برای حمایت همه جانبه از دانش آموزان تحت پوشش تلاش می کند تا اقدامات لازم را برای بهبود و پیشرفت تحصیلی آنها در تمامی حوزه ها انجام دهد. در این راستا یکی از بخش های مهم موسسه، بخش آموزش است که سعی دارد در کنار سایر واحدها نقاط ضعف و قوت درسی و تحصیلی دانش آموزان را شناسایی کرده و با برگزاری جلسات و کلاس های تقویتی مهارت های درسی آنها را بالا ببرد. به گزارش روابط عمومی شعبه قم، واحد آموزش این شعبه پس از شناسایی نیازهای دانش آموزان، برای بهبود نقاط ضعف و ارتقای تحصیلی آنها، برنامه ریزی های لازم را انجام داده و پس از رایزنی با همیاران آموزشی تا کنون 30 کلاس تقویتی ویژه دروس مختلفی همچون ریاضی، شیمی، عربی، زیست، املاء، زبان و … را در بازه زمانی 16 مردادماه لغایت 29 شهریور ماه برگزار نموده است. این کلاس ها در طول سال تحصیلی نیز ادامه خواهد داشت


جلسات مشاوره گروهی و انفرادی

خیلی از دانش آموزان به تنهایی نمی توانند برای خود برنامه ریزی کنند و فکر می کنند فقط درس هایی که در مدرسه میخوانند را باید یاد بگیرند . نمی دانند که برای یادگیری و موفق شدن در امتحانات نیاز به یک برنامه ریزی درست و اصولی دارند که با مدیریت زمان بتوانند مطالعه کنند. برای برنامه ریزی نیاز به مدیریت فردی دارد که تخصص کافی را داشته باشد.

مشاور تحصیلی یکی از افرادی است که برای راهنمایی بهترین همیار و کمک کننده می باشد

راهنمایی کردن تعیین تکلیف نمودن و تحمیل یک راه حل به دانش آموز نیست، بلکه یک نوع آموزش و هنر یادگیری است به گونه ای که یک مشاور متخصص و خوب، با داشتن مهارت و صلاحیت علمی و حرفه ای تلاش می نماید تا با توجه به وضعیت و علاقه دانش آموز، نیاز او را بر آورده و با تلاش برای خودشناسی و کسب بهترین راه و روش او را به نتیجه دلخواه برساند.

مشاور تحصیلی به جهت نقش مهم تربیت نیروی انسانی از اهمیت زیادی برخودار است که با شناخت دانش آموزان در زمینه های گوناگون می تواند آنان را به رشته های تحصیلی مناسب راهنمایی کند و آنان را در حل مشکلات یاری دهند.

بطور کلی اهداف مشاوره تحصیلی عبارت است از: هدایت تحصیلی، آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری، حل مشکل افت تحصیلی، برطرف کردن استرس و اضطراب امتحانات، رفع رفتارهای ناهنجار، ارائه راهکار برای حل مشکلات روحی و روانی و در نهایت هموار کردن مسیر دانش آموزان برای موفقیت در تحصیلات.

باتوجه به اهمیت موضوع، موسسه دارالاکرام شعبه قم تصمیم گرفته جهت پیشرفت و موفقیت دانش آموزان عضو موسسه با همکاری همیاران مشاور که از اساتید مجرب و متخصص اداره کل آموزش وپرورش ودانشگاه ها می باشند، هر هفته به صورت گروهی و انفرادی جلسات مشاوره تحصیلی برگزار نماید . که به لطف خدا نتیجه خوب ومثبتی داشته است.

برگزاری کلاس های آموزشی

باتوجه به افت تحصیلی فراگیر در زمانهای مختلف ،موسسه دارالاکرام شعبه قم جهت ترمیم دروسی که نیاز بیشتری به مراقبت دارد ملزم به برگزاری کلاسهای تقویتی و فوق برنامه شده است . اهمیت و ضرورت کلاس های فوق  برنامه و نقش آن در جهت اصلاح و رفع نواقص در امر یادگیری دانش آموزان  بسیار مهم می باشد. این کلاس ها مرزهاي يادگيري را گسترش داده و فرصت یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهند.اين فعاليت ها باعث می شوند دانش آموزان بتوانند کاستی های  موجود را جبران کنند شعبه ی قم طبق وظیفه و مسئولیتی که نسبت به تحصیل دانش آموزان دارد، با کمک همیاران که از اساتید متخصص در حوزه تدریس می باشند، طبق روال گذشته  هر هفته برای دانش آموزان عضو موسسه کلاس های آموزشی و فوق برنامه ریاضی ، زبان ، عربی، شیمی، فیزیک و علوم برگزار می نماید. همیاران عزیز ما در حوزه تدریس، فقط به ارائه درس اکتفا نمی کنند. این اساتید می دانند شاگردی که در کلاس حضور دارد ممکن است در رابطه با نحوه مطالعه دروس مختلف و نحوه حل تمرین و برنامه ریزی اشکالاتی داشته باشد. این اساتید معمولا در پایان یا ابتدای کلاس و یا هر جا که لازم باشد توضیحاتی در زمینه نحوه مطالعه درست دروس، برنامه ریزی تحصیلی موفق و … ارائه می دهند و به این ترتیب شاگردهای خودشان را به سمت موفقیت هدایت می کنند. این بزرگان هدفی جز به موفقیت رساندن شاگردهای خودشان ندارند و با تعهد درس را ارائه می دهند. امیدواریم بتوانیم گام های استواری جهت رسیدن این دانش آموزان عزیز به فردایی روشن، داشته باشیم.

 

برگزاری کارگاه آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ویژه مادران عضو موسسه دارالاکرام شعبه استان قم، با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید. در این جلسه دکتر غلامی، در مورد آسیب های اجتماعی که فرزندانمان را تهدید می کند، سخنانی را ایراد فرمودند.

   

توسعه‌ی انسانی، از آموزش کودکان، تا شهروندان خوب. همراهتان هستیم:

تلفن های تماس: ۰۲۵۳۲۹۰۱۹۸۵ – ۰۲۵۳۲۹۱۵۹۱۹

شماره حساب: ۸۱۱۸۱۹۸۸۱۱۱۱۱۱۴

شماره کارت: ۶۲۱۹۸۶۱۰۱۳۹۴۲۶۵۰


برگزاری کلاس های تابستانی برای دانش آموزان بورسیه مشهد

در راستای غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان، موسسه دارالاکرام طبق روال هر سال در ایام تابستان طبق روال هر سال کلاس های تابستانی در سطح دانش آموزان بورسیه برگزار می کند. به گزارش واحد آموزشی- فرهنگی شعبه مشهد، امسال نیز یکی از اهداف مهم برای ایام تعطیلات تابستان، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی است که توسط این واحد در حال اجرا است. این کلاس ها در محل موسسه و یا در مکان هایی که به صورت رایگان در اختیار موسسه قرار میگیرد، برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است این کلاس ها برای رشته های ریاضی، زبان، نقاشی، ساخت کیف چرم، جلسات کتابخوانی، جلسات بازی برای کودکان 7 تا 10 سال با هدف استفاده مفید دانش آموزان از اوقات فراغت و همچنین کارآموزی و حرفه آموزی برگزار می شود.


 

بعد از بهبود نسبی شرایط کرونا و به منظور شروع مجدد فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، شعبه مشهد با برقراری ارتباط با مراکز دولتی و غیردولتی و معرفی رسالت و فعالیت‌های موسسه دارالاکرام توانست خدمات ویژه‌ای با شرایط مناسب برای دانش‌آموزان بورسیه فراهم کند. این پروژه به منظور آشنایی مراکز مختلف با فعالیت های موسسه دارالاکرام ، سهولت دسترسی دانش‌آموزان به کلاس‌های مختلف تابستانی با هزینه بسیار اندک در مناطق محل سکونت خود و جلوگیری از رفت و آمدهای پر هزینه ایشان می باشد. از سری مراکزی که شعبه مشهد دارالاکرام در سال جاری تا کنون موفق به انعقاد تفاهم‌نامه با آنها شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1ـ مراکز معاونت فرهنگی شهرداری و 18 فرهنگسرای وابسته؛ جهت استفاده از کلاس‌های متعدد فرهنگسراها 2ـ مجتمع و کتابخانه امام خمینی در منطقه خواجه ربیع؛ جهت استفاده از کلاس‌های فرهنگی و کتابخانه 3ـ سازمان فنی و حرفه‌ای کل؛ و اطلاع‌رسانی دوره‌های آموزشی مراکز تحت پوشش مستقیم این سازمان 4ـ هفت آموزشگاه زبان؛ جهت ثبت‌نام دانش‌آموزان با تخفیف ویژه 5ـ چهار باشگاه ورزشی؛ جهت ثبت‌نام رایگان و یا با تخفیف ویژه 6ـ ارتباط با مراکز فرهنگی و تفریحی دیگر مثل سینما،شهربازی و… جهت برگزاری اردو امید است که دانش‌آموزان عزیز دارالاکرام بتوانند از این فرصت‌های ایجاد شده نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

 

کلاس های تابستانی دانش آموزان دارالاکرام شعبه مشهد

اختتامیه کلاس های تابستانی و طرح اوقات فراغت موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس(ع) شعبه زاهدان با حضور معاون برنامه و بودجه استان سیستان وبلوچستان آقای ابراهیمی برگزار گردید .هدف اصلی این کلاس های تابستانی شناسایی استعدادهای دانش آموزان به شمار می آید و در پایان ،مراسم با اهدای جوایز به تمامی دانش آموزان  پایان گرفت .

 

 


از آنجایی که سال گذشته آموزش غیر حضوری بوده، دانش آموزان با یک مشکل جدی روبه رو هستند و آن ضعف در بعضی دروس است. حقیقتاً آموزش آنلاین کیفیت بالایی نداشته و به گفته خود بچه ها چیزی یاد نگرفته اند مخصوصاً دروس پایه. از طرفی بعضی از دانش آموزان به دلیل نداشتن تلفن همراه و هزینه اینترنت از آموزش بازمانده اند‌. دانش آموزانی هم که امتحان داده اند مجبور هستند به کلاس بالاتر بروند چه یاد گرفته باشند چه نه. امیدواریم راه حل هایی برای جلوگیری از افت تحصیلی یافت شود و این مشکل با درایت و کاردانی عوامل آموزش رفع گردد. در مؤسسه ما برای بعضی دروس، کلاس های تقویتی برگزار می شود باشد گوشه ای از مشکلات این بچه ها حل گردد. بدرود! ۰۰/۰۴/۰۱ مؤسسه دارالاکرام جهرم/ واحد آموزش


کلاس خصوصی زبان خارجه با حضور تعدادی از دانش اموزان کلاس نهم با پروتکل کامل بهداشتی برگزار گردید . مدرس : استاد صادقی تاریخ : 1400/06/20


برگزاری کلاس زبان در شعبه خمین

جلسه سه ساعته آموزش زبان انگلیسی به یکی ازدانش آموزان که از روستا مراجعه کرده بودند، توسط جناب آقای درخشان از دبیران محترم شهرستان باتشکر از ایشان


باهماهنگی های بعمل آمده 22 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی دارالاکرام شعبه خمین که نیاز به کلاس زبان داشتند در کلاس آموزش زبان انگلیسی ترم 1 به صورت مجازی برگزار میشود، ثبت نام و از تخفیف شهریه بهره برده اند🌹🌹